2023-01-10, 15:10
Medlem
madtops avatar
Länkposter raderade.

Flashback är ett diskussionsforum där vi diskuterar och den här tråden är inget undantag. En länk och en kortare text duger inte, tråden är inte någon slags länksamling till diverse andra källor.

Se vidare (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Senast redigerad av madtop 2023-01-10 kl. 15:16.
2023-01-10, 16:40
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
https://www.facebook.com/10008424315...3265081172095/

Detta är inte bra att en foliehatt gör mot Tom. Jag måste hålla med Tom att vederbörande fått mycket om bakfoten. Det är sådana personer som kan bli riktigt farliga för Tom vid en rehabiliterings situation.
Kan du utveckla vad du menar? Tack.
2023-01-10, 16:41
Medlem
Läste på fb en kommentar under en artikel från Jönköpings posten om Tom och hans uppror. Där personen ska ha läst protokollet från länsstyrelsen tillsyn och är lantbrukare. Tydligen var det små brister som var åtgärdade på 3 dagar. Men på Tom låter det som det var jätte stora brister.

"Jag var på plats på denna märkliga tillställning igår kväll. Som lantbrukare på Labbarps Gård så håller jag INTE med Tom i hans kritik. Det finns tjänstemän som man kanske gärna slipper, men jag är allt annat än livrädd för att ringa länsstyrelsen. Vet som föredetting inom LRF hur väl samarbetet med länsstyrelsen fungerar. Blev imponerad under 2018 hur lyhörda man var på vad vi från näringen förde fram. Bland annat så utbildades det tjänstemän på länsstyrelsen och i andra organisationer för att möta lantbrukare som mår dåligt.

Utifrån det protokoll från tillsynen som gjordes på Lutmarks Gård 2019, så blev jag förvånad över att bristerna var så pass marginella. Förväntade mig mycket mer och komplexa brister när man engagerar sig så pass som Tom gjort. Bristerna var åtgärdade och återrapporterade på tre dagar. Föredömligt gjort av lantbrukaren. Jag hade inte reagerat överhuvudtaget om jag fått samma brister påvisade hos mig. Nu reagerar vi olika och det får man respektera.

Min bestämda uppfattning är att näringen i Jönköpings län har ett mycket gott samarbete med bland annat länsstyrelsen, polisen, svenska kyrkan, regionen och företrädare för näringen, för att komma till rätta med lantbrukare och djur som inte mår bra.

Mycket av kvällens budskap präglades mycket av hörsägner, falsarier, enskildas åsikter, förlöjligande och personliga påhopp.

Hoppas att inte relationen mellan näringen och länsstyrelsen tar skada av denna hetsjakt. Finns dock all anledning att fortsätta med förbättringsarbetet i myndighetsutövningen."
2023-01-10, 16:53
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Läste på fb en kommentar under en artikel från Jönköpings posten om Tom och hans uppror. Där personen ska ha läst protokollet från länsstyrelsen tillsyn och är lantbrukare. Tydligen var det små brister som var åtgärdade på 3 dagar. Men på Tom låter det som det var jätte stora brister.

"Jag var på plats på denna märkliga tillställning igår kväll. Som lantbrukare på Labbarps Gård så håller jag INTE med Tom i hans kritik. Det finns tjänstemän som man kanske gärna slipper, men jag är allt annat än livrädd för att ringa länsstyrelsen. Vet som föredetting inom LRF hur väl samarbetet med länsstyrelsen fungerar. Blev imponerad under 2018 hur lyhörda man var på vad vi från näringen förde fram. Bland annat så utbildades det tjänstemän på länsstyrelsen och i andra organisationer för att möta lantbrukare som mår dåligt.

Utifrån det protokoll från tillsynen som gjordes på Lutmarks Gård 2019, så blev jag förvånad över att bristerna var så pass marginella. Förväntade mig mycket mer och komplexa brister när man engagerar sig så pass som Tom gjort. Bristerna var åtgärdade och återrapporterade på tre dagar. Föredömligt gjort av lantbrukaren. Jag hade inte reagerat överhuvudtaget om jag fått samma brister påvisade hos mig. Nu reagerar vi olika och det får man respektera.

Min bestämda uppfattning är att näringen i Jönköpings län har ett mycket gott samarbete med bland annat länsstyrelsen, polisen, svenska kyrkan, regionen och företrädare för näringen, för att komma till rätta med lantbrukare och djur som inte mår bra.

Mycket av kvällens budskap präglades mycket av hörsägner, falsarier, enskildas åsikter, förlöjligande och personliga påhopp.

Hoppas att inte relationen mellan näringen och länsstyrelsen tar skada av denna hetsjakt. Finns dock all anledning att fortsätta med förbättringsarbetet i myndighetsutövningen."
Tack! Toms psykiska problem bottnar i att han ej är kapabel till att tänka kritiskt och utreda tillräckligt mycket innan han drar en slutsats.

