2022-12-27, 22:12
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur vet du att kvinnorna som pratade var feminister?

Varför ställer du en sån konstig fråga? Säger jag att dom är feminister så vet jag väl att dom är det? Varför skulle jag komma med några bevis liksom?

För övrigt tror jag inte att det var mjölk och ammande dom tänkte på utan det var mer det här med att kvinnor numera glömmer sina behåar hemma på sommaren. Jag har inget bevis på att det var så men så uppfattade jag att dom menade iaf.

I det fallet, alltså att kvinnor bär bara tröjor på sommaren, handlar det om ofredande då det stör mig och många andra män. Det stör oss och då är det ofredande, sen vad lagen säger osv är ju en annan sak. Vi skriver här bland annat för att lagar ska ändras i framtiden. Vi skriver här för att bidraga till historians och mänsklighetens utveckling.
Senast redigerad av Mondher 2022-12-27 kl. 22:29.
Citera
2022-12-27, 22:16
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Hur gör man när män har olika åsikter om något, till exempel bröstvårtor?

Varför ställer du en sån fråga när svaret är ganska självklart? Vi gör som den sidan som stör sig vill. Den andra sidan skiter vi i. Vill du kanske ha ett exempel som förklarar bättre?

Ok, egentligen borde det vara olagligt att lämna sin lastbil oavsett var på jorden man befinner sig då risken att någon kör med den och använder den i en terrorattack finns. Det har vi lärt från historien. För att inte ett enda liv ska behöva slösas på grund av just det där borde denna lag existera. Att det kan vara väldigt jobbigt ibland för lastbilschauffören att stänga av motorn och låsa dörrarna ibland är inte intressant. Ett människoliv är värt betydligt mer. Skaffa lagen nu!
Citera
2022-12-27, 22:16
Medlem
Feminister är inte en enhetlig grupp.

Självklart ska inte pojkar och män utsättas för oönskat sexuellt beteende eller se mer privata kroppsdelar.

Inte ens jag själv skulle vilja se bröst, men då för att det skulle göra mig väldigt illa till mods eftersom det vore en besvärande situation.

Det finns kvinnliga blottare också. Däremot ingen feministisk arme som står bakom dem eller de feminister som gillar nakenbad och annat.

Man måste få välja att inte utsättas för nakenhet av andra. Särskilt inte då många har syftet att kränka, chockera och få uppmärksamhet.
Citera
2022-12-27, 22:34
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Feminister är inte en enhetlig grupp.

Ja men varför säger du en sån självklar sak? Vi vet väl alla att feminister inte är en enhetlig grupp men jag ska inte behöva påminna om det i en diskussionstråd på ett forum där folk inte orkar läsa för långa texter. Hade jag tagit upp ett mer extremt exempel så hade jag nog ändå sagt bara feminister och inte "extremistfeminister" då ordet feminister är kortare och jag förväntar mig att läsaren är tillfälligt smart att hon ska förstå att jag pratar om just den feministtypen jag tar upp.
Citera
2022-12-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Ja men varför säger du en sån självklar sak? Vi vet väl alla att feminister inte är en enhetlig grupp men jag ska inte behöva påminna om det i en diskussionstråd på ett forum där folk inte orkar läsa för långa texter. Hade jag tagit upp ett mer extremt exempel så hade jag nog ändå sagt bara feminister och inte "extremistfeminister" då ordet feminister är kortare och jag förväntar mig att läsaren är tillfälligt smart att hon ska förstå att jag pratar om just den feministtypen jag tar upp.
Ni får seriöst skärpa er med skryter om att ni idag är hjärndöda och aldrig läst en bok och knappast kan ta er igenom studielitteratur för att ni är så lata att ni inte orkar inlägg med flera ord, meningar och resonemang i

Jag hoppas verkligen att vi kommer börja införa tester i rekryteringsprocessdr för att sortera bort er som lyckats fiffla till er slutbetyg i högskoleutbildningar. För ni kommer aldrig klara av ett kunskapstest efter avslutade kurser

Maken till korkad, uppblåst generation får man mer än leta efter. Ni lär vara värst.

Skriv inte urbota dumma inlägg om du inte klarar av att innehållet motsägs. Einstein...
Citera
2022-12-28, 00:44
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Varför ställer du en sån fråga när svaret är ganska självklart? Vi gör som den sidan som stör sig vill. Den andra sidan skiter vi i. Vill du kanske ha ett exempel som förklarar bättre?

Ok, egentligen borde det vara olagligt att lämna sin lastbil oavsett var på jorden man befinner sig då risken att någon kör med den och använder den i en terrorattack finns. Det har vi lärt från historien. För att inte ett enda liv ska behöva slösas på grund av just det där borde denna lag existera. Att det kan vara väldigt jobbigt ibland för lastbilschauffören att stänga av motorn och låsa dörrarna ibland är inte intressant. Ett människoliv är värt betydligt mer. Skaffa lagen nu!

Vem stör sig mest tror du? Männen som hatar kvinnliga bröstvårtor eller männen som hatar blödighet och nymoralism?
Citera
2022-12-28, 00:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Utgår ifrån att trådstarten är skapad av ett troll.

