Citat:
Ursprungligen postat av
towb
Man läser nyheten och det är helt okommenterat att det tydligen finns björn i Stockholms län. Skönt att jag inte var ensam om att bli förvånad. Man kan åka på björnsafari med SL?!
Har haft häst installad 1 mil norr om Norrtälje. Vi hade en björn som lufsa omkring på fälten, en sommar. Det var lite meckigt, vi fick hålla stadig uppsikt på hästarna den sommaren, svårt när man jobbar.
Edsbro har också haft björn. Även söder om Norrtälje, tror jag.
Björn har funnits länge i Roslagen, enligt jägarna jag känner.