Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-12-27, 15:57
Medlem
hej. jag köpte ett spel genom den här bluffsidan: https://happigames.se/index.php?route=common/home

jag brukar köpa på kinguin, men hittade ett spel som var billigare på sidan ovan så jag köpte därifrån. man behövde göra ett konto för att få rabatt på spelet, vilket jag gjorde, för det skadar ju inte.

MEN sedan i bekräftelsen som kom på mailen på spelet jag köpte så står det att medlemskapet kostar 400/mån. läste sedan lite omdömen: https://se.trustpilot.com/review/happigames.se och det verkar

vara ett riktigt blufföretag. säga upp medlemsskapet gör man via mail... eller klicka "cancel membership" knapp i profilen, men den leder bara till en ruta där det står att man sagt upp medlemskapet. trycker man på knappen igen kommer samma ruta upp igen, dvs bluffknapp deluxe.

så jag förmodar att de kommer dra 400/månaden och inte bry sig om vad jag svarat...

kan jag göra något för att stoppa detta?
Citera
2022-12-27, 15:59
Du har inte funderat på att ringa din bank?
Citera
2022-12-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du har inte funderat på att ringa din bank?
jag kanske bör testa det.... men företaget har dock inte ännu dragit några pengar, mer än för spelet jag köpte
Citera
2022-12-27, 16:08
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
jag kanske bör testa det.... men företaget har dock inte ännu dragit några pengar, mer än för spelet jag köpte

Har 1 månad redan gått?

Kontakta din bank och fråga om hjälp istället för Flashback

Dessutom ganska coolt att du lyckats klara dig igenom livet såhär långt med tanke på din intelligens att köpa och skriva in dina bank-uppgifter på en icke-trovärdig sida. Starkt jobbat TS!

Om du inte vill kontakta banken kan du säkert skriva till sidans ”kundtjänst” men du borde nog inte förvänta dig någon hjälp därifrån alls.
Citera
2022-12-27, 16:09
Avstängd
Är det en bluffsida då? Inte du som vart medlem av nåt slag? 4.5 på trustpilot e rätt mycke

Avbokning måste göras skriftligen till info@happigames.se, och ämnesfältet ska innehålla rubriken “Uppsägning”
Senast redigerad av Smileyfejs 2022-12-27 kl. 16:13.
Citera
2022-12-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Är det en bluffsida då? Inte du som vart medlem av nåt slag? 4.5 på trustpilot e rätt mycke
jovars, 4.5 är bra, men läs omdömena, hemsidan lär väl ha betalat folk för att skriva de första omdömena eller något
Citera
2022-12-27, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
jovars, 4.5 är bra, men läs omdömena, hemsidan lär väl ha betalat folk för att skriva de första omdömena eller något

Möjligt.

Står iaf att du måste maila för att avbryta medlemskapet.
Citera
2022-12-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dregzy
Har 1 månad redan gått?

Kontakta din bank och fråga om hjälp istället för Flashback

Dessutom ganska coolt att du lyckats klara dig igenom livet såhär långt med tanke på din intelligens att köpa och skriva in dina bank-uppgifter på en icke-trovärdig sida. Starkt jobbat TS!

Om du inte vill kontakta banken kan du säkert skriva till sidans ”kundtjänst” men du borde nog inte förvänta dig någon hjälp därifrån alls.
1 månad har inte gått. duktiga du som aldrig gjort något misstag då

har köpt från liknande spelhemsidor (kinguin, g2a) aldrig haft något problem där
Citera
2022-12-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Möjligt.

Står iaf att du måste maila för att avbryta medlemskapet.
jag förväntar mig dock inget svar på mailet, med tanke på de där kommentarerna. men jag har givetvis mailat
Citera
2022-12-27, 16:29
Medlem
negerapans avatar
Det är väl bara att inte ha 400 på det kontot som ska dras ifrån?
För över allt på ett sparkonto eller något annat så kan de ju inte dra några pengar?
Citera
2022-12-27, 16:33
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Om du har betalat med kort så kan du ju beställa ett nytt,då kan de inte dra några pengar..
Citera
2022-12-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Om du har betalat med kort så kan du ju beställa ett nytt,då kan de inte dra några pengar..
juste, på tal om det... jag har fått ett nytt kort sedan typ 2 månader tillbaks, kopplat till samma konto, men har inte använt det hehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in