Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Jag säljer saker om det kan ge mig något värde som jag kan göra något med.
Typ en hundralapp för en CD-skiva? Nej då åker den i soptunnan. Men kan jag sälja något som ger i alla fall 1000 kr eller mer så kan det vara värt besväret, men det gör jag inte ens en gång per år.
Vettefan hur jag skulle lycklas komma upp i 30 försäljningar på ett år? Som heltidsarbetande plus bisyssla på sidan om vanliga jobbet, så skulle jag inte ha tid att sälja så mycker per år. Tror inte de flesta andra heltidsarbetande har det heller.
Du jobbar heltid, kudos till dig. Det finns massvis med folk som blivit av med jobbet under dessa hårda tider, jag jobbar själv halvtid och får skitlön, behöver nu absolut sälja av mitt skräp för att dryga ut matkassan. En hundring extra tackar jag inte nej till.
Det är fullt möjligt att peller är 15 år gammal och har inte hunnit skaffa sig ägodelar än, men många av oss som är över 50 eller 60 har massvis med skräp liggande hemma som vi har hunnit köpa på oss under alla gångna år. Mycket arvgods också och det handlar inte om några Vincent van Gogh målningar för 55 biljoner kronor, utan hundratals saker som kostar allt från 10 till 300/500 kr.