Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten112
Jag har blivit placerad att arbeta med en viss person. Han är av typen helt värdelös, kan inte mycket. Totalt oengagerad, mobilen och privata samtal är prio 1, kommer och går som han känner för med tider osv.
Dessutom är han helt vidrig som person. När man är ensam med honom är han hemsk att arbeta med, där han i princip gör exakt som han känner för, nonchalant attityd, skrattar åt en hånfullt. När andra är med så är han som den perfekta anställde, övertrevlig och erbjuder hjälp till höger och vänster. T.ex idag när vi skulle hem, jag gick bakom honom och ingen i närheten så vände han sig om och sa hånfullt hur mycket alla gillar honom.
Kom tillbaka i måndags från sjukdom och när jag var borta hade arbetsgivaren frågat honom hur det går att arbeta ihop och han hade sagt att det går jättebra. Sen dess har han varit på mig flera gånger att jag ska säga att vi jobbar jättebra ihop osv.
Jag verkligen avskyr honom och vill inte arbeta med honom nå mer, vill gå tillbaka till som det var förut. Mår verkligen piss över detta och känner mig så maktlös.
Du kan lyfta för chefen att det är en ögontjänare och att om denne vill se bäst resultat så är det bäst att chefen kommer och tittar på hur ni arbetar hela tiden för det är då han jobbar bra, annars inte.
Har han å andra sidan kontakter som gett honom jobbet, med chefen eller högre upp så har dom säkert redan en bild av honom som ett ledarskapsämne och då är det bara att vänta tills han blir befordrad bort från dig.