2023-01-11, 06:39
Medlem
Embas avatar
Personen i fråga är bipolär med psykotiska symtom. Det framkommer i videon hos psykiatrin.

Problemet med denna målgrupp är ofta att det föreligger en avsaknad av sjukdomsinsikt i den maniska fasen, vilket han uppenbarligen befinner sig i nu.

Han borde tvångsvårdas och få olanzapin eller annan antipsykos.

Detta är en mycket svår sjukdom.
2023-01-11, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tom påstår att han själv lagt ut 250 000kr i bondeupproret och co kampen.
Jo men visst..😳🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Hans senaste live summering: Han klankar ner på sin 20-åriga systerdotter över hur vidrig hans syster och hans mamma är i typ 45 minuter, bara tjafsar och bråkar till ingen nytta.

Han summerar själv: "Hör ni hur sjuka alla är?" Han skyller allt på sin egen släkt och blod, han klankar ner hårt på sin systerdotter hur ytlig hon är och vad hennes intressen är enligt honom, MEN LUGN, JAG HAR JU MINA BEVIIIIIS! och sätter igång ett klipp med sin 20-årige systerdotter där han försöker allt han kan att "sätta dit" henne och sin släkt men det går inte, det blir bara elakt svammel.
Sorgligt sorgligt som fan.
Det bästa är att systerdottern är stencool och viker inte en tum. Hon sköter Toms elaka påhopp galant, tycker jag.
2023-01-11, 07:19
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Ja, och det är inte första gången han säger att många tittar 👀 på hans live och att han har bra spridning och får så bra frågor på Faceb. Vilken del av K*öping bor han? 😏

Han vill bara lägga sin näsa i blöt, där det är kaos och stormvarning. Där är Tompa och rör runt allt för egen vinning och spänning.

Hörde att han ej var Kapten längre!?
Ej varit det på 10 år. Har han degragerst frivilligt?

Han kanske är Bipolär.

Det var en frivillig övergång till ett annat befälssystem när försvarsmakten återinförde att ha olika befälssystem. Från kapten till förvaltare. Inte en degradering, men ibland kallas det omgalonering. Helt odramatiskt och inget knepigt. Sen finns det inom officerskåren massa åsikter och känslor kring det såklart, men i Tompalompas fall har det framkommit att det inte var så dramatiskt.
2023-01-11, 07:21
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jag tycker mer och mer synd om Tompalompa. Det kommer inte bli ett vackert uppvaknande. Hoppas verkligen att familj och vänner (inte foliehattarna som han har som påhejare!) finns kvar för honom när han tar sig ur det här.
2023-01-11, 07:38
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Personen i fråga är bipolär med psykotiska symtom. Det framkommer i videon hos psykiatrin.

Problemet med denna målgrupp är ofta att det föreligger en avsaknad av sjukdomsinsikt i den maniska fasen, vilket han uppenbarligen befinner sig i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Jag tycker mer och mer synd om Tompalompa. Det kommer inte bli ett vackert uppvaknande. Hoppas verkligen att familj och vänner (inte foliehattarna som han har som påhejare!) finns kvar för honom när han tar sig ur det här.

Min erfarenhet är att tvångsvård skapar väldigt djup misstro till vården och eventuella anhöriga som bidragit till att den skett. Om han faktiskt är manisk behöver han en lugn, sansad person som han litar på, en fadersgestalt eller befäl, som kan övertala honom att han är på fel väg. Tyvärr verkar han alienera folk omkring sig i en rasande fart.
2023-01-11, 07:57
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Min erfarenhet är att tvångsvård skapar väldigt djup misstro till vården och eventuella anhöriga som bidragit till att den skett. Om han faktiskt är manisk behöver han en lugn, sansad person som han litar på, en fadersgestalt eller befäl, som kan övertala honom att han är på fel väg. Tyvärr verkar han alienera folk omkring sig i en rasande fart.

Ja, precis så. Det finns ett gäng personer här på forumet som känner Tompalompa, och det har diskuterats lite kring vem han kan känna förtroende för - t ex gammalt befäl eller liknande. Tyvärr verkar det som att dom alternativen tagit slut redan, folk från bl a hans jobb har verkligen försökt nå fram till honom utan framgång.

Edit: förtydligande, jag känner honom inte men vi har en del gemensamma kontaktytor.
Senast redigerad av Snuttegullegull 2023-01-11 kl. 08:33.
2023-01-11, 09:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Ja. Vad ska man säga. En lugn och harmonisk morgon i Lutarp..😳🙄
2023-01-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Är det hon bland annat han har begärt ut betyg och allt som finns att sätta upp alla pappren på en vägg.
Ja, jag tror det! Hennes och landshövdingens gårdar var helt prickfria och protokollet innehöll mindre punkter än vid vanliga besiktningar.. Sen om det ör sant är jag inte säker på. Men hon är nog inte trevlig och verkar gilla att ”sätta dit bönder” om jag har fått rätt info..
2023-01-11, 10:57
Medlem
Härligt med en ny tråd. Det har faktiskt varit lite jobbigt att följa Toms galenskap de senaste dagarna utan att kunna ventilera med någon.

Verkligen en harmonisk morgon på gården idag! Tycker det är roligt att Tom så ofta säger att han aldrig blir stressad och så sprang han runt som en yr höna i mörkret och skrek svordomar och könsord. Han råkade försäga sig också när han bad L om ursäkt för att han var irriterad. Han sa först att det berodde på att han blev stressad, men rättade sig själv och sa att han var arg.

L verkade för övrigt ganska låg. Börjar hon inse att det inte är någon drömtillvaro som väntar på gården?

Tror att djuren kommer försvinna från gården ganska snart med tanke på att Tom inte bryr sig om att ta hand om dem. Frågan är väl bara om systern eller länsstyrelsen hinner först? Om jag var en granne skulle jag inte våga köpa djuren. Tror inte att Tom kommer acceptera förlusten och gå vidare om vi säger så.

Jag kan förstå att han var en annan människa förut och tycker att hela situationen är väldigt sorglig. Hoppas att det finns något kvar för honom att komma tillbaka till när han väl har fått hjälp att bli frisk.

När det gäller L vill man ju bara att hon ska skärpa till sig. Släpp Tom och resten av foliehattarna, skaffa ett jobb och en stabil tillvaro och jobba hårt för att kunna ta hand om barnen igen. Blir galen av att se henne sitta tyst i Toms livesändningar när han pratar illa om hennes dotter. Tycker dessutom att Tom ofta är nedlåtande och otrevlig mot L och tror inte alls att han är intresserad av henne på det sätt som hon verkar vara av honom. Men uppenbarligen bryr hon sig mer om honom än om att kämpa för sina barn.
2023-01-11, 11:00
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Tack för detta! Frågan är dock hur länge denna fas kan hålla på.
2023-01-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Jo men den killen vi kände finns inte nu. Pratade med han för någon dag sedan och fick en chock, helt besatt av att alla är emot honom och helt paranoid. Nu är han bara en patetisk liten liten svag person som behöver vård. Och det fort

Du som känner honom, kan du göra en orosanmälan!?
2023-01-11, 11:23
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Vad ska man säga. En lugn och harmonisk morgon i Lutarp..😳🙄

Fortsätt gärna att länka till Bondeupprorets/Toms facebookfilmer. Men som moderatorn skrev måste det vara någon kommentar om vad som händer i filmerna och vad du tycker om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in