• 1
  • 2
2023-01-10, 12:02
Medlem
Magnifik046s avatar
Hej.
Igårkväll när jag skulle kolla min mail på mobilen så fick jag notisen ”kontofel” och det brukar dyka upp om man har matat in fel uppgifter, eller om något har ändrats.
Jag försöker logga in på min gmail på min dator istället där jag nås av kommentaren ”ditt lösenord ändrade sig för 3 timmar sidan”.
”Jaha?” Tänkte jag och började med att återställa mitt lösenord som man gör i vanlig ordning.

Tyvärr märker jag att min lycka har börjat försvinna då jag inte kan återställa mitt lösenord överhuvudtaget. Jag kollar där efter med min andra mail (hotmail) som jag använder för att återställa lösenord och annat kul.

Jag har 4 mail från gmail- teamet att information har ändrats.
”Tvåstegsverifiering, ändrad”
”lösenordet ändrat” och tillslut
”din säkerhets-mail är ändrad”.

Min sista tanke var att återställa mitt lösenord via mitt telefonnummer men det gick ju så klart inte.

Vad händer nu?
Hela mitt liv finns på den mailen, mitt youtube konto drabbas också.
Google teamet har för någon konstig anledning ingen support så jag kan inte ens vända mig åt företaget dem själva….

Har ni tips och tricks eller kanske vet någon som kan hacka tillbaka mitt konto, snälla hör av er!!!

Mvh
Citera
2023-01-10, 12:07
Medlem
De har visst en support ifalö kontot är hackat.

Sök och ta hjälp av dom.
Citera
2023-01-10, 12:09
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
De har visst en support ifalö kontot är hackat.

Sök och ta hjälp av dom.

Skicka gärna länk isåfall för jag hittade verkligen ingen support igår.
Citera
2023-01-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifik046
Hej.
Igårkväll när jag skulle kolla min mail på mobilen så fick jag notisen ”kontofel” och det brukar dyka upp om man har matat in fel uppgifter, eller om något har ändrats.
Jag försöker logga in på min gmail på min dator istället där jag nås av kommentaren ”ditt lösenord ändrade sig för 3 timmar sidan”.
”Jaha?” Tänkte jag och började med att återställa mitt lösenord som man gör i vanlig ordning.

Tyvärr märker jag att min lycka har börjat försvinna då jag inte kan återställa mitt lösenord överhuvudtaget. Jag kollar där efter med min andra mail (hotmail) som jag använder för att återställa lösenord och annat kul.

Min sista tanke var att återställa mitt lösenord via mitt telefonnummer men det gick ju så klart inte.

Vad händer nu?
Google teamet har för någon konstig anledning ingen support så jag kan inte ens vända mig åt företaget dem själva….

Har ni tips och tricks eller kanske vet någon som kan hacka tillbaka mitt konto, snälla hör av er!!!

Mvh

Här har du information om hur du ska gå vidare för att kunna få tillbaka din mail. När du ska göra steg ett så läs deras tips först. Du kommer att få ett antal frågor utav Google och ju fler svar du kan desto troligare är det att du få tillbaka kontot. Gör helst detta på en enhet som du har brukat logga in på kontot, med samma webläsare och på samma plats där du ofta loggar in/använder kontot.

https://support.google.com/accounts/.../6294825?hl=en

Om du lyckats med detta så slå på Tvåstegsverifiering.
Citera
2023-01-10, 13:23
Medlem
attackes avatar
Citat:
Hej.

Vad händer nu?

Mvh

Trisst att det hände, mailen är absolut det viktigaste kontot man har, det är med den man har kopplat alla andra konton man har.

Utav nyfikenhet, vad hade du konfat för MFA ? Har den blivit kompromissad.
Som du skriver och antar att ordningen stämmer så började det med att de lyckades ändra MFA vilket betyder att de kom in på MFAn.

Så det är inte direkt din gmail som blivit hackad, utan din MFA då jag antar att din gmail var konfad så att du var tvungen att dubbelverifiera dig vid inloggning från en ny enhet.

