2023-01-07, 18:59
Medlem
Många av dessa pojkar och unga män som lärts upp av Tate anser sig vara "Top G", "Hustlers", "Matrix Hunters" och det ena med det tredje. Du nämner Sigma Male, vad det nu betyder. Om du frågar mig, så är jag inte övertygad om dessa så ofta påhittade titlar, förmodlingen är de bara rena fantasier och villfarelser.
Senast redigerad av TotalWar 2023-01-07 kl. 19:08.
Citera
2023-01-07, 19:09
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Positivt att han följer maskulina män och bygger ett stort självförtroende.

Hade du hellre sett han följa soyjaks?

Makulina män?
Andrew tate är ju ett modernt vänstermongo
Citera
2023-01-07, 19:28
Upps, ingen ny Bryan Kohberger får vi hoppas!
Citera
2023-01-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Nu är ju inte TS en stabil farsa dock då han ville beskatta sin 14 åriga son som tjänade 150kr på 3 timmar med en skatt på 30-35%.

Bateman är ju en känd meme på internet så inte konstigt att sonen diggar det. Hans farsa är ett sosse-psykfall utan dess like så då kommer Tate naturligt komma in som en fadersfigur. Sen började jag gapskratta när jag läste Olof K. TS är ju rolig av sig i sitt trollande. Rolig kombination att hans ”son” gillar dessa 3. Olof K är skev ja med inte värre än TS. Tycker TS ska ta med sin son till Pattaya sen så kommer han ha vunnit tillbaka sin son.
Hhahahah, precis så tänker jag. De ba bli en bättre farsa
Citera
2023-01-08, 00:15
Medlem
ruttenfimps avatar
Det är så mycket "memes" med båda två. Youtube shorts är fullt av båda två likaså, antagligen samma på instagram och tiktok.

Är inte med i "meme" svängarna längre men patrick bateman har ju varit poppis sen länge typ 4chan och liknande.

För övrigt är TS ett troll skulle jag tro.
Citera
2023-01-08, 16:13
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Lmao du är osäker
Andrew Tate tjänar pengar på osäkra män.
Citera
2023-01-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Absolut inte, har varit extremt närvarande och försökt få honom till att ha sunda värderingar.
Det har ju gått sådär. Kanske dags att omvärdera din strategi.
Citera
2023-01-12, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explorer99
Låt han kolla på vem han vill, det är väl bra att han får se killar som inte är helt kastrerade. Svenska feminister kommer trycka ner honom med åldern ändå så inget du behöver lägga dig i.

Han kommer bli våldtäktsman redan före 15 års dagen
Citera
2023-01-12, 04:47
Medlem
flytandelyckas avatar
Skrattade lite åt att han såg upp till Patrick Bateman.. Det är intressant och jag kan dessutom förstå varför han gör det. Patrick Bateman är psykopat och kan inte känna några som helst känslor. Han älskar bara sig själv, sin kropp och sina prylar samtidigt som avsaknaden av känslor gör att många kvinnor finner honom spännande och intressant.
Citera
2023-01-12, 08:44
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det tror jag faktiskt att det är till stor del. IRL måste kan ha åsikter och värderingar som fungerar någorlunda i ett socialt sammanhang, annars blir livet kaos. Men framför tangentbordet kan du vräka på, utan någon som helst hänsyn. Man kan fråga sig vem den "egentlige" Hovslättsmannen är - han som skriver på Flashback, eller han som shoppar med flickvännen och skjutsar ungarna till skolan. Jag tror att du hittar honom någonstans halvvägs.

Människor som tror att de är helt "autentiska" när de är tillsammans med andra, litar jag inte på. Jag tror inte att de har kontakt med sina känslor alls. Alla har en mörk sida.
Har lite svårt att förstå det där behovet att "kaosa" på nätet bara för att man råkar vara anonym. Själv föredrar man lag och ordning överallt. Folk med hatiska åsikter borde ventilera sina känslor nån annanstans där de inte gör skada, ex. hos en psykolog.

Män - såväl seriösa som trollande - skämmer ut sig själva härinne med sitt människoförakt vilket i slutändan bara leder till att de river ner och fördärvar sitt eget rykte som grupp och därmed främjar ännu mer manshat. Gräver sin egen sociala grav kan man säga.

