Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskelurrepro
Hejsan råkade ut för att ett företag electronic parking skickade först 1 faktura med 3 biljetter och sedan 1 faktura med 2 biljetter. den första fakturan hade dom 2 biljetter som var med på den andra fakturan. jag glömde betala fakturan och det gick till inkassoföretaget intrum där dom endast skickade en faktura på 452SEK som jag betalde. nu inatt fick jag information om att dom inte hade fått fullt betalt och skickade ärrendet vidare till kronofogden. försökte förklara problemet med en L*nnea på Intrum som inte var så sugen på att jobba så hon avslutade chatten när jag skrev om dessa 2 fakturor. tydligen så menar dom att dom fick en till faktura den 20DEC (skickade betalningen den 15DEC så dom hade pengarana den 16DEC) detta är då den fakturan som redan fanns med på första fakturan. ikassoföretaget väljer då att ta det direkt till kronofogden utan att skicka ett inkassokrav på den felande fakturan. har nu behövt lagt ut 960SEK för betalningsförelägande. har skrivit till electronic parking om detta och även kronofogden. det skapades även inget nytt ärrende efter att dom fick fakturan den 20DEC. är riktigt förbannad så skriver nog som en 3åring just nu. ber om ursäkt för det.
De 452kr du betalade, täckte de alla dina tre biljetter+inkassoavgift?
Varför betalade du isf kravet från KFM? Hade ju varit fasen så mycket smidigare att bestrida det, nu har ju du uppförsbacken och strulet med att få tillbaka pengarna.
Sen hade det ju varit smartare att kontakta både electric parking och intrum i ett tidigare skede och påpeka felet, då hade det aldrig blivit så här.