Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-08, 19:58
  #1
Medlem
Hej

Har haft kontakt med en man ett tag. Han verkar verkligen bra. Vi har träffats en gång och det var jättetrevligt och vi fungerat bra ihop, båda pratar mycket och vi lyssnar aktivt på när båda pratar. Det känns som om det finns mycket respekt och att vi gillar varandra. Och detta är STORT för mig då jag inte varit redo för något seriöst med någon. Har haft lite ytlig kontakt online förr bara, har inte haft tid att dejta.

Jag är en kvinna som har väldigt hög sexlust så jag skulle ju snart vilja börja prata lite sex med den här mannen. Alltså bara lite försiktigt med vad vi gillar i sängen och så. MEN jag är rädd att jag har träffat en man som inte bryr sig om sex.

Vi har inte hintat något alls än om detta. Han visar inga tecken överhuvudtaget på sex. Jag har frågat honom om vad som är viktigt för honom i en relation och önskat att han skulle ha svarat bland annat sex. Men det gjorde han inte. Det kommer bli en krock och inte kunna fortsätta om han inte har lik hög sexlust som mig.

Jag har alltid fått höra i mina dagar att ALLA män älskar sex och går under utan sex typ. Så det måste vara lika för denna man. Men han har även berättat att hans förra förhållande tog slut för att de var mer som vänner. Och då drog jag öronen åt mig att det kanske eventuellt hade och göra med att de inte hade sex.

När vi pratar i telefon och sms och ses så har det verkligen bara varit på ett vänskapsplan än så länge. Lärt känna varandra och så lite komplimanger och fina ord ibland. Nästa gång vi ska ses är också ute bland folk vilket inte har mig emot. Men vad tror ni? Finns det män som inte vill ha sex? Jag tänker ju att i början sen vill man väl ha sex hela tiden med varandra. Men det kanske finns en liten del som inte inte ens vill ha sex i början?
Citera
2023-01-08, 20:02
  #2
Medlem
ApolloSthlms avatar
Hur gammal är han?
Citera
2023-01-08, 20:05
  #3
Avstängd
pinnpelle88s avatar
Alla män gillar sex, din man har bara fått för sig att du är "för fin" att prata snusk med.
Citera
2023-01-08, 20:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Hur gammal är han?

Han är 46.
Citera
2023-01-08, 20:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Alla män gillar sex, din man har bara fått för sig att du är "för fin" att prata snusk med.

Jag hoppas att du har rätt.😊 Finns det något jag kan säga för att ändra på det? Alltså på ett diskret sätt.☺️ Han har rätt i att jag är fin av mig men i sängen blir jag riktigt dirty eller jag VILL vara riktigt dirty med honom men här är jag rädd att jag skrämmer bort honom för att han verkar vara för fin av sig.
Citera
2023-01-08, 20:11
  #6
Medlem
ApolloSthlms avatar
Då kanske har har lärt sig att kontrollera sina begär. Avvakta en vecka åtminstone- du gillar ju honom. Eller så förför du honom och återuppväcker hans begär?
Citera
2023-01-08, 20:12
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itgetsbetter
Han är 46.

Han är nog impotent.
Citera
2023-01-08, 20:19
  #8
Medlem
CC75s avatar
Ni är 40+ år gamla. Dvs ni borde vara vuxna och mogna personer. Träffar man någon som vuxen och mogen, då tar man tidigt upp sådana saker som är viktigt för en i en relation. M.a.o. ta upp det nästa gång ni träffas. Sex är ingen big deal för vuxna mogna människor och är det en big deal, då är han troligen inte rätt man för dig.

Och nej, alla män är inte sexfixerade eller gillar sex. Det är en myt som du inte kan utgå ifrån oavsett vad vissa personer här på FB och andra platser hävdar. M.a.o. ta upp det på ett lugnt och moget sätt så kommer det säkert att gå bra.

// CC
Citera
2023-01-08, 20:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloSthlm
Då kanske har har lärt sig att kontrollera sina begär. Avvakta en vecka åtminstone- du gillar ju honom. Eller så förför du honom och återuppväcker hans begär?

Ja jag kan absolut vänta en vecka, jag kan vänta flera veckor men det är bara det att man vill ju veta innan så att man inte ödslar onödig energi på någon som man ändå inte kommer klicka med i sängen sen.
Citera
2023-01-08, 20:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Han är nog impotent.

Neeeej så hemskt.
Citera
2023-01-08, 20:32
  #11
Medlem
ApolloSthlms avatar
Du kan ju bara veta om du "provkör" objektet!
Citat:
Ursprungligen postat av itgetsbetter
Ja jag kan absolut vänta en vecka, jag kan vänta flera veckor men det är bara det att man vill ju veta innan så att man inte ödslar onödig energi på någon som man ändå inte kommer klicka med i sängen sen.
Citera
2023-01-08, 20:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itgetsbetter
Ja jag kan absolut vänta en vecka, jag kan vänta flera veckor men det är bara det att man vill ju veta innan så att man inte ödslar onödig energi på någon som man ändå inte kommer klicka med i sängen sen.

Det är ju alltid en risk man tar med nya personer, men om du vill veta fråga vad han tycker om sex behöver inte va en djupare fråga än så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback