Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Ja, det tror jag faktiskt att det är till stor del. IRL måste kan ha åsikter och värderingar som fungerar någorlunda i ett socialt sammanhang, annars blir livet kaos. Men framför tangentbordet kan du vräka på, utan någon som helst hänsyn. Man kan fråga sig vem den "egentlige" Hovslättsmannen är - han som skriver på Flashback, eller han som shoppar med flickvännen och skjutsar ungarna till skolan. Jag tror att du hittar honom någonstans halvvägs.
Människor som tror att de är helt "autentiska" när de är tillsammans med andra, litar jag inte på. Jag tror inte att de har kontakt med sina känslor alls. Alla har en mörk sida.
Har lite svårt att förstå det där behovet att "kaosa" på nätet bara för att man råkar vara anonym. Själv föredrar man lag och ordning överallt. Folk med hatiska åsikter borde ventilera sina känslor nån annanstans där de inte gör skada, ex. hos en psykolog.
Män - såväl seriösa som trollande - skämmer ut sig själva härinne med sitt människoförakt vilket i slutändan bara leder till att de river ner och fördärvar sitt eget rykte som grupp och därmed främjar ännu mer manshat. Gräver sin egen sociala grav kan man säga.
Ang. din sista mening så finns det nog en del genuina människor ute i verkligheten. Inte alla är roade av sociala spel. Jag klarar att vara hyfsat ärlig mot folk även om jag inte alltid visar några mörka sidor för dem. Det går att vara äkta utan att blotta hela sitt känsloregister.
Citat:
Ursprungligen postat av
TotalWar
Många av dessa pojkar och unga män som lärts upp av Tate anser sig vara "Top G", "Hustlers", "Matrix Hunters" och det ena med det tredje. Du nämner Sigma Male, vad det nu betyder. Om du frågar mig, så är jag inte övertygad om dessa så ofta påhittade titlar, förmodlingen är de bara rena fantasier och villfarelser.
Sigma är väl en man som besitter samma självständiga persona som Alphan med skillnaden att Sigman saknar behovet av ledarskap.
Tvekar starkt till att någon av dessa två arketyper skulle existera i verkligheten. Låter lite för onyanserade att applicera på vardagens män.
Citat:
Ursprungligen postat av
flytandelycka
Skrattade lite åt att han såg upp till Patrick Bateman.. Det är intressant och jag kan dessutom förstå varför han gör det. Patrick Bateman är psykopat och kan inte känna några som helst känslor. Han älskar bara sig själv, sin kropp och sina prylar samtidigt som avsaknaden av känslor gör att många kvinnor finner honom spännande och intressant.
Skrattar gott här också varje gång jag ser den filmen

Patrick Bateman må ju vara något av det mest tomma, patetiskt karaktärslösa man någonsin skådat i fråga om personporträtt på film.
Ur vilket hänseende kan han ses som en förebild undrar jag därtill? En vuxen man som traumatiseras till den grad han börjar kallsvettas enkom för att kollegorna råkar ha ett finare visitkort än han själv?
En 30-plussare med ett känsloliv på samma mognadsnivå som en trotsig och avundsjuk 8-åring. Är detta något eftersträvansvärt?