2023-04-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Stämningsansökan

https://gofile.io/d/QZdF9m

.

Stort Tack!

Alltid lika jäkla sorgligt att inte dessa "psyksjuka" o störda föräldrar kan nöja sig med att avsluta sina egna liv från första början.
Citera
2023-04-05, 21:29
Medlem
vantablacks avatar
Delar från en artikel i NSD publicerad under kvällen
https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel...intin/lw30dvyj

Citat:
Enligt Lindha Strömberg planerade pappan mordet noggrant.

– Jag menar att det inte är en helt slumpmässig händelse, han har avyttrat sina tillgångar, sålt sin bil dagen före och skrivit ett brev där det stod "att döda för att rädda".

Vad för slags brev det var är oklart men det var ett handskrivet blad som hittades i ett anteckningsblock i bostaden.

Att pappan avyttrat sina tillgångar innebär att han sålt sin bostadsrätt, samt skickat en större summa pengar till en bank i Schweiz.

– Jag vet inte om han tänkt flytta utomlands eller dö, säger Lindha Strömberg.

Citat:
Samma dag som mordet inträffade, den 8 januari, hade Tintin varit hos pappan för ett kortare umgänge som tingsrätten beslutat om då det förelåg en vårdnadstvist mellan föräldrarna. När han inte kom till platsen för överlämningen på utsatt tid åkte mamman till bostaden och ringde på, när ingen öppnade ringde hon SOS Alarm.

– Jag har ensam vårdnad och det här har varit en långvarig process och nu gav de honom två timmar och trodde att det här inte skulle hända," säger mamman under larmsamtalet.
Citera
2023-04-05, 23:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Delar från en artikel i NSD publicerad under kvällen
https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel...intin/lw30dvyj

Han så,de värdepapper för ”,5 miljoner under hösten men tar ett lån på 350tuden i augusti som han inte betalar på.
Hade skulder till kronofogden på en summa jag inte minns men inget stort belopp.

Något var helt klart väldigt märkligt med honom.

Han fick Ersättning från försäkringskassan i sjukpenning på 133k under 2022
Samtidig lyfte han lön från sina utlandsjobb på ca 400k
Ändå måste han maxa sina kreditkort.
Citera
2023-04-05, 23:05
Medlem
WallabeJoys avatar
Blir lite förbannad när jag läser fup, är på förhöret med kvinnan som arbetade i jouren den aktuella morddagen, hon hade ingen kännedom om fallet innan.

Så här säger hon i slutet av sitt förhör, sidan 387

”C@tarin@ säger avslutningsvis att ingen pratat om risken för fysiskt våld i detta ärende. Hon hann läsa en del i journalerna och där fanns inget dokumenterat om fysiskt våld. Socialtjänsten har agerat utifrån risken av bortförande och även Constantins mamma har också pratat om risken detta. Den lagstiftning och det lagstöd som de undersökt har handlat om lagar och regler vid utreseförbud.”

Det tog ju ca 3 h från mamman larma till polis gick in i bostad. Soc och polis stod handfallna och bollade mamman till varann hela tiden.

Blir helt jävla matt!
Citera
2023-04-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Blir lite förbannad när jag läser fup, är på förhöret med kvinnan som arbetade i jouren den aktuella morddagen, hon hade ingen kännedom om fallet innan.

”C@tarin@ säger avslutningsvis att ingen pratat om risken för fysiskt våld i detta ärende. Hon hann läsa en del i journalerna och där fanns inget dokumenterat om fysiskt våld. Socialtjänsten har agerat utifrån risken av bortförande och även Constantins mamma har också pratat om risken detta. Den lagstiftning och det lagstöd som de undersökt har handlat om lagar och regler vid utreseförbud.”

Det tog ju ca 3 h från mamman larma till polis gick in i bostad. Soc och polis stod handfallna och bollade mamman till varann hela tiden.

Blir helt jävla matt!
Har läst nästan allt i fupen och jag förstår inte hur de kan komma till slutsatsen att han kan lida av en allvarlig psykisk störning?
Det här är en iskall man som väntar ut vad utredningen visar innan han vill uttala sig. Som sitter i förhör efter förhör och säger ”Inga kommentarer” och säger att han senare ska återkomma till vissa saker vilket han aldrig gör i slutändan. Han leker med dem. Han är uppenbarligen inte psykotisk utan beräknande och kall med en mycket egoistisk världsbild där allt kretsar kring paragrafrytteri och milimeterrättvisa bara för sakens skull. Att vara dum i huvudet är inte att likställa med allvarlig psykisk störning

Hoppas på livstid och en lex Tintin ❤️
Citera
2023-04-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy

