2023-09-30, 21:16
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Kan svära på att du skrivit detta typ tre-fyra gånger förut hahaha släpp det snälla
Skrivit de en gång innan då slapp vi honom i 2-3 månader så försöker igen.
Citera
2023-09-30, 23:16
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
HIF spelar inte emot Rangers eller FCK. Det är en stolthet att förknippas med så fina klubbar utomlands och det hade du förstått om du hade förstått dig på fotbollen eller dess supporterkultur. Det är ju just våran äkta kultur som attraherar supportrar till internationella storklubbar. Ni dras väl snarare till plastig kultur? Landskrona BoIS har i stort sett ingen supporterkultur alls frånsett när de spelar emot HIF.

Sen förstår jag att homosexualitet är ett känsligt ämne för dig, men utanför malmö handlar inte supporterkultur om att suga kuk. Det finns inget sexuellt över huvud taget med våran vänskap. Dina associationer är helt absurda, men du har väl umgåtts för mycket med bögarna i Supras antar jag, eller så ser du upp till dem.

Berätta gärna varför FCK bör betraktas som en fin klubb och även en internationell storklubb. Själv skulle jag säga att danska ligan är en av Europas mest plastiga.
Citera
2023-10-01, 07:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Berätta gärna varför FCK bör betraktas som en fin klubb och även en internationell storklubb. Själv skulle jag säga att danska ligan är en av Europas mest plastiga.
Jag vet inte om danska ligan är plastig men jag har också svårt att se FCK som en "fin klubb". Fusion av två äldre klubbar och leksak till typ 3 miljardärer som äger 70% av klubben gemensamt. Ganska långt ifrån "fin klubb" i mitt tycke.
Citera
2023-10-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag vet inte om danska ligan är plastig men jag har också svårt att se FCK som en "fin klubb". Fusion av två äldre klubbar och leksak till typ 3 miljardärer som äger 70% av klubben gemensamt. Ganska långt ifrån "fin klubb" i mitt tycke.

Sen att klubben är bildad så sent som 1992 via sammanslagningar.

Ungefär som FC Gothia hade blivit. Cred där till Gais och Örgrytes supportrar som stoppade tanken.

FCK känns ungefär lika töntiga som Växjö Lakers!
Citera
2023-10-01, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knivsta1891
Sen att klubben är bildad så sent som 1992 via sammanslagningar.

Ungefär som FC Gothia hade blivit. Cred där till Gais och Örgrytes supportrar som stoppade tanken.

FCK känns ungefär lika töntiga som Växjö Lakers!

Till FCK:s försvar så är ju det där rätt vanligt förfarande i Danmark. Även Nordsjälland och Midtjylland är ju sammanslagningar från 90-talet. Även Bröndby är en rätt ung klubb i en svensk jämförelse, kommer från en sammanslagning på 60-talet.

Deras fotbollskultur skiljer sig lite från vår.
Citera
2023-10-01, 11:14
Medlem
116-Sofias avatar
Går GAIS, Västerås och Öster upp känns det som att klubbarna borde kunna få en rejäl ökning på sitt hemmasnitt? Alla 3 borde kunna snitta över 6000 i Allsvenskan rimligtvis och GAIS ytterligare ett par tusen? Är faktiskt inte särskilt långt ifrån dom "ultimata" 16 lagen sett till publik ifall Varberg, Degerfors och BP åker ur i år.
Citera
2023-10-01, 11:23
Medlem
116-Sofias avatar
Vad gör dom borta i Kalmar? Torskar sin banderoll förra säsongen till Peking och har redan torskat den nya till Öster?
Citera
2023-10-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Till FCK:s försvar så är ju det där rätt vanligt förfarande i Danmark. Även Nordsjälland och Midtjylland är ju sammanslagningar från 90-talet. Även Bröndby är en rätt ung klubb i en svensk jämförelse, kommer från en sammanslagning på 60-talet.

Hur är det ett försvar?
Gör det ju nästan ännu värre... Att man är ledstjärnan och det tydligaste exemplet på en plastig kultur i ett uppenbart väldigt plastigt fotbollsland.

Finns ingen riktig fotbollskultur i Danmark.
Citera
2023-10-01, 11:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Hur är det ett försvar?
Gör det ju nästan ännu värre... Att man är ledstjärnan och det tydligaste exemplet på en plastig kultur i ett uppenbart väldigt plastigt fotbollsland.