Han är kungen av förhastade slutsatser. Hans verklighetsuppfattning är således förvrängd.
2023-01-10, 17:16
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Tack! Toms psykiska problem bottnar i att han ej är kapabel till att tänka kritiskt och utreda tillräckligt mycket innan han drar en slutsats.

Han är kungen av förhastade slutsatser. Hans verklighetsuppfattning är således förvrängd.

Reagerade på att han under en live idag ringer upp en Lars och berättar om Doghouse2022. Trots att han borde vara väl insatt i att mamman blev av med ettåringen främst på grund av kollektivt och eget drogmissbruk (under amning), psykisk ohälsa, obefogad aggressivitet mot inblandade myndighetspersoner, allt vilket med barnet närvarande filmas och publiceras offentligt, så nämner Lutmark inte detta över huvud taget utan påstår att det enbart beror på att dom valt att "leva lite utanför normen", i detta fall utan avlopp och rinnande vatten, och med värme i enbart två av husets rum.

Alla inblandade i den här soppan verkar ha extremt selektivt minne av detaljerna i respektive ärende, minns bara delarna som passar deras världsbild.
2023-01-10, 17:18
Medlem
Citat:

Jag håller med om att det var små brister och att Tom överdriver rejält! Men den här killen som det stod om är även lite mediakåt och lite ”Pelle Reding” Han har även jobbat för LRF. Detta kan vara ett smart trick för att smörja Länsstyrelsen medhårs..eller vem ställer upp i media annars? Inte jag iaf..Med det sagt, så håller jag ändå med att det var små petitesser och det var absolut inte Länsstyrelsen som drev pappan till självmord..
2023-01-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk

En bekant jag har som är journalist i Sverige har berättat för mig att man gått igenom samtliga sjurskyddsärenden från landets allaLänsstyrelser de senaste 5 åren. Antalen omhändertaganden av djur ökar årligen. 80% av alla beslut var korrekta utifrån inkommet material. Merparten av de återstående 20% som var velaktiga i beslut utifrån Lsts egna dokumentation berör mest hund och katt. Det betyder att problem inom lantbruk är inte så stort som Tom säger. Merparten av de lantbrukare man slagit ned på hårt har misskött sina djur på grund av egen sjukdom, vilket är förståeligt.
2023-01-10, 17:26
Medlem
Citat:
Kan du utveckla vad du menar? Tack.

Jag menar, rätt eller fel, att om Tom får adekvat vård och börjar inse vad han gjort under sin maniska period, då kan uttalanden som denna foliehatt gjort skada Tom så att han blir djupt deprimerad istället. Hoppas jag har varit tydligare nu. Jag är ingen expert. Däremot tror jag att Tom är en god nänniska utanför sin mani som han lever i nu.
2023-01-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag håller med om att det var små brister och att Tom överdriver rejält! Men den här killen som det stod om är även lite mediakåt och lite ”Pelle Reding” Han har även jobbat för LRF. Detta kan vara ett smart trick för att smörja Länsstyrelsen medhårs..eller vem ställer upp i media annars? Inte jag iaf..Med det sagt, så håller jag ändå med att det var små petitesser och det var absolut inte Länsstyrelsen som drev pappan till självmord..
Ing•la Björk*lund som allt började med är faktiskt en riktig häxa. Hon har jävlats med många bönder runt Jönköping. Och jag tror att deras personkemi var lika, därför drog de inte jämt. Sen har han såklart hört historier från andra bönder om henne och tänkte..henne ska jag ge mig på.. Som vi har märkt, så är det inte så svårt för Tom att trigga igång. Har hört av säkra källor att han verkligen hatar orättvisa(innan han blev sjuk) och är verkligen ingen som slickar chefens arsle..Min konspirationsteori✌️😂
2023-01-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ing•la Björk*lund som allt började med är faktiskt en riktig häxa. Hon har jävlats med många bönder runt Jönköping. Och jag tror att deras personkemi var lika, därför drog de inte jämt. Sen har han såklart hört historier från andra bönder om henne och tänkte..henne ska jag ge mig på.. Som vi har märkt, så är det inte så svårt för Tom att trigga igång. Har hört av säkra källor att han verkligen hatar orättvisa(innan han blev sjuk) och är verkligen ingen som slickar chefens arsle..Min konspirationsteori✌️😂

Är det hon bland annat han har begärt ut betyg och allt som finns att sätta upp alla pappren på en vägg.
2023-01-10, 18:21
Medlem
Hur kan Tom ha fått ett lån på 300 000 med inkomstuppgift på 480 000 per år som egenföretagare? Vad har han för eget företag där han drar in såna pengar?
2023-01-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanInteBlirInte
Hur kan Tom ha fått ett lån på 300 000 med inkomstuppgift på 480 000 per år som egenföretagare? Vad har han för eget företag där han drar in såna pengar?
Han har gjort någon kalkyl på vad han ska tjäna på stutar , maskinkörning och kursverksamhet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in