Citat:
Ursprungligen postat av
DackKnallen
För egen del är det inte aktuellt med små burkar för jag vill att min familj skall åka säkert och ha god komfort och moderna tekniska lösningar i vardagsåkningen. Förstår att andra kan avstå det. Har genom åren haft en del mindre bilar när behoven tillåtit och kraven varit modestare, ex Golf GTI. För vardagsbilarna har jag numera av bekvämlighetsskäl krav på adaptiv luftfjädring. Fordrar även rymlighet och förmåga att lätt dra båttrailern. Då går småbilar bort. För engagerande körning kör familjen cab och sportbilar som är mer kompakta, men faktum är att min senaste 911 är avsevärt större än min första.
För 100 år sedan, eller blott 3 generationer, så satt folk i Sverige under fårfällar och guppade på vagnar dragna av hästar i 15km/h i minus 25 grader, och sniffade lukten av hästskit.
Idag fnyser folk istället åt "småbilar", som ändå har plats för 4 vuxna och lite bagage....
Fortsätter utvecklingen så kommer folk om 100 år till att köra ett slags flygande fordon stora som finlandsfärjor pga säkerheten och bekvämligheter som pool bastu och allt-du-kan-äta buffe, och fnysa åt hur folk förr klarade sig med luftfjädring och hur de var nöjda med att bara kunna dra en båttrailer längst med marken....