Citat:
Ursprungligen postat av
Tamigfaan
Om de hade svenskt medborgarskap får sonen automatiskt svenskt precis som jag automatiskt fick ett annat medborgarskap då min pappa hade det. Mina föräldrar hade ej dubbla medborgarskap. De hade bägge två medborgarskap från de länder de föddes i. Min mor ansökte om svenskt medborgarskap för mig och de av mina syskon som ville det när jag var i tonåren. Vi har således olika medborgarskap inom familjen, men ingen har dubbelt.
Ja pappan hade ju svensk medborgarskap sedan 1995, förmodligen så hade ju mamman det också, det är därför som jag anser i och med detta att pojken hade svenskt medborgarskap eftersom han var född i Sverige 2014.
Jag själv bryr mig inte om vilket medborgarskap föräldrarna eller pojken har.
Men som en skribent har gjort här i tråden anklaga någon för rasism för att den personen skrev att mannen var från Iran , den personen ansåg då att mannen inte var svensk , det är så tråkigt att alltid höra detta ord rasism eller att vi är rasister så fort vi talar om personer med utländsk härkomst.
Inläggen här på FB spårar många gånger ut från själva grundämnet, här har vi en 8 åring som blivit brutalt mördad utav sin pappa, en 8 åring som inte fick leva , en 8 åring som hade hela livet framför sig, det är så fruktansvärt tragiskt att hans liv skulle sluta på detta sätt .