2023-01-11, 06:39
Medlem
Embas avatar
Personen i frga r bipolr med psykotiska symtom. Det framkommer i videon hos psykiatrin.

Problemet med denna mlgrupp r ofta att det freligger en avsaknad av sjukdomsinsikt i den maniska fasen, vilket han uppenbarligen befinner sig i nu.

Han borde tvngsvrdas och f olanzapin eller annan antipsykos.

Detta r en mycket svr sjukdom.
2023-01-11, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tom pstr att han sjlv lagt ut 250 000kr i bondeupproret och co kampen.
Jo men visst..😳🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Hans senaste live summering: Han klankar ner p sin 20-riga systerdotter ver hur vidrig hans syster och hans mamma r i typ 45 minuter, bara tjafsar och brkar till ingen nytta.

Han summerar sjlv: "Hr ni hur sjuka alla r?" Han skyller allt p sin egen slkt och blod, han klankar ner hrt p sin systerdotter hur ytlig hon r och vad hennes intressen r enligt honom, MEN LUGN, JAG HAR JU MINA BEVIIIIIS! och stter igng ett klipp med sin 20-rige systerdotter dr han frsker allt han kan att "stta dit" henne och sin slkt men det gr inte, det blir bara elakt svammel.
Sorgligt sorgligt som fan.
Det bsta r att systerdottern r stencool och viker inte en tum. Hon skter Toms elaka phopp galant, tycker jag.
2023-01-11, 07:19
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Ja, och det r inte frsta gngen han sger att mnga tittar 👀 p hans live och att han har bra spridning och fr s bra frgor p Faceb. Vilken del av K*ping bor han? 😏

Han vill bara lgga sin nsa i blt, dr det r kaos och stormvarning. Dr r Tompa och rr runt allt fr egen vinning och spnning.

Hrde att han ej var Kapten lngre!?
Ej varit det p 10 r. Har han degragerst frivilligt?

Han kanske r Bipolr.

Det var en frivillig vergng till ett annat beflssystem nr frsvarsmakten terinfrde att ha olika beflssystem. Frn kapten till frvaltare. Inte en degradering, men ibland kallas det omgalonering. Helt odramatiskt och inget knepigt. Sen finns det inom officerskren massa sikter och knslor kring det sklart, men i Tompalompas fall har det framkommit att det inte var s dramatiskt.
2023-01-11, 07:21
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jag tycker mer och mer synd om Tompalompa. Det kommer inte bli ett vackert uppvaknande. Hoppas verkligen att familj och vnner (inte foliehattarna som han har som phejare!) finns kvar fr honom nr han tar sig ur det hr.
2023-01-11, 07:38
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Personen i frga r bipolr med psykotiska symtom. Det framkommer i videon hos psykiatrin.

Problemet med denna mlgrupp r ofta att det freligger en avsaknad av sjukdomsinsikt i den maniska fasen, vilket han uppenbarligen befinner sig i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Jag tycker mer och mer synd om Tompalompa. Det kommer inte bli ett vackert uppvaknande. Hoppas verkligen att familj och vnner (inte foliehattarna som han har som phejare!) finns kvar fr honom nr han tar sig ur det hr.

Min erfarenhet r att tvngsvrd skapar vldigt djup misstro till vrden och eventuella anhriga som bidragit till att den skett. Om han faktiskt r manisk behver han en lugn, sansad person som han litar p, en fadersgestalt eller befl, som kan vertala honom att han r p fel vg. Tyvrr verkar han alienera folk omkring sig i en rasande fart.
2023-01-11, 07:57
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Min erfarenhet r att tvngsvrd skapar vldigt djup misstro till vrden och eventuella anhriga som bidragit till att den skett. Om han faktiskt r manisk behver han en lugn, sansad person som han litar p, en fadersgestalt eller befl, som kan vertala honom att han r p fel vg. Tyvrr verkar han alienera folk omkring sig i en rasande fart.

Ja, precis s. Det finns ett gng personer hr p forumet som knner Tompalompa, och det har diskuterats lite kring vem han kan knna frtroende fr - t ex gammalt befl eller liknande. Tyvrr verkar det som att dom alternativen tagit slut redan, folk frn bl a hans jobb har verkligen frskt n fram till honom utan framgng.

Edit: frtydligande, jag knner honom inte men vi har en del gemensamma kontaktytor.
Senast redigerad av Snuttegullegull 2023-01-11 kl. 08:33.
2023-01-11, 09:11
Medlem
Lillamig72s avatar
Ja. Vad ska man sga. En lugn och harmonisk morgon i Lutarp..😳🙄
2023-01-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
r det hon bland annat han har begrt ut betyg och allt som finns att stta upp alla pappren p en vgg.
Ja, jag tror det! Hennes och landshvdingens grdar var helt prickfria och protokollet innehll mindre punkter n vid vanliga besiktningar.. Sen om det r sant r jag inte sker p. Men hon r nog inte trevlig och verkar gilla att stta dit bnder om jag har ftt rtt info..
2023-01-11, 10:57
Medlem
Hrligt med en ny trd. Det har faktiskt varit lite jobbigt att flja Toms galenskap de senaste dagarna utan att kunna ventilera med ngon.

Verkligen en harmonisk morgon p grden idag! Tycker det r roligt att Tom s ofta sger att han aldrig blir stressad och s sprang han runt som en yr hna i mrkret och skrek svordomar och knsord. Han rkade frsga sig ocks nr han bad L om urskt fr att han var irriterad. Han sa frst att det berodde p att han blev stressad, men rttade sig sjlv och sa att han var arg.

L verkade fr vrigt ganska lg. Brjar hon inse att det inte r ngon drmtillvaro som vntar p grden?

Tror att djuren kommer frsvinna frn grden ganska snart med tanke p att Tom inte bryr sig om att ta hand om dem. Frgan r vl bara om systern eller lnsstyrelsen hinner frst? Om jag var en granne skulle jag inte vga kpa djuren. Tror inte att Tom kommer acceptera frlusten och g vidare om vi sger s.

Jag kan frst att han var en annan mnniska frut och tycker att hela situationen r vldigt sorglig. Hoppas att det finns ngot kvar fr honom att komma tillbaka till nr han vl har ftt hjlp att bli frisk.

Nr det gller L vill man ju bara att hon ska skrpa till sig. Slpp Tom och resten av foliehattarna, skaffa ett jobb och en stabil tillvaro och jobba hrt fr att kunna ta hand om barnen igen. Blir galen av att se henne sitta tyst i Toms livesndningar nr han pratar illa om hennes dotter. Tycker dessutom att Tom ofta r nedltande och otrevlig mot L och tror inte alls att han r intresserad av henne p det stt som hon verkar vara av honom. Men uppenbarligen bryr hon sig mer om honom n om att kmpa fr sina barn.
2023-01-11, 11:00
Avstngd
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Tack fr detta! Frgan r dock hur lnge denna fas kan hlla p.
2023-01-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Jo men den killen vi knde finns inte nu. Pratade med han fr ngon dag sedan och fick en chock, helt besatt av att alla r emot honom och helt paranoid. Nu r han bara en patetisk liten liten svag person som behver vrd. Och det fort

Du som knner honom, kan du gra en orosanmlan!?
2023-01-11, 11:23
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Vad ska man sga. En lugn och harmonisk morgon i Lutarp..😳🙄

Fortstt grna att lnka till Bondeupprorets/Toms facebookfilmer. Men som moderatorn skrev mste det vara ngon kommentar om vad som hnder i filmerna och vad du tycker om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in