Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-13, 15:52
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Källa till ditt påstående, tack!
Okej. Du är en regim dyrkare. Covid pass och sätta folk i fack.

Fan vad oskön du är. Klart vi inte ser lika på saker.
Citera
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Man såg tyvärr inte mycket av ansiktet på Erdoğandockan. Om man tror att man kan förbjuda den här typen av aktioner blir frågan: var ska man dra gränsen? Ska det bli förbjudet att göra skämtteckningar om Erdoğan också? Ett sådant förbud blir omöjligt att upprätthålla, det förstår alla.

OnT: mycket bra gjort!
Det kanske blir en våg av nya rondellhundar iform av Erdogan istället för Muhammed?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SafadoX
Folk har dömts för mindre än så i svenska rättegångar de senaste åren.

Jag befarar att den här typen av aktioner kommer att fortsätta om det inte får konsekvenser.
Citera
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Jodå, han är NATO-motståndare:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ger-i-baksatet
Och du är en Sverige motståndare enligt mig.
Citera
2023-01-13, 15:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jodå, han är NATO-motståndare:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ger-i-baksatet
Var står det. Jag trodde Rojavagänget var NATO-vurmare?

Det kanske blir lite komplicerat för kurderna eftersom Turkiet är med i NATO. De hatar Erodgan så intensivt att de hatar NATO men kurderna är ju USA lakejer.

"Kvinnor, liv, frihet" som de brukar sjunga:

https://www.youtube.com/watch?v=HpqLrdTNp8k
Citera
2023-01-13, 15:55
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vet inte om det här har så fruktansvärt mycket att göra med vänstern, ärligt talat. Många inom vänstern är ju emot NATO så de har nog inte emot att ansökan fördröjs.

Jag är för NATO. Men värnar också om vår demokrati. Att uttala sig kritiskt emot Erdogan inryms inom vår demokrati och det kan vi aldrig göra avkall på för en NATO-ansökans skull. Aktionen med att hänga upp en "hängd" skyltdocka med Erdogan-mask är osmaklig, men förmodligen inte olaglig. Jag tror inte en domstol skulle bedöma att uppsåtet var att få Erdogan att bli rädd för sin hälsa, utan att uppsåtet var att skicka ett budskap. Den ligger dock på gränsen.

Ungefär så.

Har dessutom mycket svårt att tro att några kurder låg bakom det här. Även den dummaste av kurder måste inse att så snart Sverige är med i Nato, kan svenska politiker så sakteliga återgå till det tidigare daltandet med dem. Det ligger inte i deras intresse att obstruera Sveriges Nato-ansökan.

Ska jag gissa, så sitter nog några NATO-kritiska pursvenskar på vänsterkanten och skrattar rätt gott åt sitt oerhört lyckade trollande i skrivande stund.

Man kan också fråga sig om det inte borde vara under toppolitikers värdighet att gå fullständig retard över en personlig skymf som förvisso är osmaklig, men bara kan betecknas som en skitsak.
Senast redigerad av Falukropp 2023-01-13 kl. 15:57.
Citera
Medlem
Om Er-odogan ser till att Sverige inte går med i Nato ska jag aldrig mer tycka illa om turkar
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Har du tittat på bilden och kommit fram till den slutsatsen själv? I så fall får jag beklaga din hjärndödhet. Mannen på bilden är kurd, han är hårig som en apa och bajsbrun i huden.

Nejdå jag är inte helt hjärndöd. Listade ju att om det var en Svensk svensk så är han pröjsad. Svenskar kommer inte ta upp stridsyxan för kurder med egen vilja.
såg ingen ansiktsbild, vart hittade du den?
Citera
2023-01-13, 15:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Jag befarar att den här typen av aktioner kommer att fortsätta om det inte får konsekvenser.
Men bränna en koran är en mänsklig rättighet?
Citera
2023-01-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var står det. Jag trodde Rojavagänget var NATO-vurmare?

Det kanske blir lite komplicerat för kurderna eftersom Turkiet är med i NATO. De hatar Erodgan så intensivt att de hatar NATO men kurderna är ju USA lakejer.

"Kvinnor, liv, frihet" som de brukar sjunga:

https://www.youtube.com/watch?v=HpqLrdTNp8k

Så här säger han: "Nato-ansökan forcerades fram utan att svenska folket fick en ordentlig chans att säga om de ville ge upp sin tvåhundraåriga neutralitet eller ej."
Citera
2023-01-13, 15:57
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Men bränna en koran är en mänsklig rättighet?
Inte enligt Errdo
Citera
2023-01-13, 15:58
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Så här säger han: "Nato-ansökan forcerades fram utan att svenska folket fick en ordentlig chans att säga om de ville ge upp sin tvåhundraåriga neutralitet eller ej."
Korrekt.

Sveriges demokrati är hotad. Den är förlorad för stunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in