2022-12-30, 10:52
Medlem
Har en iphone 12 och skulle vilja få upp en grej från mobilen på tvn.
Jag får det inte att funka, varken airplay eller skärmdubblering. Inte heller kommer chromecast rutan upp… Har en Philips tv från 2019… men mer än att det är en Philips vet jag inte.
Min särbo som har en Samsung får upp chromecastrutan i sin mobil till just detta jag vill kunna få upp på tvn så hans mobil funkar uppenbarligen ihop med min tv/chromecast.
Har kikat på inställningarna i min mobil men begriper inte vad som kan vara fel.
Förslag nån?
Citera
2022-12-30, 10:54
Medlem
Du behöver en tv med airplay.

Skaffa en appletv så kmr de funka.
Citera
2022-12-30, 11:30
Medlem
Du behöver en TV med AirPlay2. Philips från 2019 har inte ens AirPlay.

Att dela skärmen från iPhone till chromecast är inte inbyggt. Det finns appar men vet inte om de fungerar.
Citera
2022-12-30, 12:11
Medlem
Du kan behöva ge åtkomst för appar att kommunicera på lokalt nätverk. Om du går in i inställningar och söker på tex Netflix så finns det en bock där som heter "Lokalt nätverk". Vet inte om det var det som var felet, men om du har chromecasten på samma wifi så borde den dyka upp då.

Detta är ju dock inte för skärmdubblering utan mer om du vill visa film från en app. Vad är det du vill få upp?
Citera
2022-12-30, 14:45
Medlem
Tack för era svar! Då behöver jag inte googla mer för att försöka förstå 😊
Jag ville få upp hdfilmer.net på tvn men jag får väl fortsätta titta på Slow horses i mobilen.
Citera
2022-12-30, 14:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Tack för era svar! Då behöver jag inte googla mer för att försöka förstå 😊
Jag ville få upp hdfilmer.net på tvn men jag får väl fortsätta titta på Slow horses i mobilen.
Är TV'n ansluten till internet via kabel? På en Philips som en släkting har måste man ansluta till samma trådlösa WiFi från router på mobil och TV för att kunna spegla.

EDIT
Har du testat webbläsaren som TV'n har? Min TV är gammal så lyckas inte starta något i den men kanske skillnad för dig och beroende på sidan, i denna tråden tas många liknande alternativ upp (FB) Den enda tråden där vi tipsar om gratis streamingtjänster som är uppe och fungerar
Senast redigerad av frank_pe 2022-12-30 kl. 15:21.
Citera
2023-01-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Är TV'n ansluten till internet via kabel? På en Philips som en släkting har måste man ansluta till samma trådlösa WiFi från router på mobil och TV för att kunna spegla.

EDIT
Har du testat webbläsaren som TV'n har? Min TV är gammal så lyckas inte starta något i den men kanske skillnad för dig och beroende på sidan, i denna tråden tas många liknande alternativ upp (FB) Den enda tråden där vi tipsar om gratis streamingtjänster som är uppe och fungerar

Förlåt men jag är väldigt oteknisk i både språk och handling gällande sånt här. Bor i hyreslägenhet med fiber, tv-kanaler ingår i hyran.
Har gått igenom tvn’s info men hittar inget begripligt.
Tackar för tipset om tråden om streamingtjänster!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in