Citat:
Vill man bestämma en människas karaktär så ge denne makt. Och det är precis det kvinnor har fått i detta samhälle, makt! Och hur behandlar kvinnor andra människor? Jo just som du precis skriver, som små jävla rövhål. Kvinnors makt skall rullas tillbaka och sedan ska dom aldrig få ha makt igen. Läxan är lärd.
Jag är trött som fan på det där tugget om att kvinnor är så oskyldig och aldrig ska behöva bära ansvar över något överhuvudtaget. Som om dom vore små prinsessor som ständigt ska ha skydd av alla andra trots att dom frivilligt söker upp och försätter sig i farliga situationer.
Klart att det finns undantag där vissa inte beter sig som rövhål med den maktposition dom har, söker upp och försätter sig i farliga situationer samt förväntar sig att omvärlden ska skydda dom från deras idioti utan att inskränka på deras makt eller frihet. Det finns dom som tar riktigt ansvar och är änglar, men dom verkar bli färre och färre med tiden som går.
Ska man som man få ha en åsikt om detta eller är det något som gör alla hönshjärnor spyfärdiga? I vilket fall som helst så bryr jag mig inte i kritikerna och uttrycker min åsikt ändå.