2022-12-27, 23:40
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Så var det inte för mig. Bla Expressen.se o Netflix drogs som tidigare trots nytt kort... när jag ringde bank sade dom att det flyttades.

Då fick du inte ett nytt nummer utan ett nytt kort med samma.

Spärrar man pga borttappat får man ett nytt kort+cvv nummer. Det följer självklart inte med.

Tror du banken gör något utskick till alla som nånsin dragit pengar av dig?

Citat:
Hej Rogerk har skaffat nytt visakort.
Här är hans nummer
1453 1456 1345 1356 04/28 123
Citera
2022-12-27, 23:46
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Då fick du inte ett nytt nummer utan ett nytt kort med samma.

Spärrar man pga borttappat får man ett nytt kort+cvv nummer. Det följer självklart inte med.

Tror du banken gör något utskick till alla som nånsin dragit pengar av dig?
Nej nytt kort med nytt konto nr, kollade nyss på korten.
Prenumerationer fördes över...
Senast redigerad av rogerk 2022-12-28 kl. 00:05.
Citera
2022-12-28, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
var står det att medlemskapet för 400/mån är ="happigames+ profil"? det står INGENSTANS att "happigames+ profil" kostar 400/mån. man ska genom ditt argument då anta att en profil är samma sak som ett medlemskap?
jag vet inte om du någonsin köpt typ amazon prime/netflix/xbox live eller någon annan prenumeration, men där står det ALLTID vad medlemskapet kostar precis bredvid knappen, inte under en flik längst ner på sidan, som du själv sa, en scam, och hur scammar man folk om villkoren tydligt framgår? var inte fånig nu

Fånig?

Det står att man blir medlem om man handlar för medlemspris. Bara för att du inte är läskunning, inte bemödar dig med att kolla alternativt inte klarar av att ta till dig informationen gör det inte till en scamsida. Att upplägget inte är exakt samma som Netflix är inte mycket till argument.

Att de däremot inte låter en ångra sig inom 14 dagar eller ens säga upp skiten och i vissa fall drar en månadsavgift i samband med köp och sen ytterligare en efter 2v trots uppsägning, det är scam. Har dock ingenting med otydliga villkor att göra.
Citera
2022-12-28, 07:36
Medlem
Smockads avatar
Citat:
nej det framgår inte tydligt, det står längst ner på sidan om du scrollar ner, jag skulle inte kalla det tydligt...
Det står på första sidan. Andra meningen informerar om att medlemskapet kostar 399 kr i månaden.

Jag har sett det upplägget på några ställen och valt att avstå, då jag inte köper tillräckligt mycket spel för att det ska var värt medlemskapet, men det är inte samma sak som att det är bluff.
Citat:
går du in och lägger till ett spel och går till kassan får du 2 val, skapa happigames+ eller beställ till normalpris. klickar du på det där medlemskapet och på fortsätt så kommer det inte heller komma upp vad medlemskapet kostar, mer än längst ner på sidan, vilket man inte ens ser om man inte scrollar ner
Jahaaaa, så man måste SCROLLA för att se vad det kostar? Ja, då är det ju bluff. Om inte allt står på samma sida, utan att man behöver scrolla, förutsätter man ju att det är gratis. Jag beställde kläder igår och jag fick scrolla för att se vad de kostade. På första sidan var det bara en bild på en tröja. Först när jag scrollade visade det sig att den kostade pengar. En sådant jävla blåsning.

Men allvarligt talat: Finns det två priser, där det ena är lägre, ska man inte ens behöva scrolla att man betalar på något annat sätt om man väljer det lägre. Till exempel med ett abonnemang. Varför skulle det överhuvudtaget finnas två prisalternativ för en vara annars? Ingen skulle välja att betala mer för skojs skull.
Citera
2022-12-28, 09:11
Medlem
Sonny00s avatar
När jag handlar någon annanstans än där jag brukar så använder jag aldrig mitt ordinarie Visa bankkort utan ett P.F.C.-kort. Detta fyller jag på med exakt summa inför ett köp. Lite extra besvär, men inte mycket. Handlar man på massor av olika sajter så kan jag rekommendera denna rutin.

Jag tvivlar på att företag som Happygames skulle göra sig besväret att skicka fakturor när de inte kan dra pengar från kortet. Själv skulle jag aldrig handla från en sajt där det krävs ”medlemskap”. Jag har läst så mycket negativt om dessa sajter/företag genom åren.
Senast redigerad av Sonny00 2022-12-28 kl. 09:15.
Citera
2022-12-28, 09:29
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nej nytt kort med nytt konto nr, kollade nyss på korten.
Prenumerationer fördes över...

