2023-01-06, 15:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
När jag var i de yngre tonåren var jag besatt av Charles Manson och A Clockwork Orange. Hade det funnits sociala medier då, så hade jag postat galna Manson-citat hela dagarna.
Grejen med internet-personligheterna du nämner är att de provocerar. Det är så man är "hård" som tonåring idag. Kidsen garvar nog hur mycket vuxna tar det på allvar.
Citera
2023-01-06, 16:06
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
När jag var i de yngre tonåren var jag besatt av Charles Manson och A Clockwork Orange. Hade det funnits sociala medier då, så hade jag postat galna Manson-citat hela dagarna.
Grejen med internet-personligheterna du nämner är att de provocerar. Det är så man är "hård" som tonåring idag. Kidsen garvar nog hur mycket vuxna tar det på allvar.

Subkulturer var rätt vanligt förr. Idag ser man knappt någon som ägnar sig åt detta. Sociala medier kan nog vara en starkt bidragande faktor till detta. Det finns inget behov längre att skylta med vad man tycker och tänker via olika typer av klädsel, frisyr etc. Räcker med några knapptryck på tangentbordet eller smartphonen eller posta någon meme så ser alla i ens umgängeskrets vad man står för.
Citera
2023-01-06, 19:06
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punisher-T1000
Kanske det som är problemet? Du har kläng på din son med dina sossefasoner och nu söker han sig till psykopatiska idoler.
Hur menar du?
Citera
2023-01-06, 22:42
Medlem
Jag hade sagt till mina söner om jag hade några att dom här personerna är inte något man ser upp till blablabla du måste få din unge o fatta att du e så mycket bättre än någon av dessa varför skulle man se upp till nån tönt som Olof K när man har en stabil farsa.
Citera
2023-01-07, 04:14
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bankvarmare
Jag hade sagt till mina söner om jag hade några att dom här personerna är inte något man ser upp till blablabla du måste få din unge o fatta att du e så mycket bättre än någon av dessa varför skulle man se upp till nån tönt som Olof K när man har en stabil farsa.
Nu är ju inte TS en stabil farsa dock då han ville beskatta sin 14 åriga son som tjänade 150kr på 3 timmar med en skatt på 30-35%.

Bateman är ju en känd meme på internet så inte konstigt att sonen diggar det. Hans farsa är ett sosse-psykfall utan dess like så då kommer Tate naturligt komma in som en fadersfigur. Sen började jag gapskratta när jag läste Olof K. TS är ju rolig av sig i sitt trollande. Rolig kombination att hans ”son” gillar dessa 3. Olof K är skev ja med inte värre än TS. Tycker TS ska ta med sin son till Pattaya sen så kommer han ha vunnit tillbaka sin son.
Citera
2023-01-07, 04:21
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Angående din sista mening så undrar jag om det är samma princip med hur vissa män uttrycker sig härinne?

Jag är själv en sådan ”vuxen” person som förfäras lite över vad man får läsa här på forumet varje gång man loggar in. I synnerhet trådar om kvinnor och hur hemska, vidriga, korkade de är, horor hit och dit som ska skämmas och förlora sina rättigheter o.s.v.

Är alla dessa okvädningar också bara ett sätt att provocera och inte menat att läsas bokstavligt och seriöst?
Citera
2023-01-07, 09:38
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Som rubriken lyder, min son har senaste tiden blivit fullkomligt besatt av Patrick Bateman från American Psycho och sedan också Andrew Tate.

Han retweetar Tate hela tiden, köper posters av de som han hänger upp på sitt rum, citerar de hela tiden och kallar sig för en så kallad ”Sigma Male”

Han har även börjar supporta ”Olof K” som han kallas för, kollade upp hans flashbacktråd så förmodar att flashback har koll på honom.

Vad ska jag göra? Vad är grejen med dessa två internetpersonligheter?

Vem av dom? Karl-Alexander, den lugne vadfanhannuheter eller Sune? 😁😁😁 trololol

Det du ska göra är att köpa en säkerhetsdörr till sovrummet. Snart kommer din son kunna göra 1000 situps och då är han redo att hugga ner far sin med en yxa.

Pass på 😁
Citera
2023-01-07, 10:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Är alla dessa okvädningar också bara ett sätt att provocera och inte menat att läsas bokstavligt och seriöst?

Ja, det tror jag faktiskt att det är till stor del. IRL måste kan ha åsikter och värderingar som fungerar någorlunda i ett socialt sammanhang, annars blir livet kaos. Men framför tangentbordet kan du vräka på, utan någon som helst hänsyn. Man kan fråga sig vem den "egentlige" Hovslättsmannen är - han som skriver på Flashback, eller han som shoppar med flickvännen och skjutsar ungarna till skolan. Jag tror att du hittar honom någonstans halvvägs.

Människor som tror att de är helt "autentiska" när de är tillsammans med andra, litar jag inte på. Jag tror inte att de har kontakt med sina känslor alls. Alla har en mörk sida.
Citera
2023-01-07, 10:30
Medlem
Hazizas avatar
Positivt att han följer maskulina män och bygger ett stort självförtroende.

Hade du hellre sett han följa soyjaks?
Citera
2023-01-07, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Som rubriken lyder, min son har senaste tiden blivit fullkomligt besatt av Patrick Bateman från American Psycho och sedan också Andrew Tate.

Han retweetar Tate hela tiden, köper posters av de som han hänger upp på sitt rum, citerar de hela tiden och kallar sig för en så kallad ”Sigma Male”

Han har även börjar supporta ”Olof K” som han kallas för, kollade upp hans flashbacktråd så förmodar att flashback har koll på honom.

Vad ska jag göra? Vad är grejen med dessa två internetpersonligheter?

Han kanske inte vill bli som dig?

Han kanske blivit inspirerad av att pröva livets goda frukter?

Han kanske växer ifrån det, eller så tilltalar någon annan något du inte gör.

Är du manlig eller feminin? Tjänar du bra eller dåligt? Hur tjänar du dina pengar?

Tänk på detta och fråga dig självt seriöst: om din son ser upp till sådana machotyper, tror du han tycker att du är häftig?

Det är viktigt att din unge ska se upp till dig och tycka du är häftig. Annars hittar han det från andra håll, även om han må vara ung är han påväg att bli en egen individ och uppenbarligen tilltalar andrew tate och bateman mer just nu så ifall han inte respekterar dig som man så kan du kasta in handduken
Citera
2023-01-07, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Din son är osäker.
Lmao du är osäker
Citera
2023-01-07, 12:52
Medlem
TS Har större problem än hans son har !

(FB) Sonen har skaffat e-flickvän!
(FB) Grabben klär sig i sjukt dyra kläder!
(FB) Min son är otroligt spinkig!
(FB) Sönerna har totalt spårat ur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in