2022-12-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
UL har säkert skrivit sina villkor som andra läns kollektivtrafik, så det står att du får tilläggsavgift om du inte UPPVISAR biljett vid kontroll. Oavsett om du faktiskt betalat biljett eller inte.

Så din enda chans att slippa undan avgiften är nog om du faktiskt har en aktiverad biljett på telefon, då syns det i systemet. Men tolkar det som att du inte betalat alls, och försöker hitta något sätt att slippa avgiften. Det kommer inte gå.

Antingen så har du ett konto i appen, eller så går det på telefonnummer. I deras system så ser dom om du hade en biljett aktiv vid den tid du fick tilläggsavgiften.

Du får börja betala som alla andra.

När det börjar bli tomt i kassan är det lätt att bortprioritera sådant som biljett
Citera
2022-12-22, 23:09
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamanna
Kontrollanterna sa till mig att om du har biljett men mobilen är urladdad kan du överklaga så ser de att jag har köpt, så behöver inte kunna visa

Citat:
Var otydlig, jag menar att dessa personer HAR betalat bara att de inte får upp biljetten på sin mobil

Ja men du har ju inte köpt någon, alltså har du inget att visa. Du kommer aldrig få igenom en överklagan.
Citera
2022-12-22, 23:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Javet, men det finns flera klagomål på deras app om att de har betalat för biljett men ändå inte fått den, tänkte att jag kan säga att det hände mig
Hur tänkte du nu?
Det är ju upp till dig att bevisa att du har köpt en biljett.

Kontohändelser loggas, kan du inte bevisa att du köpt en biljett, eller åtminstonde gjort en transaktion som stämmer överrens med klockslag och summa så har du inget att komma med.
Citera
2022-12-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hur tänkte du nu?
Det är ju upp till dig att bevisa att du har köpt en biljett.

Kontohändelser loggas, kan du inte bevisa att du köpt en biljett, eller åtminstonde gjort en transaktion som stämmer överrens med klockslag och summa så har du inget att komma med.

Något tips då? Om jag tyckte det var en bra ide hade jag inte frågat om tips
Citera
2022-12-22, 23:50
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Något tips då? Om jag tyckte det var en bra ide hade jag inte frågat om tips

Ett tips är att betala och att i framtiden köpa biljett för att undvika ytterligare kostnader. Var så god.
Citera
2022-12-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ett tips är att betala och att i framtiden köpa biljett för att undvika ytterligare kostnader. Var så god.

Ett klokt tips
Citera
2022-12-23, 09:28
Medlem
Citat:

Smart! Hade aldrig tänkt på förut
Citera
2022-12-23, 10:25
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Smart! Hade aldrig tänkt på förut

Din mamma och jag är inte arga bara lite besvikna.
Citera
2022-12-23, 18:31
Medlem
Citat:
Din mamma och jag är inte arga bara lite besvikna.

Där fick du till det
Citera
2022-12-23, 21:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Där fick du till det

Precis som den kvällen när du blev till.
Citera
2022-12-26, 22:41
Medlem
Citat:
Tjena! Har varit och fått en böter pga ingen UL biljett. Tänkte bestrida bötern men skulle behöva tips på bästa sätt att förklara bort bristen på biljett. Kan tillägga att jag sa till kontrollanterna att min mobil var urladdad men jag hade biljett. De sa att om jag bestrider böten kan de se att jag hade den. Därför tänkte jag skriva att jag hade köpt biljett. Jag vet inte… har ni tips?
Du ligger dåligt till. Du behöver inte lägga ner tid på att försöka överklaga eftersom du ändå inte kommer att kunna vinna då du inte har köpt någon biljett. Snarare så kan det räknas som bedrägeriförsök om du ljuger och signerar en överklagan där du ljuger om faktiska omständigheter.

Bli vuxen och stå rakryggad för vad du har gjort och ta konsekvenserna som en man och ingen barnrumpa.

Bara att betala fakturan så snabbt som möjligt så att du inte åker på straffavgift.
Citera
2023-06-14, 21:25
Medlem
Hej! Jag fick en bot för ett.tag sen som jag tänkte bestrida. De fick mitt leg, men jag vägrade skriva under, så min namnteckning har de inte.

A) Jag tänkte hävda identitestsstöld och de vill att jag polisanmäler först. Är det någon som vet om det är brottsligt att göra en polisanmälan för något som egentligen inte skett?

B) Om de drar ärendet till Tingsrätten, finns det då risk att jag behöver betala rättegångskostnader?

Det rent moraliska i det hela är jag inte intresserad av, så sådana kommentarer kan ni bespara mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in