2023-01-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Du menar att opinionsundersökningen du länka till sköttes av svenska staten?

Nej, SCB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Garanterat, eller en svensk som fått betalt för ta på sig det.
Minns att jag såg ett klipp på yt där blonda, möjligtvis svenskar stod och skrek nån pkk/kurd propaganda. Letade efter klippet igår men hittade inte.
Kurder är manipulativa, inte alls omöjligt att svenskar går på knän för dem.

Har du tittat på bilden och kommit fram till den slutsatsen själv? I så fall får jag beklaga din hjärndödhet. Mannen på bilden är kurd, han är hårig som en apa och bajsbrun i huden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Först baltutlämningen och nu kurdutlämningen. Skiter man i det etniska ursprunget, vilket jag gör, så blir det svårt att bortse från turkarnas etniska förföljelser genom historien. Turkarna bryr sig mest om ursprung och sin tro på sagor. Tar man hit en turkisk bebis och fostrar den på ett korrekt sätt så blir den så klart som vilken svensk som helst.

Svårt att bortse från den heroiska kamp som kurderna förde mot islamisterna i ISIS och fortfarande för, med vetoturken på motståndarsidan. Det här gör att svensk uppställning med brallorna nere, framåtböjd och rejäl svank, blir jävligt pinsam och kärnvapenparaplyet måste komma i andra hand just nu. Hoppas fler fortsätter håna vetoturken.

Förvisso ja, att Erdoğan bör utrotas medan kurder vs islamister är som protestanter mot katoliker.

Erdoğan är den ende som aktivt bekämpar den extrema sunnimuslimen, o de tycker jag är bra!

Erdoğan tar vi hand om efteråt. Pest eller kolera?

Fiendens fiende är min vän, Erdoğan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Så du menar på fullaste allvar att jag kan klä ut massa dockor på valfritt antal politiker och sedan åka runt och hänga upp dom lite vart jag vill över hela Stockholm och det föreligger inget brott med andra ord. Du har då allt hittat en fin liten lucka i lagstiftningen isf.

Det stod väl dessutom något om att Erdogan skulle hängas på det sättet på ett torg? Låter som hot mot politiker enligt mig.
Citera
2023-01-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De som hängde dockan är nog inga NATO-motståndare. Snarare NATO-vurmande kurder skulle jag gissa. Är inte Kurdistan med i NATO redan?

Jodå, han är NATO-motståndare:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ger-i-baksatet
Citera
2023-01-13, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Kan aktionen inte klassas som hot mot svensk säkerhet och ev hot mot politiker?

Folk har dömts för mindre än så i svenska rättegångar de senaste åren.
Citera
2023-01-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Det spelar ingen roll om en majoritet av svenskarna vill gå med i Nato, vi har inte röstat för det.
Men det spelar ingen roll, politikerna har bestämt att vi ska gå med ändån så de som vill att vi ska gå med kan vara glada.
Ja. Då är det ju tur att de har bestämt något som de flesta tycker är bra.
Citera
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:

Hade nån hängt Trumph hade det varit applåder, det ny ablack är islamism ellr nåt och därför inte PK, eler var det orange?
Citera
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, SCB.
Och din poäng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
I en demokrati ska stora frågor nationellt och små på kommunal nivå röstas om. Politiker och styrande ger folket vissa alternativ, ibland väldigt vinklade sådanna men folket får säga sitt. Annars har vi diktatur eller regim eller skurkstat.

Källa till ditt påstående, tack!
Citera
2023-01-13, 15:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hot mot diktator?

Får man bränna en koran får man hänga en despot.
Citera
2023-01-13, 15:51
Medlem
Citat:
Det hoppas jag.

Inte därför att jag ömmar för Erdogan utan därför att det påverkar svensk säkerhetspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in