2022-12-25, 22:36
Medlem
Mondhers avatar
Jag råkade en gång lyssna på 2 feminister prata och bl.a tog dom upp det här med att kvinnor bör kunna visa sina bröstvårtor hur mycket dom vill och att det är upp till kvinnor själva om/hur mkt dom vill sexualisera sina nipples och dom menade då att det "liksom är bara a f***ing nipple som ska ge våra framtida barn mat. Hur svårt ska det va?" och en massa annat feministiskt svammel.

Det är iofs inte så konstigt att feminister är så basic i sitt tänkande men att komma ner till den här nivån hade jag inte förväntat mig.

Kvinnor ska i själva verket inte ge sin åsikt om något som detta. Kvinnor vet inte hur en man känner när han ser en nipple. På samma sätt kan män också säga att det är upp till män hur mycket dom vill sexualisera sina penisar och vill man visa dom offentligt så ska män såklart kunna göra det.

Den självklara frågan blir då "jo men vart ska gränsen gå då?" Svaret på den frågan är så enkelt och det är just att det är upp till det andra könet att bestämma. Finner vi män kvinnors bröstvårtor upphetsande så ska dessa såklart täckas annars bör det räknas som ofredande.

Hur kan kvinnor inte förstå något som är såhär basic och logiskt?
Senast redigerad av Mondher 2022-12-25 kl. 22:43.
Citera
2022-12-25, 22:43
Medlem
zjCztVys avatar
Problemet är väl att du bara utgår ifrån att det går att resonera med kvinnor och att de förstår logik öht. De saknar konsekvenstänk öht, de bara plockar tankar och idéer som låter bra för stunden, oavsett i vad det resulterar i. Om du visar att deras korkade idéer leder till viss utgång med garanti, då är det ditt fel som får de att må dåligt, trots att det är resultatet av deras korkade idéer. Det är så efterblivet att jag inte vet var jag ska börja ens.

Och varje gång du visar dem att de har fel, så börjar attackerna på personen istället. Du är en incel, du är det ena och det andra.

För alla vet ju att du inte får någon fitta alls för att du minsann inte underhåller hennes sinnessjuka vanföreställningar.

Nej, det går inte att resonera med kvinnor alls. Att ge de rösträtt var det största misstaget vi kunde begå.

Finner det en aning intressant att feminister pratar om bröstvårtor som om de hade någon annan funktion än för sexuellt syfte, för feminister verkar inte vara den typen som ammar.
Citera
2022-12-25, 22:45
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Problemet är väl att du bara utgår ifrån att det går att resonera med kvinnor och att de förstår logik öht. De saknar konsekvenstänk öht, de bara plockar tankar och idéer som låter bra för stunden, oavsett i vad det resulterar i. Om du visar att deras korkade idéer leder till viss utgång med garanti, då är det ditt fel som får de att må dåligt, trots att det är resultatet av deras korkade idéer. Det är så efterblivet att jag inte vet var jag ska börja ens.

Och varje gång du visar dem att de har fel, så börjar attackerna på personen istället. Du är en incel, du är det ena och det andra.

För alla vet ju att du inte får någon fitta alls för att du minsann inte underhåller hennes sinnessjuka vanföreställningar.

Nej, det går inte att resonera med kvinnor alls. Att ge de rösträtt var det största misstaget vi kunde begå.

Finner det en aning intressant att feminister pratar om bröstvårtor som om de hade någon annan funktion än för sexuellt syfte, för feminister verkar inte vara den typen som ammar.

Ja man blir ändå lite chockad ibland när det är så enkla saker som vem som helst bör förstå.
Citera
2022-12-25, 22:48
Medlem
zjCztVys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Ja man blir ändå lite chockad ibland när det är så enkla saker som vem som helst bör förstå.

Deras slutledningsförmåga upphör helt innan puberteten, därav har du ditt svar. Fullständigt meningslöst att resonera med dessa, för det är som att argumentera med små barn. Vilket är en aning skrämmande när man tänker efter då majoriteten av röstberättigade är kvinnor.
Citera
2022-12-25, 22:51
Citat:
Den självklara frågan blir då "jo men vart ska gränsen gå då?" Svaret på den frågan är så enkelt och det är just att det är upp till det andra könet att bestämma. Finner vi män kvinnors bröstvårtor upphetsande så ska dessa såklart täckas annars bör det räknas som ofredande.
Så kvinnor ska kunna bestämma att män ska ha burka?
Citera
2022-12-25, 22:58
Medlem
Alepherons avatar
Varför skulle vårtan i mitten vara mer sexuellt laddad än själva bröstet runt om? Klyftor är vanliga att se i urringade tröjor. Om män klarar av att se en bröstklyfta utan att gå upp i limningen så ter sig en liten vårta rätt så obetydlig i jämförelse.

