Citat:
Ursprungligen postat av
Magnifik046
Hej.
Igårkväll när jag skulle kolla min mail på mobilen så fick jag notisen ”kontofel” och det brukar dyka upp om man har matat in fel uppgifter, eller om något har ändrats.
Jag försöker logga in på min gmail på min dator istället där jag nås av kommentaren ”ditt lösenord ändrade sig för 3 timmar sidan”.
”Jaha?” Tänkte jag och började med att återställa mitt lösenord som man gör i vanlig ordning.
Tyvärr märker jag att min lycka har börjat försvinna då jag inte kan återställa mitt lösenord överhuvudtaget. Jag kollar där efter med min andra mail (hotmail) som jag använder för att återställa lösenord och annat kul.
Jag har 4 mail från gmail- teamet att information har ändrats.
”Tvåstegsverifiering, ändrad”
”lösenordet ändrat” och tillslut
”din säkerhets-mail är ändrad”.
Min sista tanke var att återställa mitt lösenord via mitt telefonnummer men det gick ju så klart inte.
Vad händer nu?
Hela mitt liv finns på den mailen, mitt youtube konto drabbas också.
Google teamet har för någon konstig anledning ingen support så jag kan inte ens vända mig åt företaget dem själva….
Har ni tips och tricks eller kanske vet någon som kan hacka tillbaka mitt konto, snälla hör av er!!!
Mvh
Trisst att det hände, mailen är absolut det viktigaste kontot man har, det är med den man har kopplat alla andra konton man har.
Utav nyfikenhet, vad hade du konfat för MFA ? Har den blivit kompromissad.
Som du skriver och antar att ordningen stämmer så började det med att de lyckades ändra MFA vilket betyder att de kom in på MFAn.
Så det är inte direkt din gmail som blivit hackad, utan din MFA då jag antar att din gmail var konfad så att du var tvungen att dubbelverifiera dig vid inloggning från en ny enhet.
Sen får du gå igenom om du har loggat in på ditt konto från en ny enhet, tex dator i skola/jobbet och/eller publik dator (Biblioteket eller dyl)
Men som det är nu är det endast Google Mail supporten som kan ge tillbaks ditt konto.