• 1
  • 2
2023-01-04, 13:55
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag menar han köper Twitter och tar avstånd från woke rörelsen och cancell culture. Rimligen finns de stora grupper som inte vill köpa hans bilar efter detta?
Citera
2023-01-04, 14:03
Medlem
Underminera sin kundkrets?
Jag tror både "Ja" och "Nej".

Ja, därför att Tesla inte längre har något tekniskt försprång. Det finns många bra elbilar att välja mellan, och de är ofta billigare än Telsa's.

Nej. De "politiskt korrekta" tillhör antingen underkassen ("Jag vill ha mer men har inte råd, därför kräver jag att få det på andras bekostnad!") eller medelklassen. De senare är ögontjänare. Det är plånboksfrågor och statusfaktor som avgör besluten. Ideologin är något man stoltserar med, men man lever inte som man lär.
Citera
2023-01-04, 15:14
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Underminera sin kundkrets?
Jag tror både "Ja" och "Nej".

Ja, därför att Tesla inte längre har något tekniskt försprång. Det finns många bra elbilar att välja mellan, och de är ofta billigare än Telsa's.

Nej. De "politiskt korrekta" tillhör antingen underkassen ("Jag vill ha mer men har inte råd, därför kräver jag att få det på andras bekostnad!") eller medelklassen. De senare är ögontjänare. Det är plånboksfrågor och statusfaktor som avgör besluten. Ideologin är något man stoltserar med, men man lever inte som man lär.

Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Woke-extremisterna kör inte bil och har dessutom inte råd att köpa en Tesla, dessa människor flyger inte ens om dom nu ska leva som dom lär

Jag är inte så säker på de. Alla stora bolag verkar va influerade av woke rörelser och framhåller sin politiska korrekthet.

De gör dom naturligtvis för att de är lönsamt. Och eftersom man inte vill förlora kapitalstarka konsumenter. Tillexempel unga kvinnor.

När Joe Rogan plockades bort från flera plattformar trots miljoner lyssnare. Gjorde man naturligtvis de eftersom man viste att man skulle förlora ännu mera lyssnare om man inte gjorde de.

De är förmodligen inte mer än en enkel kalkyl som ligger bakom den här typen av beslut.

Och nu har alltså Elon stöt sej med samma mäniskor/ideologi. Ingen kan ha missat hur upprörda folk är över de Musk håller på med. Och jag är övertygad om att de får betydelse för intresset för Tesla som varumärke.

Jag är ganska säker på att många unga kvinnor som jag känner inte skulle vilja ha en Tesla nu. De är inte en lite grupp han verkar ha stött sej med!
Senast redigerad av Flickpojken 2023-01-04 kl. 15:39.
Citera
2023-01-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag menar han köper Twitter och tar avstånd från woke rörelsen och cancell culture. Rimligen finns de stora grupper som inte vill köpa hans bilar efter detta?

Ja, det gör han. Så fort du blandar in politik så drabbas dina affärer. Hur brukar det inte låta när företag visar sig vara liberala och för mångkultur exempelvis? Det gäller i båda riktningar.
Citera
2023-01-04, 15:24
Medlem
Det handlar inte om elbilarna , det handlar om AI
Det är teslas ess i rockärmen ,
Citera
2023-01-04, 15:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Det handlar inte om elbilarna , det handlar om AI
Det är teslas ess i rockärmen ,

De stämmer! De är maskininlärning som är avgörande för bolaget. De också där man har sin edge.

Men i slutändan måste nån köpa varumärket. Och Elon Musk ser uta att vara på väg att bli lika tilltalande som Donald Trump för stora grupper av konsumenter.
Senast redigerad av Flickpojken 2023-01-04 kl. 15:36.
Citera
2023-01-04, 15:30
Medlem
FarangDingDongs avatar
Nog förlorar han en och annan kund på det.

Var väl någon på twitter som blev upprörd för ett tag sedan över att Musk gått och blivit nazist.

Hon som tidgare hejat på honom tweetade att hon nu lämnat tillbaka Teslan och köpt en VW.

Sweet, sweet irony.
Citera
2023-01-04, 15:36
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Nog förlorar han en och annan kund på det.

