• 1
  • 2
2022-12-24, 21:13
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Min bild är att svenskarna inte vill leva i en mångkultur. Vissa säger det rakt ut, andra har den åsikten men förtränger den eftersom man vill vara lika god och medmänsklig som den politiskt korrekta kändiseliten som man alltid har sett upp till och som man ihärdigt följer på Instagram så man ignorerar den tanken och fortsätter att rösta på "goda" partier. Där är kvinnorna värst enligt undersökningar med sitt osunda, överdrivna flockbeteende.

Sverige har nu efter valet en Sverigedemokratisk migrationspolitik rakt igenom, det säger Åkesson själv. Låt se hur mycket invandringspolitiken "stramas åt" dom kommande åren. Jag tror att dom flesta som röstar SD innerst inne vill se en enorm jävla återvandringspolitik där alla som inte har skyddsbehov längre tvingas åka hem och bosätta sig där dom hör hemma i sin del av världen. Jag tror att dom flesta vill ha tillbaka det gamla trygga, lugna, etniskt homogena Sverige som våra förfäder byggt upp där vi känner tillit gentemot grannarna. Ingen vill ha denna urspårade mångkultur.

Gemene svensk vill inte bo granne med en somalisk 5-barnsfamilj. Gemene svensk vill inte titta ut genom fönstret varje dag och se fler somalier och afghaner än svenskar. Gemen svensk känner ett visst mått av obehag att behöva gå in på sin lokala mataffär när det står ett blattegäng utanför och någon romsk tiggare vid ingången som ber om pengar. Man vågar bara inte erkänna detta för sig själv för då blir man ju en sån där nazistmördarknarkare som medierna alltid skriver om.

Afs gjorde ett dåligt riksdagsval trots en enormt ihärdig valrörelse med en stor mängd torgmöten och många nya medlemmar, plus ett tidigare succéval i kyrkan där man kammade hem 3 mandat. Anledningen till det dåliga valresultatet tros vara att folk var så innerligt jävla trötta på Ygeman, Morgan, Strandhäll så man röstade på det säkraste kortet, ett kort som gav störst chans att sparka dessa inkompetenta politiker och som man också lyckades med.

Många verkar vara emot Afs men jag tror att väldigt många håller med om deras politik egentligen. Som jag skrev ovan så tror jag dom flesta vill tillbaka till det gamla Sverige där man kände tillit till varandra.

Sverige har som sagt en Sverigedemokratisk migrationspolitik just nu och vilka förändringar den medför återstår att se. Det jag undrar är vart SD-väljarna kommer ta vägen om SD visar sig vara en stor besvikelse? Finns det något annat, bättre alternativ än Afs för folk som vill tillbaka till det gamla, trygga Sverige? Lek med tanken att Afs kommer in i riksdagen, vore det inte härligt? Små partier har stor makt i sveriges riksdag och kan påverka den politiska debatten enormt.
Senast redigerad av .WhyAreYouGeh. 2022-12-24 kl. 21:33.
Citera
2022-12-24, 21:17
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
AfS kommer aldrig komma in i riksdagen.

Den bästa protesten är att inte rösta alls. Sluta legitimera den liberala pissdemokratin. Det blir ingen skillnad bara för att du lägger en papperslapp i en låda var fjärde år. Det enda du göder med den papperslappen är dom globalister som kan skryta om att vi minsann har en levande demokrati eftersom 90 procent av de röstberättigade går till vallokalerna.
Citera
2022-12-24, 21:21
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag vet faktiskt inte. Jag skulle gissa på att det sakta kommer atr normaliseras och att politiken generellt kommer dra åt det med restriktiva hållet. Sen kommer kanske AfS som en uppsrickare, men jag (med betoning på) tror inte att de kommer dra till sig några stora väljagrupper i närtid. De flesta Svenskarna som röstar på SD är inga rashatare i allmänhet utan snarare rädda för att bli alienerade i sitt hemland.
Citera
2022-12-24, 21:28
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
AfS kommer aldrig komma in i riksdagen.

Den bästa protesten är att inte rösta alls. Sluta legitimera den liberala pissdemokratin. Det blir ingen skillnad bara för att du lägger en papperslapp i en låda var fjärde år. Det enda du göder med den papperslappen är dom globalister som kan skryta om att vi minsann har en levande demokrati eftersom 90 procent av de röstberättigade går till vallokalerna.

