Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten112
Nej, han är mer av typen helt blåst och värdelös. Kan inte ens lägga in tid i systemet på egen hand fast han jobbat 5 år på företaget.
Jag har blivit placerad att jobba med honom av just den anledningen, mina jobb är av hög kvalite och bra hans inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
josh.reacher
Då är er chef högst medveten om kollegans problematik. Det är inte svårare än att du pratar med chefen och beskriver att du inte når upp till önskat resultat tack vare kollegans brist på arbetsmoral. Lägg till att ni inte delar samma värderingar gällande arbete och användande av privat telefon så bör problemet vara löst.
Där har du svaret, om personen har jobbat på företaget i fem år, och beter sig så, kan jag till åtminstone 95% säga att personen har varit inblandad i, och att chefen vet om det. Så bara att knacka på chefens dörr och lugnt och sakligt säga vad du upplever. Tänk dock på hur du formulerar dig. Om du säger "X är helt störd", så slår det sannolikt tillbaka mot dig själv. Men säg "det fungerar inget bra att jobba tillsammans med X", och sedan händelse 1, händelse 2, händelse 3 etc. Och att du försökt att prata med X men att du inte upplever någon förbättring (också här tänk på hur du säger det, mycket bättre att säga att du inte upplever någon förbättring än att säga att X skiter i vad du säger etc.).
Sedan kan ingen här garantera hur chefen kommer reagera och agera, chefen har ju inte heller rätt att bara sparka X hur som helst. Men en chef som inte tar till sig vad du säger, och åtminstone har ett allvarligt samtal med X, är ingen bra chef, och i så fall är frågan om du för din egen skull inte bör titta efter något annat jobb.