2023-01-06, 13:23
  #2077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Är det så ni tänker er fulspel. Jag tänker mer att man passar på att täcka upp spåren så att det är omöjligt att ta sig förbi då någon annan rycker.

Jo, exakt. Finns det t ex 3 spår så fyll upp dom. Varför lämna fri passage att avancera?

Se förresten på norrmännen på ”jaktstarten” som låg tre i bredd och promenerade uppför och lät de landsmän som låg längst bak på plats 18-20 avancera gratis inför spurten, och inte en jävel gick ut i spår 4 och täppte igen. Och istället för en placering runt 10-12 blev Skar tvåa.
Citera
2023-01-06, 13:24
  #2078
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänker mest på intentionen. Att satsa på det flyttar fokus från egen insats.
Det är längåkning vi snackar om... inte direkt marginalsport, fokus är inte direkt en lika stor pusselbit som ex kontition. Ja teknik osv, men tror många skulle vara villiga att skida 2seek som en kratta om det innebär att konkurentten måste avbryta
Citera
2023-01-06, 13:24
  #2079
Moderator
Dr Kings avatar
Porris åkte nästan bättre med en stav
Citera
2023-01-06, 13:24
  #2080
Medlem
Poromaa har hyfsat tempo i sig varav han kan göra bra prologer, men någon upploppsåkare är han inte.
Citera
2023-01-06, 13:24
  #2081
Bannlyst
Tror Kläbo inte vinner idag, många ser starka ut.
Citera
2023-01-06, 13:25
  #2082
Avslutad
Svag hela vägen. Han kan verkligen inte spela spelet. Porris borde endast åka individuella starter.
Citera
2023-01-06, 13:25
  #2083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Ajajaj William. Där blir han diskad.

Varför då?
Citera
2023-01-06, 13:25
  #2084
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Ajajaj William. Där blir han diskad.
frälsaren borde downgradea sin status till klantaren
Citera
2023-01-06, 13:26
  #2085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piotor44
Tror Kläbo inte vinner idag, många ser starka ut.

Jag tror att du får fel.
Citera
2023-01-06, 13:26
  #2086
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piotor44
Tror Kläbo inte vinner idag, många ser starka ut.
haha var detta ditt första inlägg på fb, välkommen!
Citera
2023-01-06, 13:26
  #2087
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Det är längåkning vi snackar om... inte direkt marginalsport, fokus är inte direkt en lika stor pusselbit som ex kontition. Ja teknik osv, men tror många skulle vara villiga att skida 2seek som en kratta om det innebär att konkurentten måste avbryta

Sprint är definitivt en tävlingsform på marginalen. Det går inte att tappa speciellt mycket på en så kort och intensiv åkning.
Citera
2023-01-06, 13:26
  #2088
Medlem
Det var ett jävla tjat om Tiril, är inte Krista ett större hot med tanke på återstående etapper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in