Sen får du gå igenom om du har loggat in på ditt konto från en ny enhet, tex dator i skola/jobbet och/eller publik dator (Biblioteket eller dyl)

Men som det är nu är det endast Google Mail supporten som kan ge tillbaks ditt konto.
Citera
2023-01-10, 13:24
Medlem
attackes avatar
Du får gärna sriva dagbok här med hur du går tillväga och om det löser sig.
Citera
2023-01-10, 13:45
Medlem
Brolarens avatar
Citat:

Antar att du inte hade någon egen tvåstegs-verifiering inställd? Den går inte ändra utan tillgång till den befintliga tvåstegsverifieringen (sms-kod, google authenticator).

Kan bli svårt att få åtkomst till ditt konto igen just pga tvåstegsverifieringen.

Men testa alla steg i den här länken: https://support.google.com/accounts/.../7682439?hl=en
Citera
2023-01-10, 14:11
Medlem
Citat:
Vad händer nu?

Mvh
Intressant att du skriver att det är hela ditt liv på den mejlen och sen har du varit vårdslös med lösenordet OCH 2FA till den grad att ditt konto lyckas bli kapat.

Försök nollställa lösenordet, du får konstiga frågor som bara du kan veta svaret på. Om (när) det misslyckas är det bara att ge upp. Skaffa ett konto hos en leverantör med seriösare support än Google nästa gång.
Senast redigerad av rawtaliban 2023-01-10 kl. 14:20.
Citera
2023-01-10, 14:13
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Här har du information om hur du ska gå vidare för att kunna få tillbaka din mail. När du ska göra steg ett så läs deras tips först. Du kommer att få ett antal frågor utav Google och ju fler svar du kan desto troligare är det att du få tillbaka kontot. Gör helst detta på en enhet som du har brukat logga in på kontot, med samma webläsare och på samma plats där du ofta loggar in/använder kontot.

https://support.google.com/accounts/.../6294825?hl=en

Om du lyckats med detta så slå på Tvåstegsverifiering.

Det är här mitt problem kommer....
När jag trycker på första länken i "Go to the account recovery page, and answer the questions as best you can. These tips can help."
Så kommer jag till exakt samma sidor som kräver att jag ska skriva in mitt lösenord även fast jag inte kan det.

här har du en liten video hur jag menar : https://streamable.com/vwowry
Citera
2023-01-10, 14:15
Medlem
Citat:
Det är här mitt problem kommer....
När jag trycker på första länken i "Go to the account recovery page, and answer the questions as best you can. These tips can help."
Så kommer jag till exakt samma sidor som kräver att jag ska skriva in mitt lösenord även fast jag inte kan det.

här har du en liten video hur jag menar : https://streamable.com/vwowry
Då är det kört. Det du missat är att Google fullkomligt skiter i kundtjänst. Det här är ett vedertaget fenomen att puckon är vårdslösa med sina lösenord och sen fullkomligt struntar Google i alla försök att kontaktas.

Testa stämma dem hos tingsrätten, det gör nog att de vaknar.
Citera
2023-01-10, 14:18
Medlem
Magnifik046s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Intressant att du skriver att det är heal ditt liv på den mejlen och sen har du varit vårdslös med lösenordet OCH 2FA till den grad att ditt konto lyckas bli kapat.

Försök nollställa lösenordet, du får konstiga frågor som bara du kan veta svaret på. Om (när) det misslyckas är det bara att ge upp. Skaffa ett konto hos en leverantör med seriösare support än Google nästa gång.

Jag håller med dig, värdelöst uttalande.
Lösenordet brukar jag ändra en gång i halvåret eller kvartalet men när det kommer till 2FA så var jag nästan 100 att jag hade men när jag kollade i Authtucator appen så hade jag fel... detsvärre.

Förtjänar jag ett lavett av mig själv, absolut!
Citera
2023-01-10, 14:29
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, värdelöst uttalande.
Lösenordet brukar jag ändra en gång i halvåret eller kvartalet men när det kommer till 2FA så var jag nästan 100 att jag hade men när jag kollade i Authtucator appen så hade jag fel... detsvärre.

Förtjänar jag ett lavett av mig själv, absolut!
Till ditt nästa konto rekommenderar jag Authy. Helt omöjligt att tappa bort 2FA-nyckeln då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in