Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Vet inte om det här har så fruktansvärt mycket att göra med vänstern, ärligt talat. Många inom vänstern är ju emot NATO så de har nog inte emot att ansökan fördröjs.
Jag är för NATO. Men värnar också om vår demokrati. Att uttala sig kritiskt emot Erdogan inryms inom vår demokrati och det kan vi aldrig göra avkall på för en NATO-ansökans skull. Aktionen med att hänga upp en "hängd" skyltdocka med Erdogan-mask är osmaklig, men förmodligen inte olaglig. Jag tror inte en domstol skulle bedöma att uppsåtet var att få Erdogan att bli rädd för sin hälsa, utan att uppsåtet var att skicka ett budskap. Den ligger dock på gränsen.
Ungefär så.
Har dessutom mycket svårt att tro att några kurder låg bakom det här. Även den dummaste av kurder måste inse att så snart Sverige är med i Nato, kan svenska politiker så sakteliga återgå till det tidigare daltandet med dem. Det ligger
inte i deras intresse att obstruera Sveriges Nato-ansökan.
Ska jag gissa, så sitter nog några NATO-kritiska pursvenskar på vänsterkanten och skrattar rätt gott åt sitt oerhört lyckade trollande i skrivande stund.
Man kan också fråga sig om det inte borde vara under toppolitikers värdighet att gå fullständig retard över en personlig skymf som förvisso är osmaklig, men bara kan betecknas som en skitsak.