2022-12-25, 00:42
Bannlyst
Mardrömmen är att sd nöjer sig med att sitta vid bordet. Och slutar driva hårda frågan som svenska folket vill. Att kasta ut svartskallarna hem till deras hemländer. AFS driver det så jag röstade på dom. SD gjorde det också, men då får dom bevisa sig.
Citera
2022-12-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moneymagic
Sluta ordrunka din jävla jude. Poängen kvarstår: Om man är obeväpnad så är man försvarslös.

Med högafflar?
Citera
2022-12-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Min bild är att svenskarna inte vill leva i en mångkultur. Vissa säger det rakt ut, andra har den åsikten men förtränger den eftersom man vill vara lika god och medmänsklig som den politiskt korrekta kändiseliten som man alltid har sett upp till och som man ihärdigt följer på Instagram så man ignorerar den tanken och fortsätter att rösta på "goda" partier. Där är kvinnorna värst enligt undersökningar med sitt osunda, överdrivna flockbeteende.

Sverige har nu efter valet en Sverigedemokratisk migrationspolitik rakt igenom, det säger Åkesson själv. Låt se hur mycket invandringspolitiken "stramas åt" dom kommande åren. Jag tror att dom flesta som röstar SD innerst inne vill se en enorm jävla återvandringspolitik där alla som inte har skyddsbehov längre tvingas åka hem och bosätta sig där dom hör hemma i sin del av världen. Jag tror att dom flesta vill ha tillbaka det gamla trygga, lugna, etniskt homogena Sverige som våra förfäder byggt upp där vi känner tillit gentemot grannarna. Ingen vill ha denna urspårade mångkultur.

Gemene svensk vill inte bo granne med en somalisk 5-barnsfamilj. Gemene svensk vill inte titta ut genom fönstret varje dag och se fler somalier och afghaner än svenskar. Gemen svensk känner ett visst mått av obehag att behöva gå in på sin lokala mataffär när det står ett blattegäng utanför och någon romsk tiggare vid ingången som ber om pengar. Man vågar bara inte erkänna detta för sig själv för då blir man ju en sån där nazistmördarknarkare som medierna alltid skriver om.

Afs gjorde ett dåligt riksdagsval trots en enormt ihärdig valrörelse med en stor mängd torgmöten och många nya medlemmar, plus ett tidigare succéval i kyrkan där man kammade hem 3 mandat. Anledningen till det dåliga valresultatet tros vara att folk var så innerligt jävla trötta på Ygeman, Morgan, Strandhäll så man röstade på det säkraste kortet, ett kort som gav störst chans att sparka dessa inkompetenta politiker och som man också lyckades med.

Många verkar vara emot Afs men jag tror att väldigt många håller med om deras politik egentligen. Som jag skrev ovan så tror jag dom flesta vill tillbaka till det gamla Sverige där man kände tillit till varandra.

Sverige har som sagt en Sverigedemokratisk migrationspolitik just nu och vilka förändringar den medför återstår att se. Det jag undrar är vart SD-väljarna kommer ta vägen om SD visar sig vara en stor besvikelse? Finns det något annat, bättre alternativ än Afs för folk som vill tillbaka till det gamla, trygga Sverige? Lek med tanken att Afs kommer in i riksdagen, vore det inte härligt? Små partier har stor makt i sveriges riksdag och kan påverka den politiska debatten enormt.

Nä. Men tror sannolikheten är hög att partiet nyans kommer in i riksdagen nästa val. Jag har lite gett upp och har försökt börja se världen som en komedi för att undvika att gå runt och vara irriterad hela tiden. Att se Mikail Yüksel stå och argumentera med Jimmie hade nog genererat några hundra komiska klipp på youtube i veckan
Se svenska kvinnor som stått och propagerat för massinvandring samt trädkramning behöva vittna att sharia lagar införs i sverige hade också varit lite smått komiskt
Senast redigerad av Explorer99 2022-12-25 kl. 00:52.
Citera
2022-12-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Alla håller med mig, bara ett fåtal som vågar erkänna det..

Ja det ar inte latt att vara odmjuk nar man alltid har ratt...
God Jul pa Dig!
Citera
2022-12-25, 01:06
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Ja det ar inte latt att vara odmjuk nar man alltid har ratt...
God Jul pa Dig!

God Jul, göbbe..<3
Citera
2022-12-25, 01:36
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Olika typer av väljare komer förstås att regaera olika. Den här frågan kan bli hur bred som helst, men för att hålla den som jag tror TS menade så är frågan hur Sd-väljare kommer att reagera om Sd inte levererar i Sd:S hjärtefråga, nämligen migrationen.

Det finns en kanske inte helt obetydlig grupp av dåligt insatta som tror att Sd verkligen är ett gäng nazister med kostym. De förväntar sig att Sd ska börja deportera kriminella. Den gruppen lär bli mycket besviken. Sån politik förs i liten skala i Danmark och då har Dansk folkeparti varit ett stödparti i många år. Att Sd skulle få igenom något sådant får anses vara osannolikt. Det beror mest på att det är en lång process att ordna rutiner för utvisningar till en rad länder som idag inte tar emot folk. Sd kontrollerar heller inte utrikesministeriet så de kan bara indirekt påverka vilka direktiv som ska ges till diplomater och andra nyckelpersoner.
Den här gruppen kan mycket väl komma att rösta på AfS i nästkommande val, då de anser att Sd svikit dem. Sd har dessutom enbart gjort väldigt vaga uttalanden om återvandring, varför de egentligen är andrahandsvalet för denna grupp.

