2023-01-15, 13:40
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Ingår en homovåldtäkt?
Inte än, det närmaste man kommer är väl våldtäkten mot tittarna.
Citera
2023-01-15, 14:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Jag förstår inte varför svt envisas med att släppa avsnitt pö om pö
Kan verifieras av alla som är över 30 år: för att det bygger upp stämningen om man bara ser en del per vecka. Om nu serien är "seg" så är det ju inte speciellt kul heller att se 6 sega delar på raken. Bättre om de mognar i en vecka.

I själva verket var det en välgärning att man bara fick se Disney och Kalle Anka en enda gång per år när jag var liten, på julafton. Den sparsamheten har gjort att jag fortfarande älskar Disney.

Jag ska se den, mord är kul, norrland är kul, Lassgård är bra.
Citera
2023-01-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Nej. Han har bytt kön. Föddes som Fridolina Rolfö Lassgård men korrigerade sig i 12-årsåldern då han kände sig mer som en pojke (hade en jävligt stor klitoris; enligt utsago som en saltgurka).

Måste se denna -boken är bra och den gick ju som radioföljetong för några år sedan med en bra inläsning.
Skulle han ha bytt kön från tjej till kille 1967? Det var det värsta jag hört.
Citera
2023-01-15, 15:35
Hur många avsnitt är det? Väntar nog och ser alla på en gång. Gillar inte veckovisa avsnitt. Rena nittiotalet.
Citera
2023-01-15, 15:52
Medlem
L3nn4rts avatar
Såg första avsnittet igår och det var ju inte mycket annat än tidsfördriv i en vacker nostalgisk 70-talsmiljö. Något annat fanns inte av intresse.
Citera
2023-01-15, 15:54
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Är han transa?
Nej, men Lassgård är väldigt feminin generellt. Antar att det kanske var orsaken till att han också fick rollen som transa i filmen "Min pappa Marianne", vilket förövrigt är en bra film.
Citera
2023-01-15, 16:33
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kan verifieras av alla som är över 30 år: för att det bygger upp stämningen om man bara ser en del per vecka. Om nu serien är "seg" så är det ju inte speciellt kul heller att se 6 sega delar på raken. Bättre om de mognar i en vecka.

I själva verket var det en välgärning att man bara fick se Disney och Kalle Anka en enda gång per år när jag var liten, på julafton. Den sparsamheten har gjort att jag fortfarande älskar Disney.

Jag ska se den, mord är kul, norrland är kul, Lassgård är bra.

Du kan ju fortfarande bygga upp stämningen bäst du vill på egen hand om alla avsnitt ligger ute från premiärdatum. Vill man kolla tre på raken och spara tre till imorgon så kan man göra det. Eller alla på en gång. Helt efter eget huvud.
Citera
2023-01-15, 16:41
Medlem
zombie-nations avatar
Kan man inte göra ett mellanting? Släppa två i veckan. Jag gillade hur serier kändes längre förr då man uppskattade varje avsnitt.

Men är för hetsig numera att vänta en vecka.
Citera
2023-01-15, 16:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Du kan ju fortfarande bygga upp stämningen bäst du vill på egen hand om alla avsnitt ligger ute från premiärdatum. Vill man kolla tre på raken och spara tre till imorgon så kan man göra det. Eller alla på en gång. Helt efter eget huvud.
Enligt min uppfattning kan man inte bestämma fram "stämning", den är utprovad sedan 30-40 år med "en del a 1 timmer per vecka" som optimalt. Det är just den väntan som man inte kan styra över som ger stämningen. På samma sätt kan man inte ha julafton när som helst, då får julafton inget värde. Eller köpa 8 veckotidningar på en gång och läsa dem, man ska köpa en i veckan och bära hem från affären annars noll stämning.

Tycker synd om mina barn som är streamers av musik TV film. De tappar ju hela guld-känslan med en TV-serie med en del i veckan och det blir bara falukorvskänsla kvar. "Del 4 verkar tråkig så jag zappar över den". NEJ! Att genomlida del 4 bygger upp stämningen till del 5.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-15 kl. 16:54.
Citera
2023-01-15, 17:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Kan man inte göra ett mellanting? Släppa två i veckan. Jag gillade hur serier kändes längre förr då man uppskattade varje avsnitt.

Men är för hetsig numera att vänta en vecka.
Jag känner likadant. Hatar att vänta då det är som mest spännande dessutom.
Citera
2023-01-15, 18:21
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Skulle han ha bytt kön från tjej till kille 1967? Det var det värsta jag hört.
Faktiskt våren -68 då han också tog namnet Rolf (är för äldre syster till fotbollsbruden)
Citera
2023-01-15, 18:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Man ( jag!)blir kär i Lassgård…. alltid.

I övrigt en klockren tolkning av tiden som fanns och få minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in