Skulle ett lågt valdeltagande göra något bättre menar du? En genuin fråga alltså, jag har ingen aning.
Citera
2022-12-24, 21:30
Medlem
Afs är för extrema vilket gör att dom aldrig blir stora.

Det är dock bra att dom(och nmr) finns att peka på som höger-extrema eftersom då är inte SD DET vilket gör SD mer rumsrena per automatik.
Citera
2022-12-24, 21:31
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Skulle ett lågt valdeltagande göra något bättre menar du? En genuin fråga alltså, jag har ingen aning.
Så klart. Det är ett kvitto på att befolkningen inte har tilltro till politiker och det politiska systemet. Det innebär att väst inte längre kan läxa upp länder i arabvärlden med att "vårt system är bäst ert är sämst" när de ska skryta om demokrati.

I Frankrike valde 30 procent soffan. Ytterligare 10 procent röstade blankt i valet. 40 procent valde Le Pen.

40+30+10 = 80 procent.

Att Macron är president är alltså inte ens enligt folkviljan. Det innebär att han dels behöver vara mer försiktig i sina beslut och att de behöver införa reformer för att förändra det politiska systemet så att fler går och röstar.

Att inte rösta är det bästa man kan göra.
Citera
2022-12-24, 21:47
Avstängd
Glossuss avatar
Jag röstar SD, men kommer att rösta AFS så fort det finns en möjlighet att de når över riksdagsspärren.
SD har sålt sin själ genom att säga ja till både eu och nato.
Citera
2022-12-24, 21:48
Medlem
trngws avatar
Så gott som alla SD-väljare kommer från de "etablerade" partierna.
Om de upplever att SD sviker är risken att de går tillbaka till sina tidigare partier.
Nära nog ingen kommer gå till Afs.
Citera
2022-12-24, 21:49
Medlem
En del svikna SD-väljare kommer så klart göra det, men inte tillräckligt många för att det kommer göra någon skillnad.
Alla andra övriga partier kommer samarbeta sinsemellan för att hålla de utanför.

Så tyvärr kära medborgare, det Sverige vi en gång haft är borta sedan länge.
Nu är det all in i The great reset.
Inga nya kärnkraftverk kommer byggas, elen kommer vara dyr, de små företagen kommer ge upp och de multinationella kommer ta över mer och mer.
All mat kommer tillhöra staten och big corp, snart även vatten.
Makten kommer tillförskansa sig mer och mer rikedom.
Ägandet kommer upphöra, dina pengar kommer inte vara något värda.

Nästa steg är nu att sönderskatta bostadsägare, den nya skatten kommer handla om miljöklassning.

Det enda som kan vända detta är ett blodigt uppror, precis som det skett vid ett flertal tillfällen tidigare i historien.

Men innan vi kommer dit så måste folk känna att de inte har mer att förlora, och där är vi inte ännu.
Citera
2022-12-24, 21:51
Medlem
moneymagics avatar
Jag tror att de allra flesta till sist kommer att inse att det inte finns någon politisk lösning. Demokratin är en bluff. Det enda de styrande fruktar är stora beväpnade folkmassor.
Citera
2022-12-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
Afs är för extrema vilket gör att dom aldrig blir stora.

Det är dock bra att dom(och nmr) finns att peka på som höger-extrema eftersom då är inte SD DET vilket gör SD mer rumsrena per automatik.

Med den logiken skulle NSDAP aldrig kommit till makten. Det handlar naturligtvis om samhällsutvecklingen, det är den verkliga opinionsbildaren, och än så länge tror vanliga dumma människor att något av partierna i riksdagen i någon form av konstellation har en lösning på alla samhällsproblemen. Just nu verkar många vilja ha tillbaka socialdemokraterna, för de kan ju ösa bidragspengar och elstöd över allt och alla. Så länge folk inte lider på riktigt är man dumma nog att lita till något av partierna i riksdagen. Hamnar vi i en allvarlig kris som i Grekland i början av 2010-talet öppnas dock ett fönster för mer extrema partier, då kan promille-partier nå flera procent på kort tid. NSDAP jobbade sig även framåt sakta och metodiskt val för val tills de slutligen tog makten.
Citera
2022-12-24, 22:03
Medlem
När NSDAP kom till makten fanns inte nazzarna som skräckexempel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in