• 2
  • 3
2023-01-08, 11:51
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderotica
Det du behöver göra är några enkla grepp. Du behöver en kam (gärna fintandad), en sax och en pincett. Samt givetvis badrumsspegeln och god belysning. Lite aggresiv musik hjälper emot smärtan.

1. Använd din kam som en linjal. Lämpligen på högkant. Vi ska nu hitta var ögonbrynen ska sluta i ytterkanterna. Vi har alla lite olika proportioner i ansiktet, så man får testa lite vad som passar, men för mig passar det bra att sätta kammen från mitten av överläppen via ögats yttrerkant. Där kammen träffar ögonbrynet har du din yttre gräns. Alla hårstrån utanför denna linje noppas bort.

2. Nu ska vi få bort all antydan till unibrow. Hitta på samma sätt en linje för ögonbrynets inre gräns. För mig funkar det med en linje från näshålets ytterkant via ögats innerkant. Noppa bort alla hår som hamnar mellan dina två inre linjer.

3. Klippa ner alla galna långa hår i ögonbrynen. Det här momentet är lite svårt att beskriva i text, men jag ska försöka så gott jag kan.
Sätt kammen på högkant horisontellt emot underkanten på ditt ögonbryn. Kammen ska alltså stå som en liten skärm över ditt öga.
Kamma snett uppåt i riktning mot mitten av din hjässa tills du nått ovankanten på ditt ögonbryn. Nu har du förhoppningsvis lyft alla långa hår.
Håll kvar kammen där och klipp nu av alla långa hår längs med kammen. Ta bort kammen och stryk tillbaka ögonbrynets hår med ett fuktat finger.

4. Noppa bort hår som sitter ovanför eller under själva ögonbrynet. Om man delar in ögonbrynet i fyra lika stora rektanglar:
Ovankant inre
Underkant inre
Ovankant yttre
Underkant yttre
Jag får nästan bara ansa underkant yttre. Även något lite ovankant yttre. Här vill vi inte ansa för mycket, för då får man lite kvinnliga ögonbryn. Men att smalna av ögonbrynet lite grand i yttre underkant gör att man ser lite mer barsk och sträng ut, samtidigt som det ger ett mer vårdat intryck.

5. Jämna till formen lite grand genom att noppa enstaka hår i inner- och ytterkant. Men var försiktig och tänk dig för så att du inte tar för mycket. En enda hår gör skillnad i formen.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Är kvinna och kan tycka det är snyggt med män med tjocka yviga ögonbryn, dock inte överdrivet och absolut inget unibrow. Att gå till en barberare ger nog ett snyggt resultat, men kan bli för dyrt i längden kanske? En pincett och nagelsax räcker nog långt.

Har absolut ingen antydan till unibrow skall tilläggas. Utan det är helt enkelt håren i ögonbrynen som börjat växa sig långa, vet inte om pincett är svaret då det liksom inte är nya hårstrån, utan gamla som innan inte blev längre än lite under 1cm kanske, men som nu helt plötsligt fortsätter växa.

Jag går till barberare och fixar skägget några gånger per år, skall jag säga till dom att fixa ögonbrynen med då? Gör dom sådant ofta, och kan dom det?

Oavsett så kommer jag ju behöva hålla efter emellan besöken och där verkar trimmer med kanske 6mm eller nåt vara en bra idé?
Citera
2023-01-08, 11:56
Medlem
Trollet420s avatar
Raka de 8 mm över hela
Citera
2023-01-08, 11:57
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Har absolut ingen antydan till unibrow skall tilläggas. Utan det är helt enkelt håren i ögonbrynen som börjat växa sig långa, vet inte om pincett är svaret då det liksom inte är nya hårstrån, utan gamla som innan inte blev längre än lite under 1cm kanske, men som nu helt plötsligt fortsätter växa.

Jag går till barberare och fixar skägget några gånger per år, skall jag säga till dom att fixa ögonbrynen med då? Gör dom sådant ofta, och kan dom det?

Oavsett så kommer jag ju behöva hålla efter emellan besöken och där verkar trimmer med kanske 6mm eller nåt vara en bra idé?
Ja, de fixar det lätt på några sekunder.
Citera
2023-01-08, 12:05
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Ja, de fixar det lätt på några sekunder.

Skall säga till dom nästa gång då. Dom är ju Irakier så de lär ju fixa sina egna!
Citera
2023-01-08, 14:55
Medlem
Citat:

Ja men punkt tre löser ju ditt problem. Kam och sax. Det går på en minut.
Citera
2023-01-08, 15:01
Medlem
DoktorNos avatar
En vanlig sax att klippa med och en rakhyvel att ta bort strån mellan ögonbrynen fungerar alldeles utmärkt. Enkelt och smärtfritt.
Citera
2023-01-08, 15:12
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Har i hela mitt liv bara haft ögonbryn och inte tänkt på eller brytt mig då de bara varit där.

Men nu har jag tydligen nått åldern då jag fått "old man brows" och några hår börjat växa sig lååånga så jag klipper av dom.