Var väl någon på twitter som blev upprörd för ett tag sedan över att Musk gått och blivit nazist.

Hon som tidgare hejat på honom tweetade att hon nu lämnat tillbaka Teslan och köpt en VW.

Sweet, sweet irony.

De kände jag inte till. Då är bollen i rullning då.

Tänk om de är woke rörelsen som får en av vår tid främsta entreprenörer och teck miljardärer på fall!
Citera
2023-01-04, 15:47
Bannlyst
Citat:
Jag är inte så säker på de. Alla stora bolag verkar va influerade av woke rörelser och framhåller sin politiska korrekthet.

De gör dom naturligtvis för att de är lönsamt. Och eftersom man inte vill förlora kapitalstarka konsumenter. Tillexempel unga kvinnor.

När Joe Rogan plockades bort från flera plattformar trots miljoner lyssnare. Gjorde man naturligtvis de eftersom man viste att man skulle förlora ännu mera lyssnare om man inte gjorde de.

De är förmodligen inte mer än en enkel kalkyl som ligger bakom den här typen av beslut.

Och nu har alltså Elon stöt sej med samma mäniskor/ideologi. Ingen kan ha missat hur upprörda folk är över de Musk håller på med. Och jag är övertygad om att de får betydelse för intresset för Tesla som varumärke.

Jag är ganska säker på att många unga kvinnor som jag känner inte skulle vilja ha en Tesla nu. De är inte en lite grupp han verkar ha stött sej med!
Vad snackar du om? Unga kvinnor köper nog tesla ändå, detta är dock inte gruppen som brukar köpa bilar ändå...

Nej det lönar sig inte med wokeism, tvärtom kostar det miljarder i förluster för samtliga företag. Företagen vågar däremot inte sluta med skiten då man är rädd för vänstermedia och vänsterliberaler/woke-sektens påtryckningar.

Blackrock och vanguard är de som tvingar företagen i usa att va woke däremot.
Citera
2023-01-04, 15:49
Bannlyst
Citat:
De stämmer! De är maskininlärning som är avgörande för bolaget. De också där man har sin edge.

Men i slutändan måste nån köpa varumärket. Och Elon Musk ser uta att vara på väg att bli lika tilltalande som Donald Trump för stora grupper av konsumenter.
Vilken grupp är detta? Den stora massan håller med Elon musk om woke-culturen och deras fascism? Är det så att ts själv har något emot musk?

Det är en liten skrikande minoritet som håller på med skiten och tyvärr är stora företag rädda för denna sjuka minoritet.
Citera
2023-01-04, 15:54
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Vilken grupp är detta? Den stora massan håller med Elon musk om woke-culturen och deras fascism? Är det så att ts själv har något emot musk?

Det är en liten skrikande minoritet som håller på med skiten och tyvärr är stora företag rädda för denna sjuka minoritet.

Jag tycker att Elon är vår tids mest intressanta person. Var de upp till mej skulle vi klona honom. Och jag hatar woke rörelsen.
Citera
2023-01-04, 16:01
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Vad snackar du om? Unga kvinnor köper nog tesla ändå, detta är dock inte gruppen som brukar köpa bilar ändå...

Har du något som helst stöd för att unga kvinnor mellan 20-35 inte köper bilar eller har inflytande över inköp av bilar? Naturligtvis inte. Woke ideologin sprider sej dessutom upp i åldrarna. Och gott om kapitalstarka män är för de också.

Citat:
Nej det lönar sig inte med wokeism, tvärtom kostar det miljarder i förluster för samtliga företag. Företagen vågar däremot inte sluta med skiten då man är rädd för vänstermedia och vänsterliberaler/woke-sektens påtryckningar.

Blackrock och vanguard är de som tvingar företagen i usa att va woke däremot.

Och varför tror du att man håller på med de? Du säger två saker woke policy kostar pengar men samtidigt är man rädd för vänsterliberaler. De enda företag är rädda för att förlora pengar. Och de just de som händer när man retar upp woke sekten.

Kontentan är alltså att man förlorar på exempelvis hållbarhets trams men man förlorar ännu mer på att inte prata om hållbarhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in