2023-07-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Han är en vandrande cirkus. Avståndstagandet från de två andra killarna talar sitt tydliga språk.

Herrejävlar vad du har hängt upp dig på slop3, är du butthurt för att han bannat dig från chatten kanske?
Löjligt hur du tycker så illa om honom men inte kan hålla dig ifrån att titta på honom, lite smygkär i sloppan ?

Gör dig själv en tjänst och sluta lägg energi på att hata på en streamer, det blir bara jobbigt i längden.
Citera
2023-07-08, 19:39
Citat:
Ursprungligen postat av BmwE90
Herrejävlar vad du har hängt upp dig på slop3, är du butthurt för att han bannat dig från chatten kanske?
Som du ser är jag inte bannad från chatten.
Citera
2023-07-08, 19:51
Medlem
Citat:
Som du ser är jag inte bannad från chatten.

Hur skulle jag se det menar du?
Citera
2023-07-08, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av BmwE90
Hur skulle jag se det menar du?
Jag citerar chatten i inlägget ovanför dig. Under spoiler-taggen. Den som är bannad på Twitch får bara upp en blockruta där det står att man är avstängd från kanalen.
Citera
2023-07-08, 19:54
Citat:
Nu pratas det om mig i chatten.

Twitch är fylld med osköna streamers som bannar för minsta lilla ”elakt” skämt eller åsiktsskillnad och som har rövslickare till tittare, jag spyr på skiten. Jag menar inte att hata på Slop3 eller någon annan streamer, dom får vara osköna rövhål om dom vill däremot så blir jag äcklad av alla fårskallar till tittare som aldrig vågar säga minsta emot streamern och gömmer sina verkliga åsikter eller spelar dumma bara för att inte ”se dålig” ut inför sin idol (streamern). Slop3, Nilslegend och deras tittare är praktexempel på detta.
Citera
2023-07-08, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Twitch är fylld med osköna streamers som bannar för minsta lilla ”elakt” skämt eller åsiktsskillnad och som har rövslickare till tittare, jag spyr på skiten. Jag menar inte att hata på Slop3 eller någon annan streamer, dom får vara osköna rövhål om dom vill däremot så blir jag äcklad av alla fårskallar till tittare som aldrig vågar säga minsta emot streamern och gömmer sina verkliga åsikter eller spelar dumma bara för att inte ”se dålig” ut inför sin idol (streamern). Slop3, Nilslegend och deras tittare är praktexempel på detta.
Helt enig. Jag upplever det som märkligt att folk sitter och suger kuken på någon som rakt upp och ner kallar dem idioter. Och sedan löser en 72-månadersprenumeration för riktiga pengar som går rakt i ölhalsen på streamknodden. Det självhatet är för mig helt obegripligt.
Citera
2023-07-08, 20:17
Medlem
Lakkajens avatar
Han är riktigt grinig och beter sig svinigt mot sin polare "Putte". Det är nu rätta färgerna kommer fram.
Citera
2023-07-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Han är riktigt grinig och beter sig svinigt mot sin polare "Putte". Det är nu rätta färgerna kommer fram.

Han och Putte har ofta sånt tugg med varandra, det betyder inte att de bråkar eller så. De är två polare som känner varandra väldigt bra och har en viss jargong, på gott och ont.
Citera
2023-07-08, 21:34
Medlem
majkenofdooms avatar
Det verkar inte ha nämnts men han började väl sitt kändisskap genom Rakaka? En e-sport-nyhetssida som körde lite mer edgy/casual approach till rapporteringen. Skrev även lite fylligare om andra spel CS i jämförelse med typ fragbite. Deras streamar var väl annorlunda än andra sidors och slop3 var väl en del av denna image.

När rakaka la ner började han väl streama själv. Där han streamade events(?) och när han själv casual spelade kombinerat med lite alkohol. Inte sett honom på länge men nu när tråden gjort mig uppmärksam så ser det ut som han gått över till 95% krök framför kamera.

Redan när han fladdrat förbi tidigare under åren har jag funderat på vad han tillfört. Sitter inte på någon särskild kunskap eller förmåga för något spel? Inte givit att det är någon personlighet som heller tillför jättemycket till en e-sport stream?

Om det verkligen gått över till att han streamar krök för att kunna kröka är det hela ju lite sorgligt . Uppskattade det som gjordes på Rakaka.
Citera
2023-07-08, 22:52
Medlem
Sababas avatar
Jag har av slumpen ramlat in på hans streams för ca 3 år sedan. Hade en period jag var såld på ett spel.

Finns ju listor vad varje streamer tjänar.

Hur mycket drar han in?
Citera
2023-07-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Det verkar inte ha nämnts men han började väl sitt kändisskap genom Rakaka? En e-sport-nyhetssida som körde lite mer edgy/casual approach till rapporteringen. Skrev även lite fylligare om andra spel CS i jämförelse med typ fragbite. Deras streamar var väl annorlunda än andra sidors och slop3 var väl en del av denna image.

När rakaka la ner började han väl streama själv. Där han streamade events(?) och när han själv casual spelade kombinerat med lite alkohol. Inte sett honom på länge men nu när tråden gjort mig uppmärksam så ser det ut som han gått över till 95% krök framför kamera.

Redan när han fladdrat förbi tidigare under åren har jag funderat på vad han tillfört. Sitter inte på någon särskild kunskap eller förmåga för något spel? Inte givit att det är någon personlighet som heller tillför jättemycket till en e-sport stream?

Om det verkligen gått över till att han streamar krök för att kunna kröka är det hela ju lite sorgligt . Uppskattade det som gjordes på Rakaka.

Rakaka tiden var ju när Sverige var i topp gällande CS. Mer eller mindre varenda turnering vanns av svensklag så som Fnatic, SK, NIP m.fl. Det sändes TV program(Kungar av Counter-strike) som boostade allting.

Men även då krökades det lite.

https://www.youtube.com/watch?v=EIUvhEyNxnY

Vet inte om det var efter rakaka tiden som Slop3 flyttade till USA för att plugga.
Media tror jag det var han pluggade. Ifrån L.A sändes program på youtube som hette "The Slop3 Show" där han kommenterade händelser, resultat etc. från CS världen.

Ett smakprov på detta såg ut såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=lHaWytqnWCw

Busringningar var även något han höll på med.
För mig hans kompis Daniel Hubinette var nån typ av DJ på en radiostation som han lyssande på/framhöll. Men minns inte vilken nu.

https://www.youtube.com/watch?v=wFKouIQ1FGs

Han jobbade lite ett tag på nån/några data/media företag. Halvtid blandannat. Och streamade resten av tiden. Men det kontraktet löpte ut. Varav jag tror han numera streamar på helltid?
Inkomst från twitch och samarbeten från div. företag relaterade till gaming utrustning.
Citera
2023-07-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Jag har av slumpen ramlat in på hans streams för ca 3 år sedan. Hade en period jag var såld på ett spel.

Finns ju listor vad varje streamer tjänar.

Hur mycket drar han in?

Hans företag omsatte mellan 700k och 1miljon, 2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in