Fast i deras kontext är det inte säkert man ser FCK som plastiga. Att slå ihop klubbar är en del av deras fotbollskultur.
Citera
2023-10-01, 12:04
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
På sätt och vis är chelseamuppen en lämplig representant för malmös supporterkultur för det är det plastigaste och mest tillgjorda trams som existerar på en svensk läktare. Tänk att skryta med att det faktiskt händer på en läktare att sånger startas utav riktiga supportrar på själva läktaren. Hur ofta händer det då alltså? Två gånger per match eller? Resten drivs alltså utav en jävla megafonhitler och en trumma, som för övrigt dränker all skönsång i ett envist dunkande. Därmed finns det absolut noll passion. mff-nollorna skulle lika gärna kunna följa ett annat lag eller en annan sport, ja de kanske inte ens behöver en sport - de kan kanske stå och gapa vid bankomaten så som på gamla HippHipp? Problemet med det är väl mest att det inte finns så många bankomater längre. Egentligen borde dessa jävla zombies skövlas. De tillför inget på vår planet och bör genast förpassas till det komposterbara avfallet.

Jag köper dock inte riktigt att alla ultras kör samma sånger och alltid tvunget måste ha trumma osv, för hittills har Kompaniet och Skånepågarna mest stått för positiva grejer på våra läktare. Givetvis förs det diskussioner om olika saker internt hos HIF:arna men så här långt har våra ultras tillfört mycket. Hos oss är det fortfarande läktaren som driver och megafonen är mer som ett komplement. Helst skulle jag se en läktare helt utan artificiella inslag, där man enbart hörde sångröster. Vi är nära idealet, men inte riktigt där än. Utvecklingen behöver ju faktiskt inte gå mot mer styrning precis som att det inte är någon naturlag inom politiken att samhället måste gå mot höjda skatter och mer orättvisa inom skattetryckets fördelning. Karl Marx' inverterade etik som skuldbelägger de framgångsrika och mer produktiva i samhället behöver inte vara framtiden. Jag har över huvud taget hopp om en ljus framtid. Först ska HIF stanna kvar i Superettan. Sen ska vi uppåt och förhoppningsvis kommer fler att inspireras utav den härliga kultur som vi har. Vi är faktiskt förebilder. Tänk på det!

Vad babblar du om? Ni har haft precis like dåliga publiksiffror som vi hade på 90-talet. Och erat tidigare sammarbete med FCK var det plastigaste som finns. Och ni fick era första ultras typ 2015? 100 år efter alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Vet inte varför du skulle anta att svenskar skulle ha sämre röststyrka än britter så antog osså då att du snackade om malmö (kända för att inte vara högljudda). Så enkelt var det. Ingen idé för dig att bli så upprörd över detta

Bara ni själva som ser er som top 5. Ni håller samma klass som Elfsborg osv på läktaren. Inget fel med det!

Och att några boisare gillar MFF betyder inte att MFFare stödjer Bois. Ingen bryr sig om Bois i Malmö.
Senast redigerad av Lundbonden 2023-10-01 kl. 12:26.
Citera
2023-10-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jo, fotbollskulturen verkar skilja sig från våran. Har bara svårt att förstå. När FCK bildades hade man sprungit på matcher länge och var en inbiten supporter.

Har de ens några på matcherna som är över 40 bast?
Citera
2023-10-01, 12:18
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Hur är det ett försvar?

Visst är det så. Däremot finns det fotbollskultur i Skåne. Helsingborg bildades 1907, MFF bildades 1910. Landskrona Bois 1915. Trelleborg bildades 1926. Osv.

Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Går GAIS, Västerås och Öster upp känns det som att klubbarna borde kunna få en rejäl ökning på sitt hemmasnitt? Alla 3 borde kunna snitta över 6000 i Allsvenskan rimligtvis och GAIS ytterligare ett par tusen? Är faktiskt inte särskilt långt ifrån dom "ultimata" 16 lagen sett till publik ifall Varberg, Degerfors och BP åker ur i år.

Vill också ha upp Gais, Västerås och Öster. Tyvärr tror jag Utsiken tar en plats. Det optimala hade varit om Helsingborg också tog klivit upp, men finns ingen chans för det denna säsong iaf. Även om jag hatar dom så är det alltid roliga derbyn mot dom.
Senast redigerad av Lundbonden 2023-10-01 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in