Citat:
Ursprungligen postat av
Needs.more.brandy
Varför skriver ens en mff:are i den här tråden? År 2000 hade de ca 2000 pers i publik och spelade på malmö ip. Det stämmer iofs att deras klack var minst lika dålig under 90-talet. Att svinen har publik är någonting helt nytt och de är fortfarande skit.
Ingen tar dina myter på allvar ditt lilla socialfall.
Europacupfinalen 1979 där Malmö tog med sig 10000 supportrar är det näst största bortaföljet som en Svensk klubb haft, etta är DIF (12000) vid guldmatchen 2002 mot Elfsborg.
Hur kan det då vara något helt nytt med att MFF har en trogen och storskalig publik?
Är inte helt säker vem som är trea och fyra på denna lista men jag gissar på Norrköping-DIF 2019 och IFK Göteborg-MFF 2004.
Citat:
Jag har ju fått lära mig att HIF tidigt hade en väl utvecklad supporterkultur och det samma kan väl sägas om AIK och DIF, så jag vet inte om jag egentligen håller med om att Hammarby, GAIS och IFK Göteborg skulle vara så speciella historiskt.
Helsingborg har aldrig haft något man kan kalla för läktarkultur. Eran peak var när ni gick upp 1992 och då var det stor publikbrist i Sverige.