Fast det är omöjligt som du säger. Isf är det samma kort för att de tidigare gick ut. Spärrar du kortet så kan så klart inte netflix dra pengar från ditt gamla rller få tag i det nya om du ej ger dom det.
Citera
2022-12-28, 14:05
Medlem
Nu är jag sjukt förvånad. Jag har både fått mitt spel och fått något standard svar på min uppsägning via mail, dock på engelska:
Hi,

This is Daniel from the support. I hope your are doing well. I am writing regarding your membership.

Rest assured, we have cancelled your membership.

In the event of unauthorized charges, refunds or credit memos, these are issued at our sole discretion and without admission of liability.

For any other issues, please feel free to contact us.

Again, this is Daniel, and thank you for contacting our

Så, ni som utnämner er som läskunniga, menar han att om någon (dom) skulle dra pengar ändå, så frånsäger de ansvaret?
Citera
2022-12-28, 15:01
Medlem
Citat:
Nu är jag sjukt förvånad. Jag har både fått mitt spel och fått något standard svar på min uppsägning via mail, dock på engelska:
Hi,

This is Daniel from the support. I hope your are doing well. I am writing regarding your membership.

Rest assured, we have cancelled your membership.

In the event of unauthorized charges, refunds or credit memos, these are issued at our sole discretion and without admission of liability.

For any other issues, please feel free to contact us.

Again, this is Daniel, and thank you for contacting our

Så, ni som utnämner er som läskunniga, menar han att om någon (dom) skulle dra pengar ändå, så frånsäger de ansvaret?

Dras det ändå pengar efter du har sagt upp medlemsskapet sker eventuell återbetalning helt efter deras eget gottfinnande(alltså typ om de känner för det), och om de återbetalar betyder inte det att de erkänner sig skyldiga till att ha gjort något fel.

Typ så skulle jag gissa att de menar.
Citera
2022-12-28, 15:03
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
hej. jag köpte ett spel genom den här bluffsidan: https://happigames.se/index.php?route=common/home

jag brukar köpa på kinguin, men hittade ett spel som var billigare på sidan ovan så jag köpte därifrån. man behövde göra ett konto för att få rabatt på spelet, vilket jag gjorde, för det skadar ju inte.

MEN sedan i bekräftelsen som kom på mailen på spelet jag köpte så står det att medlemskapet kostar 400/mån. läste sedan lite omdömen: https://se.trustpilot.com/review/happigames.se och det verkar

vara ett riktigt blufföretag. säga upp medlemsskapet gör man via mail... eller klicka "cancel membership" knapp i profilen, men den leder bara till en ruta där det står att man sagt upp medlemskapet. trycker man på knappen igen kommer samma ruta upp igen, dvs bluffknapp deluxe.

så jag förmodar att de kommer dra 400/månaden och inte bry sig om vad jag svarat...

kan jag göra något för att stoppa detta?

Blocka på internet banken, mejla arn, konsumentverket, polisen mm och skicka kopia till bedragarna.
Citera
2022-12-28, 15:10
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Spärra kortet direkt och ha minst två kreditkort för just såna här tillfälle, allternativt ett binance visa kort där du har crypto eller euro. Ha inte mer pengar än nödvändigt på ditt huvudkonto. Surt som fan att bli lurad även om det bara är på ett par hundra.
Citera
2022-12-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Dras det ändå pengar efter du har sagt upp medlemsskapet sker eventuell återbetalning helt efter deras eget gottfinnande(alltså typ om de känner för det), och om de återbetalar betyder inte det att de erkänner sig skyldiga till att ha gjort något fel.

Typ så skulle jag gissa att de menar.
insåg nu när jag skulle skriva in koden jag trodde jag fått på mailen, visade det sig att jag inte alls fått den när jag gick in och läste mailet

Your cdkey(s) for order number: 38368, can be found here:
The Sims 4 - Hundar & Katter (PC/MAC) - Cdkey:
Download Installation GuideFor any questions please write to info@happigames.se.

We usally reply within 1-3 working days.

och nej, dlc paketet är inte till mig verkar som dom visst glömde av att klistra in koden...
Citera
2022-12-28, 17:36
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
insåg nu när jag skulle skriva in koden jag trodde jag fått på mailen, visade det sig att jag inte alls fått den när jag gick in och läste mailet
Kanske en orsak varför de inte krånglar?

Råkade klicka "amazon prime free trial" en gång.
När jag sedan klagade på avgiften som kom en månad senare var det inga problem.
Jag hade inte nyttjat några primefeatures så pengarna returnerades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in