2023-08-08, 18:42
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Svårt att inte gå upp i vikt när man nästan varje dag äter burgare samt dricker en hel del öl och enbart förflyttar sig med taxi och elsparkcykel.

Han e ju efterbliven killen, med sin falska linding ö brytning. Typisk en killen som blir helt kickad av ladd och tror sig kunna bära planeten på sina axlar.
Citera
2023-08-08, 19:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nu är fylltratten igång igen. Idag sitter han och super i någon slags småbåtshamn.
https://www.twitch.tv/slop3

Eller ja, super och super. Jag ser för stunden inget ölglas i bild men vis av erfarenhet så vet vi alla att det bara är en tidsfråga.

EDIT: Han rådde omedelbart bot på ölbristen. In kom en bricka med fem glas.

Ja, jag såg det. Enskild firma. Det innebär en månadslön på 55-80k. Hur i helvete kan en kille som streamar sin alkoholism för några hundra närmast sörjande ett par gånger i veckan dra in närmare en miljon om året?

Låter konstigt, så mycket tjänar väldigt få svenskar på Twitch. Jag tror att han brukar bli anlitad som kommentator på CS:GO events, ibland sitta live som caster och ibland online. Tror det är mycket pengar inblandat i det, men hur ofta han blir anlitad numera vet jag inte.

Du har rätt i att varje gång han är live numera så är han ganska full oavsett veckodag och tidpunkt. Som nu, han sitter i en bar och sade precis att han ska ta ett till glas vin och sen köra voi hem.
Citera
2023-08-08, 21:19
Medlem
BlondinBalles avatar
Kan det inte vara så att han alltid streamar när han är ute och äter/dricker för att kunna dra av en viss kostnad på företaget? Jag är okunnig på hur reglerna fungerar för avdrag av mat/alkohol men var en tanke jag fick som någon mer kunnig kanske vill svara på.

Företaget omsatte 700 - 999 tkr år 2021 https://www.allabolag.se/860809OKRC/verksamhet
Citera
2023-08-09, 16:55
Medlem
Födelsedags stream med slop3! Idag kan det bli en riktig fylla.
Citera
2023-08-09, 19:36
Medlem
Gaspari-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Låter konstigt, så mycket tjänar väldigt få svenskar på Twitch. Jag tror att han brukar bli anlitad som kommentator på CS:GO events, ibland sitta live som caster och ibland online. Tror det är mycket pengar inblandat i det, men hur ofta han blir anlitad numera vet jag inte.

Du har rätt i att varje gång han är live numera så är han ganska full oavsett veckodag och tidpunkt. Som nu, han sitter i en bar och sade precis att han ska ta ett till glas vin och sen köra voi hem.

Läktes ju från Twitch för några år sedan där det stod hur mycket man fick in under en viss period. Tror det gällde top 10000-streamers på Twitch. Går garanterat att googla och hitta. Jag tror han hade plus $100K iaf.

Hittade denna sidan https://twitch.pages.dev/

Gäller som sagt 2019-2021
Senast redigerad av Gaspari- 2023-08-09 kl. 19:40.
Citera
2023-08-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspari-
Läktes ju från Twitch för några år sedan där det stod hur mycket man fick in under en viss period. Tror det gällde top 10000-streamers på Twitch. Går garanterat att googla och hitta. Jag tror han hade plus $100K iaf.

Hittade denna sidan https://twitch.pages.dev/

Gäller som sagt 2019-2021

1428. slop3 $136,917.34 August 2019 until October 2021.
Om vi antar att det är någorlunda lika fördelat per månad så får hans enskilda firma in ca 600k per år från twitch.
Citera
2023-08-09, 22:32
Medlem
Nu har Slop3 fått lite innanför västen och det märks.
Otrevliga kommentarer riktade mot specifika användare i chatten haglar tätt.
Citera
2023-08-09, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Nu har Slop3 fått lite innanför västen och det märks.
Otrevliga kommentarer riktade mot specifika användare i chatten haglar tätt.
Smart av chatten att leda in honom på vad man betalar till Svenska Kyrkan. Han sa rakt ut att han normalt sett tjänar en mille om året, så då vet vi att uppgifterna jag postade innan stämmer. Cirka 80k i månaden, alltså.

Det är förvånande att man kan dra in sådana summor på att vara en alkad dagdrivare. Där har jag helt klart lärdomar att dra rent privat.
Citera
2023-08-16, 19:31
Medlem
Öl och skräpmat. Kilona går uppåt.

https://www.twitch.tv/slop3
Citera
2023-08-19, 17:17
Medlem
Fjärde dagen på rad han streamar. Vilket också innebär fjärde dagen med öl intag...
Citera
2023-08-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Fjärde dagen på rad han streamar. Vilket också innebär fjärde dagen med öl intag...

Tredje dagen faktiskt

Några öl per dag är bra för magen.
Citera
2023-08-19, 18:50
Medlem
MMXXIIIs avatar
Sitter i detta nu och har raggat upp 5 brudar

Rätt bra för en "tjock alkis utan social kompetens" eller vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in