2023-01-14, 07:04
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
...

Ja, men det är läskigt. Hela de akademiska, politiska, juridiska, konstnärliga, offentliga, mediala och säkert fler, sfärerna är belagda med någon psykos nu. Och fort har det gått. Jag tror på riktigt att vi ser slutet på västerländsk civilization framför ögonen. Det är liksom inte "oj, vad knäppt längre" - detta är en manifesterad masspsykos och det kommer sluta riktigt, riktigt illa (och det ÄR riktigt, riktigt illa). Det är obehagligt, och vi lär se fler och fler människor - kanske särskilt vita män - isolera sig. De kommer sluta interagera med samhället, sluta betala skatt, sluta konsumera, sluta spendera, sluta skapa, sluta jobba. Good luck, have fun.
Citera
2023-01-14, 07:08
Fast nu får man ju inte måla ett vitt hus svart.

Det vore ju att göra en blackface av bygget.
Citera
2023-01-14, 07:19
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skall de byta husfärg nu i Santorino?
Och andra vitmenade hus runt Medelhavet?

Norrmän hör nog till de mest korkade i världen.

Ööh du tror hela Norge supportrar detta, jag är norrman och hatar sånt här. Faktiskt är jag mycket långt till höger, hatar PK, hatar wokeism, hatar antirasism, ja oppsummerad: hela den moderna vänstern (PS: och som icke-vänster tycker jag inte det finns något fel med "hat" heller, iaf inte när det är något dåligt lol).

Dessutom finns det flera norska byar längsmed söderkusten i Norge som har nästan bara vitmalade hus, det er tradition där. Så wtf liksom...

Den superrasistiska byn Mandal, norska söderkusten:
https://goo.gl/maps/H4denV3NNGMQu9hQ6
Senast redigerad av OsloRbastFTrest 2023-01-14 kl. 07:26.
Citera
2023-01-14, 07:46
Medlem
S.W.I.Ms avatar
12 mille för att pränta sina politiska vanföreställningar på papper. Kunde hon inte bara stå med en skylt och skrika som alla andra psykfall?
Citera
2023-01-14, 08:04
Medlem
yz44s avatar
Att vit husfärg skulle vara vitmaktstrukturförstärkande får man nog vara väldigt vänsterbliven för att ens överväga.

Med samma logik kan man säga att alla röda hus kulturappropierar indianerna o.s.v.

Vilken färg husen har beror ofta på tradition, som i sin tur bottnar i vad som är praktiskt genomförbart att göra.
Förr användes t.ex. bly i färg för att göra den mer motståndskraftig mot påväxning vilket kan förklara den kulturella förekomsten av vit färg på hus.

Författarens agenda är uppenbarligen att anklaga det norska folket för att vara rasistiska.

Tycker fortfarande att det är konstigt att inte vänsterblivna kan ta till sig den forskning som tydligt påvisar att det bara finns en ras när det gäller människan.
Skillnaderna är helt enkelt för små för att det ska gå att tala om raser.

Varför är vänstern så sjukligt fixerade vid "ras" (eller kanske snarare hudfärg)?
Citera
2023-01-14, 09:19
Medlem
I sommar kommer jag att måla både mitt hus och uthus vitt, enbart för att Professor Ingrid Halland är en blåst subba.
Citera
2023-01-14, 09:26
Medlem
Svenskarna målar ju sina hus röda, handlar det om att vi ser upp till indianerna eller kanske till rödlätta irländare och skottar? Eller kanske att vi fick billig målarfärg från falugruvan och att det blev tradition med det? Ge mig 12 miljoner så jag kan forska på det...
Citera
2023-01-14, 09:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Vilken jävla priviligierad värld vissa lever i där man kan hålla på med trams. Är det inte extrem rasism att hälla mjölk, grädde i svart kaffe I-landsproblem. Sänd henne till Ukraina så hon får se den riktiga världen. Hon kan donera pengarna till ukrainska barnhem.

Priviligierad vit medelålders kvinna.
Citera
2023-01-14, 10:03
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hur ser hon på alla vita byggnader i Afrika och MENA?

Ja vitMENAde hus ju vanliga på alla kontinenter.
Citera
2023-01-14, 10:06
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Ööh du tror hela Norge supportrar detta, jag är norrman och hatar sånt här. Faktiskt är jag mycket långt till höger, hatar PK, hatar wokeism, hatar antirasism, ja oppsummerad: hela den moderna vänstern (PS: och som icke-vänster tycker jag inte det finns något fel med "hat" heller, iaf inte när det är något dåligt lol).

Dessutom finns det flera norska byar längsmed söderkusten i Norge som har nästan bara vitmalade hus, det er tradition där. Så wtf liksom...

Den superrasistiska byn Mandal, norska söderkusten:
https://goo.gl/maps/H4denV3NNGMQu9hQ6
Å herregud. Lynchar ni ofta people of color där eller?
Citera
2023-01-14, 10:08
Medlem
DonaldBidens avatar
Helt korrekt.
Alla vita hus måste brännas ner till marken!

Befarar dock att rasistbolagen bakom försöker köpa forskningen som tvärtom kan komma fram till att vita hus inte är rasistiskt.
En sådan slutsats skulle vara gravt rasistiskt och hota världens alla minoritetsfolk!
Senast redigerad av DonaldBiden 2023-01-14 kl. 10:17.
Citera
2023-01-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xilmordas
Fyfan för detta eviga rasist-gnällande. Det är en färg, get over it.

Antar att det är rasistiskt att tycka att brunt är fult då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in