2022-12-21, 20:52
Medlem
josh.reachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten112
Nej, han är mer av typen helt blåst och värdelös. Kan inte ens lägga in tid i systemet på egen hand fast han jobbat 5 år på företaget.

Jag har blivit placerad att jobba med honom av just den anledningen, mina jobb är av hög kvalite och bra hans inte.

Då är er chef högst medveten om kollegans problematik. Det är inte svårare än att du pratar med chefen och beskriver att du inte når upp till önskat resultat tack vare kollegans brist på arbetsmoral. Lägg till att ni inte delar samma värderingar gällande arbete och användande av privat telefon så bör problemet vara löst.
Citera
2022-12-21, 20:55
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Jag har blivit placerad att arbeta med en viss person. Han är av typen helt värdelös, kan inte mycket. Totalt oengagerad, mobilen och privata samtal är prio 1, kommer och går som han känner för med tider osv.

Dessutom är han helt vidrig som person. När man är ensam med honom är han hemsk att arbeta med, där han i princip gör exakt som han känner för, nonchalant attityd, skrattar åt en hånfullt. När andra är med så är han som den perfekta anställde, övertrevlig och erbjuder hjälp till höger och vänster. T.ex idag när vi skulle hem, jag gick bakom honom och ingen i närheten så vände han sig om och sa hånfullt hur mycket alla gillar honom.

Kom tillbaka i måndags från sjukdom och när jag var borta hade arbetsgivaren frågat honom hur det går att arbeta ihop och han hade sagt att det går jättebra. Sen dess har han varit på mig flera gånger att jag ska säga att vi jobbar jättebra ihop osv.

Jag verkligen avskyr honom och vill inte arbeta med honom nå mer, vill gå tillbaka till som det var förut. Mår verkligen piss över detta och känner mig så maktlös.

Jobbar du inom sälj eller liknande om jag får fråga?Du beskriver en gammal kollega till mig på ett skrämmande liknande vis hahaha.

Denna killen betedde sig exakt likadant och tog alla tillfällen att framstå som bäst i världen.
Cheferna behövde ingen analblekning, de hade honom.
Satt alltid bredvid cheferna vid lunch och tillställningar inom bolaget, nästan skrämmande hur de köpte allt också.
Citera
2022-12-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaFulaFarbror
Måste och måste. De behöver ju se över sina anställdas arbetssituation. Oavsett så kan de inte ske någon förändring om du inte lyfter det, antingen med chef eller kollegan i fråga.

Jag har försökt, flera gånger att lyfta detta med kollegan. Enda svaret jag får är spelar ingen roll, hånfullt skratt och hur bra han är och alla gillar honom liksom sånt bemötande.

Det behövs en annan väg här.
Citera
2022-12-21, 20:58
Medlem
Låter som alla araber och afghaner som jobbar i vården
Citera
2022-12-21, 20:59
Medlem
Mitt och X arbete tillsammans fungerar inte alls bra och vill gärna byta till någon annan för att kunna utföra mitt arbete. X hindrar mig ofta från att göra mitt arbete korrekt.
Citera
2022-12-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josh.reacher
Då är er chef högst medveten om kollegans problematik. Det är inte svårare än att du pratar med chefen och beskriver att du inte når upp till önskat resultat tack vare kollegans brist på arbetsmoral. Lägg till att ni inte delar samma värderingar gällande arbete och användande av privat telefon så bör problemet vara löst.

Ja jag har nu försökt i ett par veckor och känner bara att det går inte. Att behöva hantera detta drar massor av min energi.

Han liksom ljuger rakt upp i ansiktet att han har utfört arbetssysslor så kollar man har han inte ens gjort dom, inte ens slarvligt utan helt enkelt inte ens gjort något över huvud taget så påpekar jag detta varför han säger att han gjort de men inte har så svaret blir som vanligt" det spelar ingen roll" eller "ingen fara".
Citera
2022-12-21, 21:06
Medlem
Citat:
Nej, han är mer av typen helt blåst och värdelös. Kan inte ens lägga in tid i systemet på egen hand fast han jobbat 5 år på företaget.

Jag har blivit placerad att jobba med honom av just den anledningen, mina jobb är av hög kvalite och bra hans inte.

Citat:
Ursprungligen postat av josh.reacher

Där har du svaret, om personen har jobbat på företaget i fem år, och beter sig så, kan jag till åtminstone 95% säga att personen har varit inblandad i, och att chefen vet om det. Så bara att knacka på chefens dörr och lugnt och sakligt säga vad du upplever. Tänk dock på hur du formulerar dig. Om du säger "X är helt störd", så slår det sannolikt tillbaka mot dig själv. Men säg "det fungerar inget bra att jobba tillsammans med X", och sedan händelse 1, händelse 2, händelse 3 etc. Och att du försökt att prata med X men att du inte upplever någon förbättring (också här tänk på hur du säger det, mycket bättre att säga att du inte upplever någon förbättring än att säga att X skiter i vad du säger etc.).

Sedan kan ingen här garantera hur chefen kommer reagera och agera, chefen har ju inte heller rätt att bara sparka X hur som helst. Men en chef som inte tar till sig vad du säger, och åtminstone har ett allvarligt samtal med X, är ingen bra chef, och i så fall är frågan om du för din egen skull inte bör titta efter något annat jobb.
Citera
2022-12-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Sedan kan ingen här garantera hur chefen kommer reagera och agera, chefen har ju inte heller rätt att bara sparka X hur som helst. Men en chef som inte tar till sig vad du säger, och åtminstone har ett allvarligt samtal med X, är ingen bra chef, och i så fall är frågan om du för din egen skull inte bör titta efter något annat jobb.

Jag har funderat på annat jobb, men arbetsmarknaden där jag bor är inte den bästa för tillfället där jag bor så fel läge att byta jobb nu.
Citera
2022-12-21, 21:20
Medlem
Spela in med telefon under 5 dagar. Vsg
Citera
2022-12-21, 21:31
Medlem
Citat:
Jag har funderat på annat jobb, men arbetsmarknaden där jag bor är inte den bästa för tillfället där jag bor så fel läge att byta jobb nu.

OK, men som sagt, börja med att prata med chefen. Om det stämmer som du beskriver, och kollegan har varit på arbetsplatsen i fem år så vore det konstigt om du är den förste som haft problem med honom.
Citera
2022-12-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, men som sagt, börja med att prata med chefen. Om det stämmer som du beskriver, och kollegan har varit på arbetsplatsen i fem år så vore det konstigt om du är den förste som haft problem med honom.

De finns en till som avskyr honom. Men liksom av att han ögontjänar så har många inte sett hans värre sidor.
Citera
2022-12-21, 21:48
Medlem
Citat:
De finns en till som avskyr honom. Men liksom av att han ögontjänar så har många inte sett hans värre sidor.

Har han varit där i fem år så vore det märkligt om han inte ställt till problem för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in