Jag är en normal man så jag har aldrig behövt bry mig om mina ögonbryn, så vafan gör man? Hur gör tjejer som alltid håller på?

Känns b att bara klippa till dom ibland

Jag rakar huvudet och ansiktet typ varannan dag, och kör av kuken och ögonbrynen med en trimmer typ varannan vecka.
Du kan ge dig fan på att jag dubbelkollar inställningen så jag inte ser ut att gå på cytostatika.
Citera
2023-01-08, 15:17
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En vanlig sax att klippa med och en rakhyvel att ta bort strån mellan ögonbrynen fungerar alldeles utmärkt. Enkelt och smärtfritt.

Har inga hår mellan ögonbrynen som tur är

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag rakar huvudet och ansiktet typ varannan dag, och kör av kuken och ögonbrynen med en trimmer typ varannan vecka.
Du kan ge dig fan på att jag dubbelkollar inställningen så jag inte ser ut att gå på cytostatika.

Ja det är det jag är rädd för haha, att se ut som den cancersjuka i Basketball Diaries

Alltid varit väldigt nöjd med mina ögonbryn och har fått komplimanger för dom då dom är lite mörkare och tydligare än vad man som blond brukar ha, så lite extra nojig över att fucka upp dom.

Men som andra föreslagit så skall jag säga till barberaren nästa gång jag fixar skägget, skall se hur han gör och kopiera det här hemma.
Citera
2023-01-08, 15:53
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Vilken bra tråd! Äntligen får jag komma med goda råd till män med ögonbryn som inte är så ansade.

Manliga och kvinnliga ögonbryn behandlas olika.

Männen i min familj fixar sina ögonbryn på frisörsalongen, farfar har lite buskigare ögonbryn och på honom brukar de göra något som heter "tråda" (det är för att forma) och sedan klipper de längden.

Min kille, pappa och morfar gör en behandling som heter antingen "kniva" eller "blada" det är som ett litet rakblad som de formar med och sedan klipper de längden.

Ögonbryn gör mycket för ansiktet och du undrade hur vi tjejer gjorde också.
Många plockar (med pincett) och målar sina bryn, en kompis har en maskin som tar bort hårstrån.
Man kan måla både med en penna och en borste.

Jag och många som tränar mycket och har glesa ljusa ögonbryn har gjort något som heter 3D tatuering och då behöver man inte göra något alls.
Jag har några väninnor som plockar bort när det växer ut hår runt om och de lägger även på lite extra färg när det är fest.

Vanskligt det där med ögonbrynsmode. På 80-talet noppade alla sina ögonbryn med pincett där det ryckte bort hårsäckarna. Blev ju inte så kul när man sen skulle ha buskigare ögonbryn ā la Brooke Shields och inget alls växte längre. Av någon anledning skulle/ska man nu tatuera ögonbrynen, men vad gör man om det nästa år blir ett nytt brynmode?

Tycker både killar och tjejer ser bäst ut med naturliga bryn. Behöver de ansas så görs det enkelt med kam och nagelsax, eventuellt en brynkniv.
Citera
2023-01-08, 22:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vanskligt det där med ögonbrynsmode. På 80-talet noppade alla sina ögonbryn med pincett där det ryckte bort hårsäckarna. Blev ju inte så kul när man sen skulle ha buskigare ögonbryn ā la Brooke Shields och inget alls växte längre. Av någon anledning skulle/ska man nu tatuera ögonbrynen, men vad gör man om det nästa år blir ett nytt brynmode?

Tycker både killar och tjejer ser bäst ut med naturliga bryn. Behöver de ansas så görs det enkelt med kam och nagelsax, eventuellt en brynkniv.

Jo mormor och farmor har berättat om detta smärtsamma med pincett och även om hur de målade med en penna som sedan regnade bort eller svettades bort!

Har sett bilder på mode genom tiderna och man ser att även vissa män fixade sina bryn även förr antagligen i smyg !

Jag personligen tycker inte om buskiga eller överdrivet målade ögonbryn, det jag själv har gjort är väldigt naturligt, jag har brunt hår och nu har jag matchande ögonbryn så det ser äkta ut, innan var mina ögonbryn osynliga så det var inte snyggt alls.

Alla kan inte göra det snyggt hemma och de kan ju fixa på en salong, finns för både män och kvinnor!
Citera
2023-02-01, 07:22
Bannlyst
Citat:
Har i hela mitt liv bara haft ögonbryn och inte tänkt på eller brytt mig då de bara varit där.

Men nu har jag tydligen nått åldern då jag fått "old man brows" och några hår börjat växa sig lååånga så jag klipper av dom.

Jag är en normal man så jag har aldrig behövt bry mig om mina ögonbryn, så vafan gör man? Hur gör tjejer som alltid håller på?

Känns b att bara klippa till dom ibland
Noppar det värsta (JA det gör asont) och skaffar en liten sax och klipper bort det andra överflödet, grandpa-brows!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in