Citat:
Ursprungligen postat av
SomaliSwimmer
Har i hela mitt liv bara haft ögonbryn och inte tänkt på eller brytt mig då de bara varit där.
Men nu har jag tydligen nått åldern då jag fått "old man brows" och några hår börjat växa sig lååånga så jag klipper av dom.
Jag är en normal man så jag har aldrig behövt bry mig om mina ögonbryn, så vafan gör man? Hur gör tjejer som alltid håller på?
Känns b att bara klippa till dom ibland
Vilken bra tråd! Äntligen får jag komma med goda råd till män med ögonbryn som inte är så ansade.
Manliga och kvinnliga ögonbryn behandlas olika.
Männen i min familj fixar sina ögonbryn på frisörsalongen, farfar har lite buskigare ögonbryn och på honom brukar de göra något som heter "tråda" (det är för att forma) och sedan klipper de längden.
Min kille, pappa och morfar gör en behandling som heter antingen "kniva" eller "blada" det är som ett litet rakblad som de formar med och sedan klipper de längden.
Ögonbryn gör mycket för ansiktet och du undrade hur vi tjejer gjorde också.
Många plockar (med pincett) och målar sina bryn, en kompis har en maskin som tar bort hårstrån.
Man kan måla både med en penna och en borste.
Jag och många som tränar mycket och har glesa ljusa ögonbryn har gjort något som heter 3D tatuering och då behöver man inte göra något alls.
Jag har några väninnor som plockar bort när det växer ut hår runt om och de lägger även på lite extra färg när det är fest.