Det är en ytterst ovanlig form av bedrägeri, så sannolikt är det nog många som känner förvåning. Hade det varit vanligt förekommande hade förvåningen sannolikt varit mindre.
Den tråden verkar fokusera mer på SN som person och hans kulturella bakgrund snarare än vad Sverige har för skydd. Vore trevligt att kunna diskutera det här sakligt utan att lägga för mycket fokus på den person som namngivits. Det viktiga är inte SN, det viktiga är att vi inte drabbas framgent.
Den Malmöbaserade juristen Soheil Naderi kom hem till 96-åriga och demenssjuka Ingeborg Spohn för att hjälpa henne upprätta ett testamente. När han gick därifrån hade han rätt att få både hennes hem och förmögenhet. Själv menar han att det är Ingeborgs vilja.
Soheil Naderi är affärsjurist i Malmö och kallas ibland för "blattejuristen". Han talar här varmt för entreprenörskap och ger även sina bästa nätverks och mingeltips.
Det finns inget företag registrerat. På adressen Adelgatan 5 finns inte Naderi/Jurista.
Jag har anlitat honom och måste betala rejält i förskott, men det visade sig att Naderi inte var särskilt juridiskt kunnig trots att han påstår sig ha examen som advokat. Avtalat var att han skulle biträda oss i Tingsrätt, datum fick vi flera månader före. Men kvällen innan fick jag tel. ”från Spanien, Naderi”, som knappt kunde tala, han var akut opererad!
Därefter har vi sökt honom gång på gång per brev och mail. Någon gång har han svarat i telefon och lovat kompensation men vi måste vänta tills han blev frisk. I somras var han i Sverige och skickade ut reklamblad om sina juridiska tjänster men när jag ringer blir jag bara bortkopplad.
Jag har hittat hans tidigare adress på Spångatan 11b i Malmö. Det är oklart när han flyttade från Spångatan 11b till Adelgatan 5.
Vår förre förvaltare tog oxå in den kriminella ”AK47an” S@p@ som boende och som var huvudpersonen till polisavspärrningen av Spångatan den 28 augusti 2019. Den kriminella har gått omkring med automatvapen i folkets park tidigare.
Senast redigerad av Jejmo27 2023-01-01 kl. 13:48.
Jag har hittat hans tidigare adress på Spångatan 11b i Malmö. Det är oklart när han flyttade från Spångatan 11b till Adelgatan 5.
Vår förre förvaltare tog oxå in den kriminella ”AK47an” S@p@ som boende och som var huvudpersonen till polisavspärrningen av Spångatan den 28 augusti 2019. Den kriminella har gått omkring med automatvapen i folkets park tidigare.
Det är väl bara för någon i Malmö och terrorisera han lite?
Han bluffar rejält…
”Affärsjuristen Soheil Naderi har advokat examen från Sveriges advokatsamfund 2011, men ej medlem. Kontor finns även i Stockholm på Östermalmstorg vid bokade möten.” https://jurista.se/om-jurista/
Ang adresser så är frågan om inte det mesta är "hittepå" - på Juristas hemsida finns en kontaktsida med "kontor" i Sverige -ca 45st på platser över hela landet.
Kollar man (några - 7st kollade jag) angivna adresser så verkar det inte finnas några personer eller företag på adresserna som skulle ha en trolig koppling till "blattejuristen"
Så chansen att den huvudsakliga företagsadressen är korrekt tror jag är minimal. Skulle tro att han försöker lägga ut villospår när det började brännas - störst chans är att en gammal adress som han angivit fortfarande är den riktiga?
Han bluffar rejält…
”Affärsjuristen Soheil Naderi har advokat examen från Sveriges advokatsamfund 2011, men ej medlem. Kontor finns även i Stockholm på Östermalmstorg vid bokade möten.” https://jurista.se/om-jurista/
Tack för länk.
Bedrövlig svenska på den webbplatsen.
Ibland önskar man nästan att hela sitt egna liv raserades och man inte hade något att förlora.
Blattar som fått chansen att komma till Sverige, blåser äldre Svenskar som lever sina sista år.
Nej fy fan!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!