2023-01-13, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, i teorin, men inte i praktiken. Skulle stå i strid med flera internationella åtaganden.
Jag antar att din poäng är att de ska skickas ut för att de är kurder, snarare än för att "pleasa" Erdogan.
Men i så fall bör man väl vara konsekvent och slänga ut alla andra utom-europeiska invandrare också.

Upphäv dessa åtangade. Det dags att Sverige sluta vara hela världen jävla blöja för allt skit som tränger sej in vårt land och vill ha asyl. Skicka hem dem.
Citera
2023-01-13, 17:03
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Fantastiskt intressant läge som råder i Sverige just nu!

Alla har i princip skäl att hata Storturken: högern/NATOanhängarna för att han fördröjer vårt medlemskap, vänstern/NATOmotståndarna för att han försöker fulspela med Dvärgen och tvinga fram inskränkningar i vår yttrandefrihet (något den senare nog inte vore ovillig att tillmötesgå om bara inte den där förargliga grundlagen funnes!), samt kurderna för att de... tja, är kurder! Samt naturligtvis alla anhängare av demokrati, av alla politiska färger.

Vi bör kunna räkna med att se sultan Erdogan såväl hängd som bränd in effigie på åtskilliga håll i landet den närmaste tiden, rikligen dokumenterat på video i sociala medier.
Exakt. Låt bilder och dockor flöda med en upphängd erdogan. För Sverige och mot NATO, mot krig, mot diktatur, för fred och dialog, för demokrati.
Citera
2023-01-13, 17:04
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Varför skulle dom göra det även om vi leker med tanken? Högst otroligt.

Men hände det är det en fråga om varför?Förhandlingsbordet är visare än mig.
Vid invasion är det fajtas bäst som fajtas kan tills vi är förlorade, då övergår det till sabotage och gerilla föring tills kriget är över. Men jag tror vid ett sådant scenario är vi inte det första landet som invaderats utan både baltikum och Finland lär ta smällen först.

Jag har förståelse för om Finland vill med i Nato pga gräns och historia. Jag hade trott våran neutralitet och diplomati vi haft förr hade både respekterats och lyssnats till tex nu i dom inte fungerande förhandlingarna mellan Ukraina och Ryssland.

Jo, men Putin är som sagt oförutsägbar.
Hans strategi kan mycket väl vara att försöka sig på att erövra Europa då han vill bygga något slags imperium som Sovjetunionen en gång var.
Att han inte nöjer sig med Ukraina.

Han är som sagt missnöjd med västvärlden.
Dessutom är han maktgalen vilket är en farlig kombination.

Då invaderar han icke-Nato nationerna först för han vet de är mest sårbara och utan militärt stöd från Nato.
Senast redigerad av Vafalls09 2023-01-13 kl. 17:08.
Citera
2023-01-13, 17:07
Medlem
wwrs avatar
Det var lite annat ljud i skällan när de hängde Greta-dockor. Aftonbladet gjorde inga hyllningsreportage. Båda lika idiotiska tilltag, förstås.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ger-i-baksatet
Citera
Medlem
Nato borde ha ett liknande röstsystem som riksdagen, där man skulle röstat in ett nytt land och har de en majoritet, så hade det hela varit avklarat, så hade man sluppit sådana här löjliga incidenter, där någon hänger upp en medioker docka i en lyktstolpe också grusar förhandlingarna fullkomligt och man får börja om från början.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Vi bör kunna räkna med att se sultan Erdogan såväl hängd som bränd in effigie på åtskilliga håll i landet den närmaste tiden, rikligen dokumenterat på video i sociala medier.
Ja, det brukar ju bli så när man är så Butt Hurt som Erdogan.
Heter det Streissand-effekten, nu igen?
Citera
2023-01-13, 17:08
Citat:
För allas vetskap vill jag förmedla fakta från försvaret.

Vi kan hålla Sverige i 72h utan hjälp. Är förhoppningen. Jippi. Låt oss gå med i en militär allians och bli hetsiga. Ja låt oss stödja rasismen i baltikum, att man genom provokationer som att på riktigt förbjuda ryska språket göra rätt på nått sorts vis?

Man säger att lyckas denna enormt nedvärderande och respektlösa akt är vi först med att skicka 2 kanske 3 brigader eller 15k svenska själar för att prata klarspråk.

Vi gör ett sånt nedköp så det finns inte. Dock är detta nu no turning back och hela jävla system visar att vi redan sitter i kacket.
Vi skulle inte tillåtit denna politiska soppa som dansat i våra rutor senaste 10 åren.

Hålla, då menas i fungerande skick eller vadå?
De flesta städer i Ukraina fungerar som vanligt med rinnande vatten el och folk går till arbetet.
Ryssen kan enbart slakta oss på 72 timmar om han sätter in all militär + liten del volontärer. Vilket han inte kommer.
Ryssland har väl som Max 10% militär och utrustning i Ukraina.
Citera
2023-01-13, 17:08
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Jo, men Putin är som sagt oförutsägbar.
Hans strategi kan mycket väl vara att försöka sig på att erövra Europa då han vill bygga något slags imperium som Sovjetunionen en gång var.
Att han inte nöjer sig med Ukraina.

Han är som sagt missnöjd med västvärlden.
Dessutom är han maktgalen vilket är en farlig kombination.

Då invaderar han icke-Nato länderna först för han vet de är mest sårbara och utan militärt stöd från Nato.
Med "vårt" aktiva val som tagits ovan våra huvuden är vi nu närmare krig än innan.
Låt oss vara överens där?
Citera
2023-01-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Förvisso ja, att Erdoğan bör utrotas medan kurder vs islamister är som protestanter mot katoliker.

Erdoğan är den ende som aktivt bekämpar den extrema sunnimuslimen, o de tycker jag är bra!

Erdoğan tar vi hand om efteråt. Pest eller kolera?

Fiendens fiende är min vän, Erdoğan!
För mig tycks inte kurderna drivas av religion i första hand, men rätta mig om jag har fel.
Citera
Citat:
Med "vårt" aktiva val som tagits ovan våra huvuden är vi nu närmare krig än innan.
Låt oss vara överens där?

Ja, där är vi överens.
Citera
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Hålla, då menas i fungerande skick eller vadå?
Många de flesta städer i Ukraina fungerar som vanligt med rinnande vatten el och folk går till arbetet.
Ryssen kan enbart slakta oss på 72 timmar om han sätter in all militär + liten del volontärer. Vilket han inte kommer.
Ryssland har väl som Max 10% militär och utrustning i Ukraina.
Vi kan skydda/försvara viktig infrastruktur under 72 h utan hjälp från annan nation.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Om du tror att det är något positivt i att sälja ut svensk säkerhetspolitik och förvandla Sverige till ett amerikanskt bihang så tror du fel. Om Ryssland ska kriga mot NATO, vilka tror du de bombar först? New York eller Stockholm?

Du fattar uppenbarligen inte. Ryssland kommer självklart inte att kriga mot NATO. Däremot kanske mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in