2023-01-04, 16:29
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De kände jag inte till. Då är bollen i rullning då.

Tänk om de är woke rörelsen som får en av vår tid främsta entreprenörer och teck miljardärer på fall!

Altså nu blev ju den här skådisen utskrattad av hela nätet då hon köpt en VW (startat av Hitler) för att bekämpa "nazisten" Musk.

Nej jag tror hon är ganska ensam om att byta in Teslan bara för att Musk fjantar sig på Twitter.

Den som utvecklar bästa AIn kommer vinna slaget om elbilsmarknaden. I dagslaget ser det ut att bli Tesla med eller utan Musk vid rodret.

Musk är en gambler och har i stort sätt varit bankrutt förut så det kan hända igen. Kunskapskapitalet äger Tesla oavsett.

Den som lever får se.
Citera
2023-01-04, 16:30
Medlem
Avayas avatar
Tesla har redan levererat Semi Trucks till några tungviktare, bla:

Pepsi
Walmart
Posten (Nordiska)
UPS
DHL
Sysco
Med flera

Så de större företagen verkar inte ha problem med Elons köp av Twitter eller hans åsikter
Citera
2023-01-04, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avaya
Tesla har redan levererat Semi Trucks till några tungviktare, bla:

Pepsi
Walmart
Posten (Nordiska)
UPS
DHL
Sysco
Med flera

Så de större företagen verkar inte ha problem med Elons köp av Twitter eller hans åsikter
Detta som jag försökt förklara för TS. Det är en skrikande minoritet som gör diverse företag rädda för att skippa woke-tramset men i verkligheten så är den stora majoriteten emot tramset med wokeism och håller med Musk.
Citera
2023-01-04, 16:46
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Jag menar han köper Twitter och tar avstånd från woke rörelsen och cancell culture. Rimligen finns de stora grupper som inte vill köpa hans bilar efter detta?

Ja, sen är frågan hur stort antal det blir i verkligheten.
Surveys find Tesla's brand image is sinking, while sales people say "a lot" of cancelling customers blame Musk's Twitter behavior.
https://www.cnet.com/tech/tesla-driv...ter-meltdowns/

Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Nog förlorar han en och annan kund på det.

Var väl någon på twitter som blev upprörd för ett tag sedan över att Musk gått och blivit nazist.

Hon som tidgare hejat på honom tweetade att hon nu lämnat tillbaka Teslan och köpt en VW.

Sweet, sweet irony.

Alyssa Milano
https://twitter.com/hodgetwins/statu...76365201227777
Citera
2023-01-04, 17:07
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Jag menar han köper Twitter och tar avstånd från woke rörelsen och cancell culture. Rimligen finns de stora grupper som inte vill köpa hans bilar efter detta?

woke/wef/soros-hang arounds kör inte bil de bor kollektiv och äter ärtsoppa
Citera
2023-01-04, 17:34
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Underminera sin kundkrets?
Jag tror både "Ja" och "Nej".

Ja, därför att Tesla inte längre har något tekniskt försprång. Det finns många bra elbilar att välja mellan, och de är ofta billigare än Telsa's.

Nej. De "politiskt korrekta" tillhör antingen underkassen ("Jag vill ha mer men har inte råd, därför kräver jag att få det på andras bekostnad!") eller medelklassen. De senare är ögontjänare. Det är plånboksfrågor och statusfaktor som avgör besluten. Ideologin är något man stoltserar med, men man lever inte som man lär.

Teslas värde ligger inte i elbilen i sig. Alla andra biltillverkare är beroende utav Tesla pga deras teknik för självkörande bilar. Dvs Tesla är en gigantisk databas med inspelningar på varje gata och kurva som ständigt uppdateras.
Citera
2023-01-04, 18:18
Medlem
Jag funderade på samma sak när han postade "I support the current thing", vilket driver med folk som inte ifrågasätter saker utan dras med i allt som de uppfattar att man ska tycka för ögonblicket. Det finns förmodligen en positiv korrelation mellan dessa människor och människor som vi köra elbil.
Citera
2023-01-04, 18:42
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Teslas värde ligger inte i elbilen i sig. Alla andra biltillverkare är beroende utav Tesla pga deras teknik för självkörande bilar. Dvs Tesla är en gigantisk databas med inspelningar på varje gata och kurva som ständigt uppdateras.

Ja precis och de är därför Tesla är högt värderat.
Citera
2023-01-04, 18:45
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Ja, sen är frågan hur stort antal det blir i verkligheten.
Surveys find Tesla's brand image is sinking, while sales people say "a lot" of cancelling customers blame Musk's Twitter behavior.
https://www.cnet.com/tech/tesla-driv...ter-meltdowns/

Alyssa Milano
https://twitter.com/hodgetwins/statu...76365201227777

Uppenbarligen händer de! Folk vänder Tesla ryggen. Hur många en anna fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag
Jag funderade på samma sak när han postade "I support the current thing", vilket driver med folk som inte ifrågasätter saker utan dras med i allt som de uppfattar att man ska tycka för ögonblicket. Det finns förmodligen en positiv korrelation mellan dessa människor och människor som vi köra elbil.

De tror jag med samtidigt som många av dom som hatar woke mänskor mest och älskar musk för att han köpt twitter definitivt inte är elbils konsumenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Detta som jag försökt förklara för TS. Det är en skrikande minoritet som gör diverse företag rädda för att skippa woke-tramset men i verkligheten så är den stora majoriteten emot tramset med wokeism och håller med Musk.

Men de går inte ihop. Om dom flesta konsumenter inte brydde sej om woke ideologin. Skulle inte företag ta notis om dom men de gör man den enda förklaringen är att företaget tjänar pengar på att omfamna dessa värden.

Du underskattar denna rörelse. Se på Sverige och alla woke dårar vi har här. Sen finns de en annan grupp som är livrädda för konservativa krafter och också är rädda för Musk numera.

Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
woke/wef/soros-hang arounds kör inte bil de bor kollektiv och äter ärtsoppa

Dom tillhör en priviligerad övre medelklassen. Dvs tillhör en kategori som har råd med elbil.
Senast redigerad av Flickpojken 2023-01-04 kl. 18:54.
Citera
2023-01-04, 19:34
Medlem
Citat:

De flesta woke-töntar har på sin höjd råd med ett busskort.
Citera
2023-01-05, 00:13
Medlem
heffaheffas avatar
Jag tror att allt handlar om sin Cybertruck som han försöker sälja. Trucks/pickups är det som säljs mest på amerikanska marknaden. Då kan man inte vara en woke soy boy för då köper inte sydstaterna hans truck. Jag tror att han är 100% marknadsföring nu när han försöker bli republikanernas kelgris.
Citera
2023-01-05, 00:21
Medlem
Citat:
Finns ju redan ett Tesla Forum för dessa frågor där du kan ge din röst? Hur som helst tror jag inte att han bryr sig om det du säger utan kör sitt race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in