Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Nu beror det säkert på var man bor men jag tycker ändå att man håller mycket hårdare med att smälla vid nyårsafton och inte mitt på dagen, ialla fall i svennebananområdet där jag bor.
När jag växte upp i ett liknande område köptes det alla möjliga smällare, bangers och raketer som vi roade oss med i veckor före och efter nyår, det var aldrig nån som sa åt oss att det var reserverat till tolvslaget.
Hade folk skjutit raketer och smällare mellan 21:00 - 01:00 på nyårsafton så hade det varit helt ok då man helt enkelt kunnat planera efter det. Som du säger så skjuts det nu för tiden några veckor innan och någon vecka efter nyår och det är problemet.
Ett annat problem är att folk tycks ha väldigt svårt att skjuta raketer upp i luften utan tycker det är kul att skjuta på andra.
Tyvärr är vi människor inte förståndiga nog att handskas med raketer så det borde förbjudas helt.
Ja, det är mest invandrare som inte klarar av att skjuta raketer uppåt men även svenska ungdomar misslyckas ibland.
Jag bor i en större stad men i ett lugnt villaområde i denna men hur kul är det att gå runt kvarteret 50 gånger på promenaden.