Ang. din sista mening så finns det nog en del genuina människor ute i verkligheten. Inte alla är roade av sociala spel. Jag klarar att vara hyfsat ärlig mot folk även om jag inte alltid visar några mörka sidor för dem. Det går att vara äkta utan att blotta hela sitt känsloregister.
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Många av dessa pojkar och unga män som lärts upp av Tate anser sig vara "Top G", "Hustlers", "Matrix Hunters" och det ena med det tredje. Du nämner Sigma Male, vad det nu betyder. Om du frågar mig, så är jag inte övertygad om dessa så ofta påhittade titlar, förmodlingen är de bara rena fantasier och villfarelser.
Sigma är väl en man som besitter samma självständiga persona som Alphan med skillnaden att Sigman saknar behovet av ledarskap.

Tvekar starkt till att någon av dessa två arketyper skulle existera i verkligheten. Låter lite för onyanserade att applicera på vardagens män.

Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Skrattade lite åt att han såg upp till Patrick Bateman.. Det är intressant och jag kan dessutom förstå varför han gör det. Patrick Bateman är psykopat och kan inte känna några som helst känslor. Han älskar bara sig själv, sin kropp och sina prylar samtidigt som avsaknaden av känslor gör att många kvinnor finner honom spännande och intressant.
Skrattar gott här också varje gång jag ser den filmen Patrick Bateman må ju vara något av det mest tomma, patetiskt karaktärslösa man någonsin skådat i fråga om personporträtt på film.

Ur vilket hänseende kan han ses som en förebild undrar jag därtill? En vuxen man som traumatiseras till den grad han börjar kallsvettas enkom för att kollegorna råkar ha ett finare visitkort än han själv?

En 30-plussare med ett känsloliv på samma mognadsnivå som en trotsig och avundsjuk 8-åring. Är detta något eftersträvansvärt?
Citera
2023-01-12, 19:17
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Han kan ju måla sina naglar istället och ha en förebild som Mauri istället!!

Ja varför inte? Lär ge honom en betydligt bättre chans till ett gott liv.
Citera
2023-01-16, 16:50
Medlem
Fabianzzos avatar
Sonen har spårat ut helt, kallar sig för Top G

Som ni kan läsa i mina tidigare trådar så har jag tre söner, min ena son har på den senaste tiden börjat kalla sig för ”Sigma Male”, ”Matrix Hunter”, ”Gigachad”, ”Adonis”, ”Top G” och börjar idolisera Patrick Bateman, Andrew Tate och brodern, någon ”Olof K”, Donald Trump, Jordan. B Peterson samt Jordan Belfort (den fiktiva varianten från Wolf of Wallstreet)

Här om dagen sade han att han ser Jordan. B Peterson som en pappa till honom, och att Andrew och hans broder var som ”bröderna han aldrig haft” och att Trump är som en bra farfar.

Han sätter upp tavlor på de, använder deras ansikten som profilbild på sina sociala medier, citerar de jämnt och ständigt, lyssnar på deras musik såsom någon fransk låt kopplad till Andrew Tate vid namn ”Tourner Dans Le Vide” samt flera Genesis och Huey Lewis låtar, såsom Hip to Be Square och In Too Deep.

Han citerar även dessa personer då när han lyssnar på dessa låtar, på engelska dessutom. Här om dagen sade han något i stil med att det var i Hueys album från 86, Duke som Phil Collins närvaro blev tydligare, att han inte förstod deras arbete tidigare då det var ”för konstnärligt, för intellektuellt” och att han tycker att Invisible Touch är som han kallar det, deras ”undisputed masterpiece”, en mening han ofta använder numera. Speciellt kopplat till musik.

Han babblar även om att jag är fast i ”the matrix” och om att han är en ”real G” och att han bara tänker på failure när han ser mig.

Han har även börjat kalla sina andra bröder för ”lata”, ”geeks”, ”loosers”, ”weak, failure mindset”, ”Paul Allen” och mig och frugan för Woke.

Vad ska vi göra? Vi kan ju inte tvinga honom till kurator, men vi måste ju få bort honom från detta!

EDIT: Han har även börjar gymma extremt och tränar stenhårt sedan några veckor tillbaka, tar alla möjliga kosttillskott samtidigt som han har skaffat sig en sjuklig, manisk hudvårdsrutin, såsom han har skaffat sig en helt galen morgonrutin.
Senast redigerad av Fabianzzo 2023-01-16 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in