• 2
  • 3
2023-01-05, 00:58
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Jag tror att allt handlar om sin Cybertruck som han försöker sälja. Trucks/pickups är det som säljs mest på amerikanska marknaden. Då kan man inte vara en woke soy boy för då köper inte sydstaterna hans truck. Jag tror att han är 100% marknadsföring nu när han försöker bli republikanernas kelgris.

Ja de är intressant infallsvinkel. Jag tänkte mej att de enda Musk vill är att åka till Mars och att allt annat han gör är en språngbräda

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Finns ju redan ett Tesla Forum för dessa frågor där du kan ge din röst? Hur som helst tror jag inte att han bryr sig om det du säger utan kör sitt race.

Vet du vad. Jag tror också att Musk inte bryr sej om mej 🙂
Citera
2023-01-05, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Ja de är intressant infallsvinkel. Jag tänkte mej att de enda Musk vill är att åka till Mars och att allt annat han gör är en språngbräda

Vet du vad. Jag tror också att Musk inte bryr sej om mej 🙂
Men varför kommenterar du inte i aktie forum där det redan finns en Tesla tråd?
Citera
2023-01-05, 11:31
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men varför kommenterar du inte i aktie forum där det redan finns en Tesla tråd?

Detta är värt en separat diskussion tycker jag. Allt som berör Tesla måste inte nödvändigtvis ligga i den tråden.
Citera
2023-01-05, 15:48
Medlem
Citat:
Detta är värt en separat diskussion tycker jag. Allt som berör Tesla måste inte nödvändigtvis ligga i den tråden.
Nä det har du rätt i förstås för Elon Musk är ju så mycket mer än Tesla. Spännande att följa utvecklingen i alla fall. Elon är en person som ser till individen först och främst.
Citera
2023-01-05, 15:54
Medlem
Den gubben använder inte den lilla hjänkapacitet han har.
Citera
2023-01-06, 11:43
Medlem
Citat:
Jag menar han köper Twitter och tar avstånd från woke rörelsen och cancell culture. Rimligen finns de stora grupper som inte vill köpa hans bilar efter detta?

Samma gör väl de som tar ställning för de sakerna?
Citera
2023-01-08, 03:36
Medlem
swentr.sites avatar
Teslas VD Elon Musk, en gång världens rikaste man, har slagit Guinness världsrekord i den största förlusten av personlig förmögenhet i historien där han förlorat upp till 200 miljarder dollar sedan 2021.

https://swentr.site/news/569539-elon...loss-guinness/
Citera
2023-01-08, 04:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jag är inte så säker på de. Alla stora bolag verkar va influerade av woke rörelser och framhåller sin politiska korrekthet.

De gör dom naturligtvis för att de är lönsamt. Och eftersom man inte vill förlora kapitalstarka konsumenter. Tillexempel unga kvinnor.

När Joe Rogan plockades bort från flera plattformar trots miljoner lyssnare. Gjorde man naturligtvis de eftersom man viste att man skulle förlora ännu mera lyssnare om man inte gjorde de.

De är förmodligen inte mer än en enkel kalkyl som ligger bakom den här typen av beslut.

Och nu har alltså Elon stöt sej med samma mäniskor/ideologi. Ingen kan ha missat hur upprörda folk är över de Musk håller på med. Och jag är övertygad om att de får betydelse för intresset för Tesla som varumärke.

Jag är ganska säker på att många unga kvinnor som jag känner inte skulle vilja ha en Tesla nu. De är inte en lite grupp han verkar ha stött sej med!

Dessa företag gör det inte för att det är lönsamt utan för att de riskerar att förlora maffians beskydd, alternativt att de redan ägs av maffian.

Det mest lönsamma är att hålla käft och producera bra grejer.
Citera
2023-01-25, 16:55
Medlem
Tesla hade en bruttomarginal marginaler på 25% innan dom sänkte priset de enda företag som slår dom är Porsche. För att sätta de hela i perspektiv så har Volvo en bruttomarginal på ungefär 4% De är nog svårt att få Tesla på fall de är inte glass eller smink som dom säljer precis. Men vem vet med tanke på hur puckade folk är så skulle de förvåna mej om Svenskar snart inte vågar ha en Tesla på uppfarten snart.
Senast redigerad av Awiator 2023-01-25 kl. 16:58.
Citera
2023-11-07, 02:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awiator
Tesla hade en bruttomarginal marginaler på 25% innan dom sänkte priset de enda företag som slår dom är Porsche. För att sätta de hela i perspektiv så har Volvo en bruttomarginal på ungefär 4% De är nog svårt att få Tesla på fall de är inte glass eller smink som dom säljer precis. Men vem vet med tanke på hur puckade folk är så skulle de förvåna mej om Svenskar snart inte vågar ha en Tesla på uppfarten snart.
Haha ja inte konstigt att Tesla har sån marginal.
Googla Tesla bad quality så får du se hur bla en "skinn" ratt kan se ut efter ett halvår. Billigaste som går att få tag i på marknaden sätts i en Tesla. Fakelader eller inte, på med skiten bara det är billigt sen marknadsför vi bilen som lyx, och folk tror att dom gjort ett klipp för "världens smartaste" man är ofelbar. Att inte folk genomskådat bluffen är smått otroligt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in