2022-12-24, 23:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Nej. Istället hamnar SD på 13-14% nästa val och resten av deras väljare går tillbaka till sina tidigare partier. Framförallt Moderaterna skulle jag tro. Andelen SD-väljare som skulle kunna tänka sig rösta på AfS är sannolikt liten. Det hade förvånat mig om det rörde sig om mer än 10%.
Citera
2022-12-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag röstar SD, men kommer att rösta AFS så fort det finns en möjlighet att de når över riksdagsspärren.
SD har sålt sin själ genom att säga ja till både eu och nato.

Jag haller med dig.

Ser det ut som AfS har en chans att Klara riksdagssparren sa far de min rost 2026.
Om inte...ja jag vill ju ge den till ett parti som ligger narmast min politiska asikt som faktist kommer in I riksdagen och har mojlighet att paverka.

Att inte rosta eller rosta pa nagot som inte kan "fora min talan" kanns bortkastat tycker jag.
Citera
2022-12-24, 23:43
Medlem
Afs 2026!!!
Citera
2022-12-24, 23:48
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Jag haller med dig.

Ser det ut som AfS har en chans att Klara riksdagssparren sa far de min rost 2026.
Om inte...ja jag vill ju ge den till ett parti som ligger narmast min politiska asikt som faktist kommer in I riksdagen och har mojlighet att paverka.

Att inte rosta eller rosta pa nagot som inte kan "fora min talan" kanns bortkastat tycker jag.

Alla håller med mig, bara ett fåtal som vågar erkänna det..
Citera
2022-12-24, 23:51
Medlem
Röstat SD de tre senaste valen. Nästa gång blir det afs.
Citera
2022-12-25, 00:10
Medlem
moneymagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det där kommer aldrig hålla, se på tillslaget i Tyskland nyligen exempelvis. Australien och Kanada vek ju sig till slut, det gick inte att införa en polisstat som de drömde om. Hade protesterna i Kanada ägt rum på sommaren och inte mitt i vintern i -30 så hade det nog kunnat utvecklats annorlunda också. Judarna försökte ju organisera och genomföra en kommunistrevolution i Tyskland i slutet av första världskriget precis som i Ryssland, men misslyckades. De hade inte haft en suck av chans att genomföra någonting på 1930-talet då värdfolket fått mer än nog. Det var off to Auschwitz som gällde.
Sluta ordrunka din jävla jude. Poängen kvarstår: Om man är obeväpnad så är man försvarslös.
Citera
2022-12-25, 00:14
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Svårt att säga, skulle tro att många SD-väljare hoppar över till Miljöpartiet ifall SD inte levererar under mandatperioden.

heh
Det skulle däremot vara lite kul om Nordiska Motståndsrörelsen kunde få ihop ett lite större gäng, göra entryism i Miljöpartiet och fusionera dem till NM(r) = Nya Miljöpartiet (revolutionära). NM(r)s flagga är redan grön, och det vore knappast svårt att lägga till en vinge på Tyr-runan.
Citera
2022-12-25, 00:19
Medlem
PerniWhas avatar
Tror på riktigt att SD-väljaren inte är så enfaldig att man byter till ickepartiet AfS. Här snackar vi om att spotta på stenen i oöverskådlig framtid innan dessa stollar hamnar i riksdagen.
Citera
2022-12-25, 00:27
Om inte SD levererar enligt sin politik och väljarstöd så blir det Asf för mig nästa val.
Citera
2022-12-25, 00:31
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Jag hade inte röstat alls om SD svek.
Citera
2022-12-25, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej. Istället hamnar SD på 13-14% nästa val och resten av deras väljare går tillbaka till sina tidigare partier. Framförallt Moderaterna skulle jag tro. Andelen SD-väljare som skulle kunna tänka sig rösta på AfS är sannolikt liten. Det hade förvånat mig om det rörde sig om mer än 10%.
Varför skulle dom gå till ett kollapsande M som lär hamna på 15%?

Är snarare så att Moderater går över till SD.
Citera
2022-12-25, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så gott som alla SD-väljare kommer från de "etablerade" partierna.
Om de upplever att SD sviker är risken att de går tillbaka till sina tidigare partier.
Nära nog ingen kommer gå till Afs.
Är inte näst största parti etablerat? Och nej dom kommer aldrig gå tillbaka till partier dom avskyr som liberalerna i M och KD eller sossarna...

SD eller soffan förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in