2023-01-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tom har tagit på sig att sköta djuren, det är även LS uppfattning och Tom har inte förnekat detta. Givetvis har systern inget att göra med den ev vanskötseln av djuren.

Finns ingen anledning att ha kvar djuren, boutredningsmannen kommer att avveckla det vilken dag som helst, vilket även löser problemet med LS. Om nu inte Tom och systern lyckas komma överens, vilket är ganska otroligt.

Men det är väl det han inte kan göra juridiskt!? Eller tänker jag helt fel.
Det spelar väl ingen roll vad Tom säger. Då de är två som "äger" det? Han har ju även nämt att systern skulle ta över skötsel efter nyår.
2023-01-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay
Det spelar väl ingen roll vad Tom säger. Då de är två som "äger" det? Han har ju även nämt att systern skulle ta över skötsel efter nyår.
Tom har sagt att han har bestämt att systern ska ta hand om djuren , systern har inte sagt att hon ska ta hand om några djur dessutom bor hon långt därifrån och till skillnad från lär hon och hennes man ha arbeten att sköta .
2023-01-19, 14:27
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay

Skulle tro att systern har ryggen fri, med avseende på ägaransvaret, i och med att hon begärde förvaltning av dödsboet. Vad mer kan hon göra!

Kanske det blir boutredningsmannen som åker på djurförbudet.
2023-01-19, 14:36
Medlem
DolfRacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Vanliga harangerna kring L och hennes situation. Tom övertalar L att skippa ett möte med soc.

”Och du ska ju på ett möte men det det skiter vi i, det går ju inte, utan det blir inget av med det, vi får ringa, ta telefonmöte”
”Säg att du har viktigare uppgifter, vi sköter djuren här. Dom måste få mat”

”enda anledningen att du åker dit det är att jag vill se dig kasta en ny toffel i hennes huvud, det är enda anledningen hahaha. Jag älskar när du skäller ut dom Linne@. Alltså du och Yild*z, ni är mina idoler gällande det här. Och M@lin också!”

Linne@ har problem med sin uppkoppling på sin telefon. Tompa skrattar och menar att ”nu stör dom dig också” han tror alltså att nån sitter och ”stör ut” deras telefoner?

Så jävla sorgligt att han förstör för henne och hennes barn möjligheter. Ytterligare ett bevis på att han endast tänker på sig själv. Jag jag jag. Otroligt. Hon är helt i hans makt. Och han har späckmage att gå bakom ryggen och vilja ha sexuella eskapader med M@lin.

Och alla som varit i trakterna i djupaste småland vet att det kan vara djupt problematiskt att få vettig mobilkontakt.
2023-01-19, 14:49
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolfRacer
Så jävla sorgligt att han förstör för henne och hennes barn möjligheter. Ytterligare ett bevis på att han endast tänker på sig själv. Jag jag jag. Otroligt. Hon är helt i hans makt. Och han har späckmage att gå bakom ryggen och vilja ha sexuella eskapader med M@lin.

Och alla som varit i trakterna i djupaste småland vet att det kan vara djupt problematiskt att få vettig mobilkontakt.

Enligt båda två så sitter hon på Wi-Fi på hans fiber men ändå lyckas dom göra detta.
2023-01-19, 14:59
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Vanliga harangerna kring L och hennes situation. Tom övertalar L att skippa ett möte med soc.

”Och du ska ju på ett möte men det det skiter vi i, det går ju inte, utan det blir inget av med det, vi får ringa, ta telefonmöte”
”Säg att du har viktigare uppgifter, vi sköter djuren här. Dom måste få mat”

”enda anledningen att du åker dit det är att jag vill se dig kasta en ny toffel i hennes huvud, det är enda anledningen hahaha. Jag älskar när du skäller ut dom Linne@. Alltså du och Yild*z, ni är mina idoler gällande det här. Och M@lin också!”

Linne@ har problem med sin uppkoppling på sin telefon. Tompa skrattar och menar att ”nu stör dom dig också” han tror alltså att nån sitter och ”stör ut” deras telefoner?
Ja. Där ser vi hur mycket Linnea bryr sig om sina egna barn. Och vilken egoistisk idiot Tom är… Hade han brytt sig om barn och Linnea hade han sett till att hon kom iväg till det viktiga mötet..🤬

Tom förstår inte att det är ett korttidsboende Stig-Anders bor på.
Nu uppmanar han alla att besöka Stig-Anders och träna hans arm..😳
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-19 kl. 15:13.
2023-01-19, 15:04
Medlem
Vad händer? Har Tom bytt sida och agerar djurrättsaktivist? I ett nu raderat inlägg hängde han ut en enskild bonde med namn som lidit av psykisk ohälsa och som fällts för djurplågeri.
Senast redigerad av Etyehuro 2023-01-19 kl. 15:07.
2023-01-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etyehuro
Vad händer? Har Tom bytt sida och agerar djurrättsaktivist? I ett nu raderat inlägg hängde han ut en enskild bonde med namn som lidit av psykisk ohälsa och som fällts för djurplågeri.
Han var upprörd över att den personen inte fick djurförbud trots att han dömdes för djurplågeri av ett antal djur där ett antal svultit ihjäl . Tom vet inte att det finns ett antal personer som dömts för djurplågeri som inte fått djurförbud eftersom det finns särskilda skäl som lett till situationen och som anses aldrig kunna uppkomma igen
2023-01-19, 15:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han var upprörd över att den personen inte fick djurförbud trots att han dömdes för djurplågeri av ett antal djur där ett antal svultit ihjäl . Tom vet inte att det finns ett antal personer som dömts för djurplågeri som inte fått djurförbud eftersom det finns särskilda skäl som lett till situationen och som anses aldrig kunna uppkomma igen
Exakt. Någon får berätta det för honom. Men tveksamt om han förstår det ändå..
Tom är i en fas nu där det inte går in någon ny information som inte sammanfaller med hans egen uppfattade ”världsbild.”🙄
2023-01-19, 15:38
Medlem
SmurfStorms avatar
Undra hur herr Lutmark resonerar när han tycker det är kul och mysigt att djuren kommer lös. I någon inspelning med systern blir han fullkomligt hysterisk när han ska försöka prata om att systersonen (?) medan fadern levde lånat något motordrivet fordon när dom var på gården men inte Tom. Han menar att han är den enda som har utbildning på fordonet och att det därför hade varit på hans ansvar om killen kört ihjäl sig. Att han blir så vansinnig över något i det förflutna är nästan lika anmärkningsvärt som att han absolut inte tänker lika med djuren. Om djuren kommer ut på vägen och orsakar en trafikolycka på grund av att han inte lagar stängslet så är han ju verkligen ansvarig för att någon skadas.
2023-01-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Men jag tolkar det som att han är upprörd på åklagaren också? Som fått bonden fälld i domstol.

Märkligt ändå, det är den typen av bilder aktivister publicerar när de vill svärta ner näringen.
2023-01-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etyehuro
Men jag tolkar det som att han är upprörd på åklagaren också? Som fått bonden fälld i domstol.

Märkligt ändå, det är den typen av bilder aktivister publicerar när de vill svärta ner näringen.
Han är upprörd som det låter över att det bara blev villkorligt och dagsböter , vilket är det vanliga straffet för djurplågeri som skett i denna typ av ärende , fängelse brukar det som regel bara bli när någon med uppsåt plågat djur .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in