2022-12-28, 20:21
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Fast det är omöjligt som du säger. Isf är det samma kort för att de tidigare gick ut. Spärrar du kortet så kan så klart inte netflix dra pengar från ditt gamla rller få tag i det nya om du ej ger dom det.
Ja men det var så det gick till i alla fall och jag har inte sagt jag har spärrat kortet, bara fått nytt kort. Jag ringde o frågade varför Netflix rullat vidare o fick förklaringen att sådana tjänster fördes vidare....
Citera
2022-12-28, 20:35
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Ja men det var så det gick till i alla fall och jag har inte sagt jag har spärrat kortet, bara fått nytt kort. Jag ringde o frågade varför Netflix rullat vidare o fick förklaringen att sådana tjänster fördes vidare....

Nej får du ett nytt kort utan att spärra det så är de samma kortnummer och då följer de med.
Men i tråden pratades de ju om att spärra, o då va ditt exempel inte rätt. 👌
Citera
2022-12-28, 20:39
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Nej får du ett nytt kort utan att spärra det så är de samma kortnummer och då följer de med.
Men i tråden pratades de ju om att spärra, o då va ditt exempel inte rätt. 👌
Som jag skrev tidigare, jag har kollat efter, jag fick nytt kortnr.
Senast redigerad av rogerk 2022-12-28 kl. 20:53.
Citera
2022-12-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Kanske en orsak varför de inte krånglar?

Råkade klicka "amazon prime free trial" en gång.
När jag sedan klagade på avgiften som kom en månad senare var det inga problem.
Jag hade inte nyttjat några primefeatures så pengarna returnerades.
Har också skaffat Prime trial, men där framgick det jävligt klart att man skaffade det och det gick ju dessutom att säga upp skiten… detta är ju så bluff deluxe det bara kan bli
Citera
2022-12-29, 17:08
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Har också skaffat Prime trial, men där framgick det jävligt klart att man skaffade det och det gick ju dessutom att säga upp skiten… detta är ju så bluff deluxe det bara kan bli
Okej, om det är så må jag tillhöra de svagbegåvade för jag insåg inte det
Citera
2023-01-17, 17:54
Medlem
Jag tänkte kolla med dig hur det löste sig med det hela. Har du haft kontakt med de på Mail?

Jag var dum nog att köpa genom de, jag fick mitt spel direkt. 2 veckor senare drogs 400kr och jag förstod att jag tydligen signat upp för något medlemskap och sa upp mig på deras förfärliga hemsida och genom Mail (fick bekräftelse). Nu 4 dagar senare har det dragit 800kr helt plötsligt. Jag pratade med min bank och spärrade mitt kort så de inte kunde dra mer förhoppningsvis.

Jag har kontakt med en Ellie från Happigames genom Mail just nu och de ville ha min IBAN för en refund, efter kontakt med min bank så sa de att det inte bör vara några problem eftersom IBANs endast används för insättning.
Citera
2023-01-17, 17:58
Medlem
Tänkte höra med dig om det dragits pengar igen? Jag hade kontakt på Mail och dom sa att dom sagt upp medlemskapet förra månaden. Men nu har det dragits pengar igen från mig. Har det dragits från dig med ?
Citera
2023-01-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetfuel1
Tänkte höra med dig om det dragits pengar igen? Jag hade kontakt på Mail och dom sa att dom sagt upp medlemskapet förra månaden. Men nu har det dragits pengar igen från mig. Har det dragits från dig med ?

De drog 800kr från mig idag. De sa att det var ett problem från deras ”payment providers PROBABLY”, och bad om min IBAN som sagt. Spärrat mitt kort.
Citera
2023-01-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfoofoo
De drog 800kr från mig idag. De sa att det var ett problem från deras ”payment providers PROBABLY”, och bad om min IBAN som sagt. Spärrat mitt kort.

Ohfan. Jag får nog också spärra kortet och beställa nytt då så dom ej kan dra mer då… så jävla surt
Citera
2023-01-18, 05:50
Medlem
Hände mig exakt samma sak igår. 798kr drog trots att jag sade upp direkt efter köp (slitet av november) och fick bekräftelse och kvitto av uppsägningen på mailen. Skrev direkt igår och protesterade och fick snabbt svar att det skulle lösas snabbt om de fick iban. Än så länge dock inga pengar och även jag har förstås spärrat framtida dragningar.
Citera
2023-01-18, 07:10
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfoofoo

Citat:
Ursprungligen postat av Jetfuel1
Ohfan. Jag får nog också spärra kortet och beställa nytt då så dom ej kan dra mer då… så jävla surt

Citat:
Ursprungligen postat av LaoTzu
Hände mig exakt samma sak igår. 798kr drog trots att jag sade upp direkt efter köp (slitet av november) och fick bekräftelse och kvitto av uppsägningen på mailen. Skrev direkt igår och protesterade och fick snabbt svar att det skulle lösas snabbt om de fick iban. Än så länge dock inga pengar och även jag har förstås spärrat framtida dragningar.

Jag tvivlar starkt på att ni kommer få någon återbetalning. Det ingår troligen i deras affärsidé att fortsätta dra pengar så länge kortet inte är spärrat. När kunder hör av sig skickar de mejl om att ”återbetalningen försenats av tekniska skäl” eller något liknande. På så sätt kan de mjölka naiva kunder ytterligare en månad eller två.

Jag kan förstås ha fel. Uppdatera gärna tråden senare och berätta hur det gick.
Senast redigerad av Sonny00 2023-01-18 kl. 07:12.
Citera
2023-01-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tvivlar starkt på att ni kommer få någon återbetalning. Det ingår troligen i deras affärsidé att fortsätta dra pengar så länge kortet inte är spärrat. När kunder hör av sig skickar de mejl om att ”återbetalningen försenats av tekniska skäl” eller något liknande. På så sätt kan de mjölka naiva kunder ytterligare en månad eller två.

Jag kan förstås ha fel. Uppdatera gärna tråden senare och berätta hur det gick.

Jag fick tillbaka mina pengar idag efter jag spärrade mig kort igår samt skickat mitt IBAN nummer till de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in