Blir helt jävla matt!
Jag reagerade på polisens handfallenhet. Det tog tre timmar innan de fick till en husrannsakan. Varför så lång tid?
Redan vid första telefonsamtalet från mamman till polisen ser man så valhänt allt sköttes. Polisens kommentarer ledde inte samtalet framåt. Varför blandade man in soc överhuvudtaget? Varför ombads mamman ringa soc?
Polisen borde direkt frågat henne om hon ville göra en anmälan om egenmäktigt förfarande med barn. Bottenbetyg till polisens agerande.
Vet vi vem som beslutade om husrannsakan? Jourhavande åklagare? Annan?
Citera
2023-04-06, 00:21
Medlem
Jag hoppas att domaren, som beslutade om umgänge 2 tim lördag och söndag. läser fup noga. Han skriver ju i sitt beslut (december 2022)att fadern har små möjligheter att lämna Sverige med sonen utan att mamman hinner reagera på det. Han funderade tydligen inte på andra myndigheters saktfärdighet och inkompetens.
Hade det varit fråga om kidnappning av barnet hade det gått fem timmar innan det uppdagats.
Nu hände ju något mycket, mycket värre.
Citera
2023-04-06, 00:24
Medlem
Många i tråden hänger upp sig på vem som ville skilja sig, många hävdar att det var han. Jag har inte läst där det framgår vem, men om man har någon som helst kännedom om den kultur paret kommer ifrån så är det solklart att det måste framstå som att det är mannen som väljer att skilja sig. Annars tappar han ansiktet och all heder och han verkar ju då vara ganska rättrogen när det kommer till det. Håller med om att denne psykopat inte är psykiskt sjuk i den bemärkelsen att han borde få vård i stället för fängelse. Iskall, beräknande och psykopat som dödar sitt eget barn, så ynkligt.
Citera
2023-04-06, 00:39
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Har läst nästan allt i fupen och jag förstår inte hur de kan komma till slutsatsen att han kan lida av en allvarlig psykisk störning?
Det här är en iskall man som väntar ut vad utredningen visar innan han vill uttala sig. Som sitter i förhör efter förhör och säger ”Inga kommentarer” och säger att han senare ska återkomma till vissa saker vilket han aldrig gör i slutändan. Han leker med dem. Han är uppenbarligen inte psykotisk utan beräknande och kall med en mycket egoistisk världsbild där allt kretsar kring paragrafrytteri och milimeterrättvisa bara för sakens skull. Att vara dum i huvudet är inte att likställa med allvarlig psykisk störning

Att sitta och säga "inga kommentarer" och inte uppvisa någon ånger efter att ha dödat sin egen son tyder ju på att han lider av någon tråkig åkomma. Sedan försäger han sig några gånger när han måste påvisa att den store Alexander har fått barnet att vila i frid nu. I övrigt hoppas jag på att han får lida alla världens kval och slutligen avlider av dessa.
Citera
2023-04-06, 00:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice

Jag har inte kommit längre än soctanten men håller med i det du skriver.
Hans narcissistiska beteende syns också relationen till sin familj, mamman är ju ganska öppen med hur sonen vänt alla i familjen ryggen. Pappan säger det blivit bättre på slutet.

Finns ju inget i familjen som verkat hata mamman utan ju längre tiden gått börjat se sonens beteende de också.
Systern nämner ngt ljud meddelande som mamman till pojken fått där hon ska vara arg men upplever inte som att de andra i familjen tyckt illa om henne. Utan försökt få sin son/bror att samarbeta.

Åklagaren Karin verkar också lite skum, märkligt att hon inte minns något.

Dock en sak som förvånar mig, han pratar ju vilt till alla om detta och sin störda exfru. Tom till taxichaffisen nämner han strulet.
Men nämner knappt att han har barn till tjejen han börjat dejta utomlands. Och snackar knappt om sin exfru.

Och en sista grej att nämna, mamman önskade så innerligt ett barn till, förlorade ett i 9 månaden och 6månader sedan är hon plötsligt barnlös.
Jag önskar verkligen om hon förslet få fler barn att hennes önskan uppfylls.
Att hon tar kraft och fortsätter förverkliga den drömmen.
Lider med henne.
Citera
2023-04-06, 07:13
Medlem
Pandalina4s avatar
MGM har vårdats på rättspsyk sedan han greps och enligt §7 undersökningen misstänkts han lida av en allvarlig psykisk störning.
Sannolikt får han inte fängelse utan RPV.
Citera
2023-04-06, 07:19
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Socialtjänsten består till stor del av kvinnor, tror du att de springer mäns ärenden i vårdnadstvister? Du borde bli komiker för du känns inte det minsta seriös.

Det går inte att utesluta att pojken kan ha blivit påverkad i ogynnsam riktning av mamman. Det är rätt vanligt att vissa föräldrar smutskastar den andra föräldern i vårdnadstvister. Vi vet inte vad som exakt hänt här men man kan misstänka vissa saker.

Fast nu var det pappan som ville skiljas från mamman. Vad hon sen sagt och påstår ska vi nog ta med en nypa salt?

Tack men du kan inte hindra andra skribenter från att uttrycka sina tvivel kring detta fall.

Fast nu vet inte vi vad pojken egentligen ville. Kanske blev han påverkad att tycka vissa saker?

Försöker du på något konstigt sätt rättfärdiga att en pappa har dödat sin son?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in