Det finns en grupp som vi kan kalla högermoderaterna. Det här är moderatväljare av den gamla skolan, som har gått till Sd för att de ansåg att Reinfeldt var en hanrej som sålde ut sig til vänstern för lite skattesänkningar. Kristersson är personligen förknippad med Reinfeldt, men kan förstås bytas ut. Skulle M få någon partiledare med en hårdare framtoning kan den här gruppen tänkas byt tillbaka till M. Liknande logik finns även inom Kd, dock med den komplicerande faktorn att Kd är ett litet parti som också är beroende av en massa kyrktanter för att sitta kvar i riksdagen. Kyrktanterna brinner ofta för flyktingar, och Kd kan ha svårt att bli mycket hårdare i sin retorik. Framför allt kan det bli svårt för Kd att anamma en retorik som är så hård att Sd-väljare ens överväger Kd, och då har de dessutom nackdelen att Sd är originalet medan ett nytt "hård-Kd" kan framstå som en osäker kopia.

En annan grupp kan vi kalla de kuckservativa. Det här är som någon skrev den sortens människor som nervöst smyger ner en medtagen Sd-sedel i kuvertet på valdagen, samtidigt som de plockade på sig valsedlar från Mp i vallokalen när deras familj tittade på. Att den här gruppen söker sig till AfS är inte sannolikt. Den här gruppen av invandringskritiker tänker ofta "vi måste hjälpa dem som redan är här" och ser nog AfS som läskiga.

Vi kan också räkna med ökad konkurrens om Sd:s väljare från den nationella vänstern. Här tänker jag på såna som Markus Allard, men också vissa delar av Socialdemokraternas falang som pratar om "den som fått nej ska åka hem". Det här är en falang som kan komma att få mer inflytande internt inom S i takt med att missnöjet med migrationen ökar. De behöver inte nödvändigtvis bli lika hårda som Sd/AfS, det räcker med att de rör sig i den riktningen eftersom en del Sd-väljare anser att Sd är för långt åt höger och alldeles för följsamma mot Moderaterna och Svenskt näringsliv. Åkesson har ju till och med öppnat för ökad arbetskraftsinvadring, vilket gör att det här kan bli en öm tå. Seglar det upp ett tydligt vänsteralternativ som vill ha stram invandring kan det mycket väl leda till att Sd-väljarna går dit.

Alla ovan prediktioner bygger dock på att övriga samhället befinns i status quo, vilket egentligen inte lär vara sant. Frågan är dock hur mycket som ändras. Får vi långvariga ekonomiska problem i samhället kanske mer revolutionära rörelser kan fånga upp dem som tidigare nöjde sig med att gnälla på facebook och lägga en lapp i en låda vart fjärde år. Då spelar det egentligen mindre roll vad folk röstar på, eftersom det politiska livet rör sig mer från nättjafs och omröstningar till gatuvåld och kravaller. Här kommer förstås Sd att stå sig slätt eftersom de är en passiv parlamentarisk organisation. Rörelser som NMR kan få uppsving, men förstås även locka till sig många erfarna politiker från Sd som blivit desillusionerade av den tandlösa parlamentarismen.
Citera
2022-12-25, 09:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Varför skulle dom gå till ett kollapsande M som lär hamna på 15%?

Är snarare så att Moderater går över till SD.
Det vore trendbrytande i ett internationellt perspektiv.
Citera
2022-12-25, 09:49
Medlem
Citat:
Min bild är att svenskarna inte vill leva i en mångkultur. Vissa säger det rakt ut, andra har den åsikten men förtränger den eftersom man vill vara lika god och medmänsklig som den politiskt korrekta kändiseliten som man alltid har sett upp till och som man ihärdigt följer på Instagram så man ignorerar den tanken och fortsätter att rösta på "goda" partier. Där är kvinnorna värst enligt undersökningar med sitt osunda, överdrivna flockbeteende.

Sverige har nu efter valet en Sverigedemokratisk migrationspolitik rakt igenom, det säger Åkesson själv. Låt se hur mycket invandringspolitiken "stramas åt" dom kommande åren. Jag tror att dom flesta som röstar SD innerst inne vill se en enorm jävla återvandringspolitik där alla som inte har skyddsbehov längre tvingas åka hem och bosätta sig där dom hör hemma i sin del av världen. Jag tror att dom flesta vill ha tillbaka det gamla trygga, lugna, etniskt homogena Sverige som våra förfäder byggt upp där vi känner tillit gentemot grannarna. Ingen vill ha denna urspårade mångkultur.