En såpass korkat och inskränkt resonemang - lär inte många svenskar ha stött på i verkligheten i ett civiliserat land som Sverige.

Riktigt riktigt sunkigt dessutom!
Citera
2022-12-28, 01:32
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Varför ställer du en sån konstig fråga? Säger jag att dom är feminister så vet jag väl att dom är det? Varför skulle jag komma med några bevis liksom?

För övrigt tror jag inte att det var mjölk och ammande dom tänkte på utan det var mer det här med att kvinnor numera glömmer sina behåar hemma på sommaren. Jag har inget bevis på att det var så men så uppfattade jag att dom menade iaf.

I det fallet, alltså att kvinnor bär bara tröjor på sommaren, handlar det om ofredande då det stör mig och många andra män. Det stör oss och då är det ofredande, sen vad lagen säger osv är ju en annan sak. Vi skriver här bland annat för att lagar ska ändras i framtiden. Vi skriver här för att bidraga till historians och mänsklighetens utveckling
.

Så kvinnor ska inte få gå utan BH, med kläder på kroppen, på sommaren för att det stör dig och många andra män? Och då är det ofredande? För att du och många andra män (vilka män?) tycker det. Oavsett vad lagen om ofredande säger?
Okej. Det är på den nivån alltså.
Att lagen om ofredande skulle omfatta att kvinnor inte längre får välja huruvida dom vill ha BH eller inte UNDER befintliga kläder (med hänvisning till att vissa män störs av det) tror jag inte någon intelligent människa ser som sund "utveckling" i samhället, oavsett kön. Är det sånt här jävla trams som rättssamhället ska lägga kraft och energi på? Eller har vi andra (i min mening viktigare) problem som borde få resurser istället?
Citera
2022-12-28, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Varför skulle vårtan i mitten vara mer sexuellt laddad än själva bröstet runt om? Klyftor är vanliga att se i urringade tröjor. Om män klarar av att se en bröstklyfta utan att gå upp i limningen så ter sig en liten vårta rätt så obetydlig i jämförelse.

Män på 70-80-talet kunde möta mången toplessbadande tjejer under kvalmiga sommardagar. Som jag förstått det så uppstod ingen panik vid den tiden. Varför är dagens pojkvaskrar så ömtåligt känslostyrda att de lyckas göra en hel porrorgie av en liten skinnflärp?

Problemet ligger inte i bröst utan i er egen sexfixering och inceldom.

Helt ologiskt sen att jämföra ett ohygieniskt könsorgan med en bröstvårta.

Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Så kvinnor ska inte få gå utan BH, med kläder på kroppen, på sommaren för att det stör dig och många andra män? Och då är det ofredande? För att du och många andra män (vilka män?) tycker det. Oavsett vad lagen om ofredande säger?
Okej. Det är på den nivån alltså.
Att lagen om ofredande skulle omfatta att kvinnor inte längre får välja huruvida dom vill ha BH eller inte UNDER befintliga kläder (med hänvisning till att vissa män störs av det) tror jag inte någon intelligent människa ser som sund "utveckling" i samhället, oavsett kön. Är det sånt här jävla trams som rättssamhället ska lägga kraft och energi på? Eller har vi andra (i min mening viktigare) problem som borde få resurser istället?

..men samtidigt så är det SEXUELLT ofredande om en man enbart kommenterar dessa bröst?? Har jag förstått det rätt då?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-12-28 kl. 05:58.
Citera
2022-12-28, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..men samtidigt så är det SEXUELLT ofredande om en man enbart kommenterar dessa bröst?? Har jag förstått det rätt då?

Det stämmer bra.
Citera
2022-12-28, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det stämmer bra.

I helvete heller. All hud en kvinna visar för omvärlden med motivering att de inte är sexuellt betingade (ammande bröst) har jag rätt att kommentera.

En ammande kvinna kan inte kräva att få skylta med sina bröst med motiveringen att det är naturligt (och INTE sexuellt betingade där och då) OCH samtidigt hävda att blickar eller kommentarer om dem är sexuella där och då.

..och ni undrar varför pojkar och män alltmer tar avstånd från er?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-12-28 kl. 07:20.
Citera
2022-12-28, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
I helvete heller. All hud en kvinna visar för omvärlden med motivering att de inte är sexuellt betingade (ammande bröst) har jag rätt att kommentera.

En ammande kvinna kan inte kräva att få skylta med sina bröst med motiveringen att det är naturligt (och INTE sexuellt betingade där och då) OCH samtidigt hävda att blickar eller kommentarer om dem är sexuella där och då.

..och ni undrar varför pojkar och män alltmer tar avstånd från er?

Eh jo. I Indonesien får du säkert gå omkring och kommentera folks pattar hur som helst men i Sverige är det no bueno.

Är vanligt folkvett om inte annat. Du är inte världens huvudrollsinnehavare. Randoms på stan vill inte veta vad du tycker om de. Brukar du gå fram till fula människor och påpeka att de är fula också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in