2022-12-21, 21:49
Medlem
idiamindadas avatar
Härda ut. Du kommer träffa på många sådana genom livet. Är man proffsig kan man jobba med alla.
Citera
2022-12-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har han varit där i fem år så vore det märkligt om han inte ställt till problem för många.

Dom flesta känner till hans lata arbetsförmåga det dom dock inte känner till är hans hånfulla och vidriga beteende som han låter ett fåtal få se.
Citera
2022-12-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Härda ut. Du kommer träffa på många sådana genom livet. Är man proffsig kan man jobba med alla.

Jo visst, om man vill utföra 2 heltidstjänster, få betalt för en medans kollegan inte gör ett piss. Har inget med att samarbeta eller inte att göra.
Citera
2022-12-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Dom flesta känner till hans lata arbetsförmåga det dom dock inte känner till är hans hånfulla och vidriga beteende som han låter ett fåtal få se.

Som sagt, tycker du ska säga till chefen, på att sansat sätt hur du upplever det. Om de flesta känner till att han är lat, så lär han inte vara speciellt omtyckt hos chefen, så inte så troligt att chefen kommer hålla honom om ryggen.
Senast redigerad av jenlov 2022-12-21 kl. 22:42.
Citera
2022-12-21, 22:14
Medlem
Citat:
Vad ska man ange för anledning? Har liksom inga bevis för detta vidriga beteende.
Säg samma sak som du skrivit här, är väl inte så svårt?
Citera
2022-12-21, 22:43
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Jag har försökt, flera gånger att lyfta detta med kollegan. Enda svaret jag får är spelar ingen roll, hånfullt skratt och hur bra han är och alla gillar honom liksom sånt bemötande.

Det behövs en annan väg här.

Filma grisen, alternativt be chefen sätta upp lite hidden cams?
Du ska självklart lyfta detta med din chef. Går inte ha det så varje dag. Hoppas det löser sig snarast!
Citera
2022-12-21, 23:09
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Jag har blivit placerad att arbeta med en viss person. Han är av typen helt värdelös, kan inte mycket. Totalt oengagerad, mobilen och privata samtal är prio 1, kommer och går som han känner för med tider osv.

Dessutom är han helt vidrig som person. När man är ensam med honom är han hemsk att arbeta med, där han i princip gör exakt som han känner för, nonchalant attityd, skrattar åt en hånfullt. När andra är med så är han som den perfekta anställde, övertrevlig och erbjuder hjälp till höger och vänster. T.ex idag när vi skulle hem, jag gick bakom honom och ingen i närheten så vände han sig om och sa hånfullt hur mycket alla gillar honom.

Kom tillbaka i måndags från sjukdom och när jag var borta hade arbetsgivaren frågat honom hur det går att arbeta ihop och han hade sagt att det går jättebra. Sen dess har han varit på mig flera gånger att jag ska säga att vi jobbar jättebra ihop osv.

Jag verkligen avskyr honom och vill inte arbeta med honom nå mer, vill gå tillbaka till som det var förut. Mår verkligen piss över detta och känner mig så maktlös.
Låter som han från solsidan.

Du får väl sätta på gamefejset och spela med.
Citera
2022-12-21, 23:29
Medlem
BalderNords avatar
Det låter som en narcissist.
Du måste bli av med honom så fort som möjligt innan han får mer kontroll om dig/situationen. Han verkar vara en tafatt jävel när det gäller att utföra saker men man ska inte underskatta hans förmåga att manipulera folk/situationer eftersom det är så han har överlevt hela sitt liv. När han vände sig om och sa "ser du alla gillar mig" så var det är för att han vet att det inte är så, men han vill att du ska tro det. Folk är nog bara trevliga mot honom för att "rädda" den sociala situationen, de gillar nog inte honom egentligen. Jag tror att alla vet hur han är.

Varför kan du inte bara säga till din chef att du inte trivs med att jobba med honom. Jag fattar ju att det är jobbigt att behöva "ställa till" det, men förutom det? Kommer du behöva träffa kollegan ofta ändå? Eller vad är det som gör att du tvekar?

Om han har jobbat där i 5 år så vet nog chefen lite om hur han är (andra har nog klagat på honom tidigare och chefen är nog inte helt blind). Men du skrev att du nyligen kom tillbaka efter att du ha varit sjuk, har du sjukskrivit dig mycket innan också? Jag förstår att det blir lätt så när man inte trivs, men det kan vara därför chefen har satt dig med honom. Alltså att han vet att det där är en jobbig jävel men att du får stå ut med honom pga dina sjukskrivningar.
Senast redigerad av BalderNord 2022-12-22 kl. 00:10.
Citera
2022-12-21, 23:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Finns det någon människa du inte har problem med? Är du inte ett troll och man läser alla dina trådar så får man nog tyvärr konstatera att den störda är du.
Citera
2022-12-22, 00:44
Skaffa ett könsorgan och stå upp för dig själv. Bra plan?
Citera
2022-12-22, 01:14
Medlem
Du har rätt att i hemlighet spela in möten med din chef och andra anställda där du själv närvarar.

Spela in timmar av konversationer med honom där det framgår tydligt att han är CP-skadad.

Gå till chefen; säg att hen får lösa konflikten annars hotar du med att gå du till facket.

Få skiten att eskalera. "Funkar det inte med våld, så funkar det med mer våld"
Citera
2022-12-22, 04:55
Medlem
Citat:
Jag har blivit placerad att arbeta med en viss person. Han är av typen helt värdelös, kan inte mycket. Totalt oengagerad, mobilen och privata samtal är prio 1, kommer och går som han känner för med tider osv.

Dessutom är han helt vidrig som person. När man är ensam med honom är han hemsk att arbeta med, där han i princip gör exakt som han känner för, nonchalant attityd, skrattar åt en hånfullt. När andra är med så är han som den perfekta anställde, övertrevlig och erbjuder hjälp till höger och vänster. T.ex idag när vi skulle hem, jag gick bakom honom och ingen i närheten så vände han sig om och sa hånfullt hur mycket alla gillar honom.

Kom tillbaka i måndags från sjukdom och när jag var borta hade arbetsgivaren frågat honom hur det går att arbeta ihop och han hade sagt att det går jättebra. Sen dess har han varit på mig flera gånger att jag ska säga att vi jobbar jättebra ihop osv.

Jag verkligen avskyr honom och vill inte arbeta med honom nå mer, vill gå tillbaka till som det var förut. Mår verkligen piss över detta och känner mig så maktlös.
Frågan, är vad tycker han om dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in