2023-01-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfoofoo
Jag fick tillbaka mina pengar idag efter jag spärrade mig kort igår samt skickat mitt IBAN nummer till de.

Jag är nog den mest otekniska personen i världen. Men måste fråga angående vad är IBAN nummer och hur tar jag reda på vad mitt är? Hann ej ner till banken idag o hann o spärra o beställa nytt kort men ska skriva ett Mail nu att jag vill ha pengarna tillbaka också så får vi se hur det går.
Citera
2023-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetfuel1
Jag är nog den mest otekniska personen i världen. Men måste fråga angående vad är IBAN nummer och hur tar jag reda på vad mitt är? Hann ej ner till banken idag o hann o spärra o beställa nytt kort men ska skriva ett Mail nu att jag vill ha pengarna tillbaka också så får vi se hur det går.

Jag förstod inte heller vad det var, men ett snack med vänner och bank fick mig att inse att det är ett nummer som används för att företag samt privat personer, speciellt utomlands, ska kunna göra en insättning i valt bankkonto (något sådant).

Jag fick fram numret endast genom att klicka på kontot jag ville ha insättningen på, under "kontoinformation". Maila de från mailen du är registrerad med i deras äckliga hemsida, och berätta att de dragit pengar efter du fått en bekräftelse att du lämnat deras medlemskap, så ska det nog lösa sig.
Citera
2023-01-19, 06:03
Medlem
Fick faktiskt tillbaka pengarna igår också efter att ha begärt det via en IBAN-betalning samt spärrat framtida uttag via banken
Citera
2023-01-19, 07:11
Medlem
Spärra kortet och få ett nytt utskickat.

Jag blev lurad av en liknande sida när jag köpta en windowsmodell. Där var det också medlemsskapskostnad som inte framgick när jag beställde. Ändrades dock senare. Försökte säga upp det men det fortsatte dras pengar. Så säg upp det samt spärra kortet samtidigt. Det är ditt enda val. Dessa siter är inte hederliga.
Citera
2023-01-19, 09:40
Medlem
Citat:
Jag förstod inte heller vad det var, men ett snack med vänner och bank fick mig att inse att det är ett nummer som används för att företag samt privat personer, speciellt utomlands, ska kunna göra en insättning i valt bankkonto (något sådant).

Jag fick fram numret endast genom att klicka på kontot jag ville ha insättningen på, under "kontoinformation". Maila de från mailen du är registrerad med i deras äckliga hemsida, och berätta att de dragit pengar efter du fått en bekräftelse att du lämnat deras medlemskap, så ska det nog lösa sig.

Okej tack! Jag hittade mitt IBAN nummer o h fick Mail från dom och dom ville ha mitt IBAN nummer så ska skicka det så får vi se om jag får några pengar tillbaka. Banken öppnar om 20 minuter så ska ner och spärra kortet där. Hoppas det blir sista gången dom drar pengar nu!
Citera
2023-01-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Är det en bluffsida då? Inte du som vart medlem av nåt slag? 4.5 på trustpilot e rätt mycke

Avbokning måste göras skriftligen till info@happigames.se, och ämnesfältet ska innehålla rubriken “Uppsägning”
Om något har höga omdömen brukar jag titta på vad de lägre omdömena säger och vise varsa.
Citera
2023-01-20, 07:01
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
hej. jag köpte ett spel genom den här bluffsidan: https://happigames.se/index.php?route=common/home

jag brukar köpa på kinguin, men hittade ett spel som var billigare på sidan ovan så jag köpte därifrån. man behövde göra ett konto för att få rabatt på spelet, vilket jag gjorde, för det skadar ju inte.

MEN sedan i bekräftelsen som kom på mailen på spelet jag köpte så står det att medlemskapet kostar 400/mån. läste sedan lite omdömen: https://se.trustpilot.com/review/happigames.se och det verkar

vara ett riktigt blufföretag. säga upp medlemsskapet gör man via mail... eller klicka "cancel membership" knapp i profilen, men den leder bara till en ruta där det står att man sagt upp medlemskapet. trycker man på knappen igen kommer samma ruta upp igen, dvs bluffknapp deluxe.

så jag förmodar att de kommer dra 400/månaden och inte bry sig om vad jag svarat...

kan jag göra något för att stoppa detta?

Blocka autogirot, mejla konsumentverk, polis etc skicka kopia till kuksugarna och spärra autogiro i banken, häärdre själv inte ett ljud efetr det, ofta rätt packad vid datorn och klickar på massa trams.-....
Citera
2023-01-20, 07:08
Medlem
Um, det första man ser när man kommer in på sidan är en popup där det står följande:

"Välkommen till happigames

happigames är en webbshop och en medlemsklubb. Medlemskap kostar 399, - / månad, där de första 14 dagarna är gratis och kan avslutas när du vill."

Hur kan man missa detta? Ingen bluff i mina ögon, blinda idioter som inte ska vara på internet ser jag däremot
Citera
2023-01-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Um, det första man ser när man kommer in på sidan är en popup där det står följande:

happigames är en webbshop och en medlemsklubb. Medlemskap kostar 399, - / månad, där de första 14 dagarna är gratis och kan avslutas när du vill."

Hur kan man missa detta? Ingen bluff i mina ögon, blinda idioter som inte ska vara på internet ser jag däremot

För det första så när jag beställde så sökte jag bara upp spelets namn och sen gick in på några sidor via Google. Sedan kom mitt spel upp i happygames och stod de kosta en viss summa och jag läste igenom på sidan hur de gick till och stod fortfarande ingenting om någon medlemskap utan såg ut som klädes sida eller vad som helst. Jag gick alltså inte in på hemsidan först sen sökte på spelet. Och där framkom det verkligen inte någonstans när jag klicka hem spelet att det var medlemskap. Men men man lär sig av sina misstag! Gött snack trevlig helg

Btw fick pengarna tillbaka idag.
Citera
2023-01-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens

Bluff på så vis att man INTE kan säga upp det. Eller man kan det, men då får man som svar ”du har sagt upp prenumerationen men om vi drar pengar gör vi det av misstag och frånsäger oss ansvaret” typ. Och det står inget om att det kostar när man betalar för spelet
Citera
2023-01-20, 15:15
Medlem
Citat:
Jag fick tillbaka mina pengar idag efter jag spärrade mig kort igår samt skickat mitt IBAN nummer till de.
Jag med! Förvånad faktiskt. Men jag antar att de tjänar en ordentlig kosing på att folk bara fuck it, blockar kortet och går vidare i livet
Citera
2023-01-20, 15:19
Medlem
Citat:
Jag tänkte kolla med dig hur det löste sig med det hela. Har du haft kontakt med de på Mail?

Jag var dum nog att köpa genom de, jag fick mitt spel direkt. 2 veckor senare drogs 400kr och jag förstod att jag tydligen signat upp för något medlemskap och sa upp mig på deras förfärliga hemsida och genom Mail (fick bekräftelse). Nu 4 dagar senare har det dragit 800kr helt plötsligt. Jag pratade med min bank och spärrade mitt kort så de inte kunde dra mer förhoppningsvis.

Jag har kontakt med en Ellie från Happigames genom Mail just nu och de ville ha min IBAN för en refund, efter kontakt med min bank så sa de att det inte bör vara några problem eftersom IBANs endast används för insättning.

Ellie från Daniels email? Ja juste hon ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in