Gemene svensk vill inte bo granne med en somalisk 5-barnsfamilj. Gemene svensk vill inte titta ut genom fönstret varje dag och se fler somalier och afghaner än svenskar. Gemen svensk känner ett visst mått av obehag att behöva gå in på sin lokala mataffär när det står ett blattegäng utanför och någon romsk tiggare vid ingången som ber om pengar. Man vågar bara inte erkänna detta för sig själv för då blir man ju en sån där nazistmördarknarkare som medierna alltid skriver om.

Afs gjorde ett dåligt riksdagsval trots en enormt ihärdig valrörelse med en stor mängd torgmöten och många nya medlemmar, plus ett tidigare succéval i kyrkan där man kammade hem 3 mandat. Anledningen till det dåliga valresultatet tros vara att folk var så innerligt jävla trötta på Ygeman, Morgan, Strandhäll så man röstade på det säkraste kortet, ett kort som gav störst chans att sparka dessa inkompetenta politiker och som man också lyckades med.

Många verkar vara emot Afs men jag tror att väldigt många håller med om deras politik egentligen. Som jag skrev ovan så tror jag dom flesta vill tillbaka till det gamla Sverige där man kände tillit till varandra.

Sverige har som sagt en Sverigedemokratisk migrationspolitik just nu och vilka förändringar den medför återstår att se. Det jag undrar är vart SD-väljarna kommer ta vägen om SD visar sig vara en stor besvikelse? Finns det något annat, bättre alternativ än Afs för folk som vill tillbaka till det gamla, trygga Sverige? Lek med tanken att Afs kommer in i riksdagen, vore det inte härligt? Små partier har stor makt i sveriges riksdag och kan påverka den politiska debatten enormt.
Nej de kommer att gå till (s) och (m), eftersom de inser att en röst på AfS är en bortkastad röst, givetvis.
Citera
2022-12-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Afs är för extrema vilket gör att dom aldrig blir stora.

Det är dock bra att dom(och nmr) finns att peka på som höger-extrema eftersom då är inte SD DET vilket gör SD mer rumsrena per automatik.

Afs är på inget sätt extremt.
Det enda extrema är att media har lurat i svenskarna att ge bort sitt land till folk som inte vill oss väl.

Om man år 2022 tror att en restriktiv invandringspolitik löser dagens problem, så borde man gå förbi bb.
Citera
2022-12-25, 10:27
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikEriksdottir
Jag hade inte röstat alls om SD svek.

Hur rättfärdigar du att lämna walkover?

Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Men det där är ingenting som gjort att människor lider på riktigt. Det behövs massarbetslöshet, förlorade förmögenheter, hyperinflation, bli skuldsatt för livet osv. Sånt som människor får utstå i andra mindre utvecklade länder. Än så länge har det varit lågintensivt och folk har kunnat fly undan, men fortfarande kunnat leva relativt väl. Resten är bara missnöje och gnäll.

Då lär de hoppa över AfS för hårdare partier som NMR. Mitt tips är således att rösta på AfS och engagera er i partiet så att vi slipper hamna i en situation där NMR blir tongivande.
Citera
2022-12-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Afs är på inget sätt extremt.
Det enda extrema är att media har lurat i svenskarna att ge bort sitt land till folk som inte vill oss väl.

Om man år 2022 tror att en restriktiv invandringspolitik löser dagens problem, så borde man gå förbi bb.

Om man 2022 tror att Sverige går att rädda med något reellt valbart parti är man lurad.

Det enda accepterade valbara alternativet som möjligtvis kan småbromsa vägen till avgrunden är SD.

Avgrunden kommer emot oss med snabb takt oavsett allt.

Röster på allt annat än SD snabbar på kraschen.
Citera
2022-12-25, 14:06
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Det jag undrar är vart SD-väljarna kommer ta vägen om SD visar sig vara en stor besvikelse? Finns det något annat, bättre alternativ än Afs för folk som vill tillbaka till det gamla, trygga Sverige? Lek med tanken att Afs kommer in i riksdagen, vore det inte härligt? Små partier har stor makt i sveriges riksdag och kan påverka den politiska debatten enormt.

En röst på SD är en bortkastad röst.
Problemet med SD / Jimmie fansen är att de är inte intresserad utav politik utan tror att deras politik är hårdare än vad den är, hade de varit intresserad utav politik så hade många insett att deras egen uppfattning ligger betydligt närmare AfS politik.

Se SD fansen som fotbollsfans, de håller på "laget" oavsett deras taktik (politik), spelare (representanter), tränare (betongbunkern) eller färg på tröjorna (från Svenska flaggan till en EU/globalism flagga). De kommer inte byta så lätt till ett annat lag.

Om man tror att SD's politik kommer göra skillnad så har man ingen koll. Jag och flera andra har sagt att för att SD ska kunna genomföra många saker i sin politik så måste de ut ur EU. Och det är det vi ser idag, t.ex. bensinpriset, lagarna och elmarknaden som styrs utav EU så vi i Sverige kan inte göra något åt detta för EU står över Sveriges lag.

Så Jimmie kan stå där och säga en massa saker de ska ändra på och fansen klappar i takt, men det vet att de inte kan göra något eftersom EU står i vägen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in