Män på 70-80-talet kunde möta mången toplessbadande tjejer under kvalmiga sommardagar. Som jag förstått det så uppstod ingen panik vid den tiden. Varför är dagens pojkvaskrar så ömtåligt känslostyrda att de lyckas göra en hel porrorgie av en liten skinnflärp?

Problemet ligger inte i bröst utan i er egen sexfixering och inceldom.

Helt ologiskt sen att jämföra ett ohygieniskt könsorgan med en bröstvårta.
Citera
2022-12-25, 23:34
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Jag råkade en gång lyssna på 2 feminister prata och bl.a tog dom upp det här med att kvinnor bör kunna visa sina bröstvårtor hur mycket dom vill och att det är upp till kvinnor själva om/hur mkt dom vill sexualisera sina nipples och dom menade då att det "liksom är bara a f***ing nipple som ska ge våra framtida barn mat. Hur svårt ska det va?" och en massa annat feministiskt svammel.

Det är iofs inte så konstigt att feminister är så basic i sitt tänkande men att komma ner till den här nivån hade jag inte förväntat mig.

Kvinnor ska i själva verket inte ge sin åsikt om något som detta. Kvinnor vet inte hur en man känner när han ser en nipple. På samma sätt kan män också säga att det är upp till män hur mycket dom vill sexualisera sina penisar och vill man visa dom offentligt så ska män såklart kunna göra det.

Ja herregud. Vissa män kan ju gå igång på en kvinnas blotta uppenbarelse så det bästa är nog om vi tvingar kvinnor att bära heltäckande klädsel. Om kvinnorna vägrar klassas det som ofredande. Vi kan ha moralpoliser också vars enda uppgift är att kontrollera att kvinnor täcker sig som dom ska.
Jag undrar om man provat det här någon annanstans i världen...
Citera
2022-12-26, 00:46
Medlem
Idumeas avatar
Hur gör man när män har olika åsikter om något, till exempel bröstvårtor?
Citera
2022-12-26, 20:13
Medlem
Citat:

Hur vet du att kvinnorna som pratade var feminister?
Låter mer som de var bekymrade över att inte få amma sina hungriga barn när barnen behöver, vilket kan vara lite varsomhelst.

Och en bröstvårta är inte jämförbart med ett könsorgan. Män visar bröstvårtor på stranden och lite varsomhelst när det är sommar och fint väder ute. Och då kan kvinnor behöva visa sina när kvinnor behöver amma sina barn.

Men ingen av könen bör visa sina könsorgan offentligt. Det vore osmakligt.

I övrigt är jag bisexuell och ser inget sexuellt med en ammande kvinna. Då är det betydligt mer sexuellt med en man som visar bröstvårtor på stranden. En snygg man med styva vårtor.
Citera
2022-12-27, 07:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja känner också en sådan feminist. Det handlar bara om att hon är slampa som vill visa upp sig. Andra tjejer tycker hon är obehaglig med eftersom hon är topless när hon kan så inför män och barn är inga problem för dessa kvinnor. Så logik har inte så mycket med saken att göra, dom vågar inte erkänna varför dom gör det bara.
Citera
2022-12-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men ingen av könen bör visa sina könsorgan offentligt. Det vore osmakligt.
Vem är du att bestämma detta? Könsorgan är helt naturligt och vill man visa upp dem så ska man få göra detta. Allt annat vore illiberalt.
Citera
2022-12-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Vem är du att bestämma detta? Könsorgan är helt naturligt och vill man visa upp dem så ska man få göra detta. Allt annat vore illiberalt.

Ja, det är min högst personliga åsikt. Jag vill inte se nakna kön på random människor när jag tex. sitter och äter. Och är de byxlösa har de dessutom rumpan bar. Har de torkat sig ordentligt där efter de skitit? Nej, sådant vill jag inte se. Tack och lov finns det även lagar som reglerar det där, så folk får inte gå och visa könsorganen hur som helst, inte.

Men att amma en bebis som gråter? Finns inga problem. Bebisen blir lugn, glad och nöjd. Och vi som råkar se bröstet får se ett vacker mjölkstint bröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in