Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-24, 22:56
Medlem
Letar fungerande FUP. Någon som har en?
Precis lyssnat klart på mammans bok och vill gärna läsa FUP.
Citera
2024-12-30, 19:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag håller på att läsa mammans bok just nu, och även jag skulle vilja läsa FUP.

Finns det någon här som kan vara snäll och länka till FUP? Skulle bli väldigt tacksam i så fall!
Citera
2024-12-30, 19:39
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkysky

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Finns det någon här som kan vara snäll och länka till FUP? Skulle bli väldigt tacksam i så fall!

Var det något speciellt ni tänkte på när ni läste boken som gör att ni vill läsa FUP, eller bara nyfiken? Har själv inte läst boken.
Citera
2024-12-30, 19:49
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkysky

Citat:

Andra länken fungerar fortfarande: (FB) Åttaårig pojke hittad död i Luleå – mord (2023-01-08)
Citera
2024-12-30, 19:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Var det något speciellt ni tänkte på när ni läste boken som gör att ni vill läsa FUP, eller bara nyfiken? Har själv inte läst boken.

Nu har jag bara kommit halvvägs, men jag skulle gärna ta del av förhör från olika "aktörer" och vittnen osv, för att få en mer omfattande bild av fallet, att kunna ställa olika personers vittnesutsagor mot varandra. Ju fler uppgifter, desto större chans att kunna bilda sig en nyanserad uppfattning.
Citera
2024-12-30, 20:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Andra länken fungerar fortfarande: (FB) Åttaårig pojke hittad död i Luleå – mord (2023-01-08)

Lyckas tyvärr inte få fram den. Får testa att öppna länken på datorn senare, om det går bättre där.

Tack ändå!
Citera
2024-12-30, 20:35
Medlem
Varför vill man läsa hennes bok, i sin yrkesroll inger hon knappast nåt förtroende då hon är en av dom stöder myten om de apatiska flyktingbarnen vilken är en pinsam jävla soppa.
Citera
2024-12-30, 20:56
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Varför vill man läsa hennes bok, i sin yrkesroll inger hon knappast nåt förtroende då hon är en av dom stöder myten om de apatiska flyktingbarnen vilken är en pinsam jävla soppa.

Utveckla gärna. Finns det mer att läsa (kritik gällande henne i yrkesroll)?

Har bara sett henne ytligt och hur hon driver en kamp för barn pga sin avlidne son. Förstår att hon driver den kamp hon gör iom att hennes barn blev dödat pga umgänge.
Citera
2024-12-30, 21:18
Medlem
Citat:
Utveckla gärna. Finns det mer att läsa (kritik gällande henne i yrkesroll)?

Har bara sett henne ytligt och hur hon driver en kamp för barn pga sin avlidne son. Förstår att hon driver den kamp hon gör iom att hennes barn blev dödat pga umgänge.
Myten om de apatiska flyktingbarnen skrattade övrig världen åt, det var ett fenomen som bara existerade i Sverige, ett antal psykologer blev utfrysta för att de motsatte sig skiten.
Tintins mamma stöder eländet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/overlakaren-jag-har-ingen-misstanke-om-att-foraldrarna-tvingat-barnen
Citera
2024-12-30, 21:20
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Myten om de apatiska flyktingbarnen skrattade övrig världen åt, det var ett fenomen som bara existerade i Sverige, ett antal psykologer blev utfrysta för att de motsatte sig skiten.
Tintins mamma stöder eländet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/overlakaren-jag-har-ingen-misstanke-om-att-foraldrarna-tvingat-barnen

Tack för länken! Ska läsa på om det.

[Edit]: Nu när jag kollat lite mer på din länk undrar jag hur hon kunde jobba på BUP i Sundsvall om hon var bosatt i Luleå och hade delad vårdnad?
Senast redigerad av Flyer6 2024-12-30 kl. 21:22.
Citera
2024-12-30, 21:35
Medlem
Citat:
Tack för länken! Ska läsa på om det.

[Edit]: Nu när jag kollat lite mer på din länk undrar jag hur hon kunde jobba på BUP i Sundsvall om hon var bosatt i Luleå och hade delad vårdnad?
Hon var bosatt i Luleå när vårdnadstvisten avgjordes, hon flyttade efter det till Sundsvall.
Citera
2024-12-30, 22:23
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Lyckas tyvärr inte få fram den. Får testa att öppna länken på datorn senare, om det går bättre där.

Tack ändå!
Här har jag lagt upp en ny länk till FUP. 😛
https://easyupload.io/pu8a4i (länken är giltig i 30 dagar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in