Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Underminera sin kundkrets?
Jag tror både "Ja" och "Nej".
Ja, därför att Tesla inte längre har något tekniskt försprång. Det finns många bra elbilar att välja mellan, och de är ofta billigare än Telsa's.
Nej. De "politiskt korrekta" tillhör antingen underkassen ("Jag vill ha mer men har inte råd, därför kräver jag att få det på andras bekostnad!") eller medelklassen. De senare är ögontjänare. Det är plånboksfrågor och statusfaktor som avgör besluten. Ideologin är något man stoltserar med, men man lever inte som man lär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trump24
Woke-extremisterna kör inte bil och har dessutom inte råd att köpa en Tesla, dessa människor flyger inte ens om dom nu ska leva som dom lär

Jag är inte så säker på de. Alla stora bolag verkar va influerade av woke rörelser och framhåller sin politiska korrekthet.
De gör dom naturligtvis för att de är lönsamt. Och eftersom man inte vill förlora kapitalstarka konsumenter. Tillexempel unga kvinnor.
När Joe Rogan plockades bort från flera plattformar trots miljoner lyssnare. Gjorde man naturligtvis de eftersom man viste att man skulle förlora ännu mera lyssnare om man inte gjorde de.
De är förmodligen inte mer än en enkel kalkyl som ligger bakom den här typen av beslut.
Och nu har alltså Elon stöt sej med samma mäniskor/ideologi. Ingen kan ha missat hur upprörda folk är över de Musk håller på med. Och jag är övertygad om att de får betydelse för intresset för Tesla som varumärke.
Jag är ganska säker på att många unga kvinnor som jag känner inte skulle vilja ha en Tesla nu. De är inte en lite grupp han verkar ha stött sej med!