• 1
  • 2
2022-12-20, 23:32
Medlem
Har gått på höga doser lyrica (1-2,5g) i ca 2 månader. Snittat varannan dag med något enstaka tillfälle då det var någon mer dag eller 2 emellan. Så fort jag vaknar en morgon då jag inte tagit dagen innan så har jag en helvetisk ångest så det skär i hela kroppen. Så har det vart i några veckor vilket har vart anledningen till att jag återdoserat. Känner att jag måste bryta den här onda cirkeln för det kommer ju knappast bli lättare att kliva av ju längre jag låter det här fortgå... Det känns självklart surt att vara tvungen att sitta och må genomruttet när man ska fira jul med familjen och så, men samtidigt känner jag att om jag kommer med ursäkter till att skjuta upp det så kommer jag fortsätta att hitta ursäkt efter ursäkt till att slippa tända av och därmed göra lidandet ännu värre i slutänden.

Det värsta enligt min åsikt är den skärande, ihållande ångesten och sömnlösheten. Upplever inte lika jobbiga kroppsliga symtom som vissa man läser om. Vet inte om det är för att jag gått ganska kort stund på drogen eller om jag helt enkelt inte låtit ATn gå tillräckligt långt (tror längsta tiden jag gått mellan doserna är ca 80 timmar).

Jag har tillgång till ett gäng diazepam jag skulle kunna använda mot ångesten och sömnlösheten. Samtidigt vet jag inte hur det påverkar ATn? Benzo är ju gaba droger och lyrica är ju en annan kategori, om än ganska lik. Så jag tänker att användning av benzo kanske bara skjuter upp ATn, eller vad säger era erfarenheter? Annars hade jag som sagt tänkt använda det mot den värsta av ångesten och för att få några timmar sömn per natt. Dock ej mer än max 1 vecka för annars är jag ju på hal is att byta ett beroende mot ett annat.

Har även tillgång till kratom. Används ju främst för att tända av från opiater men har läst på reddit om folk som även till viss del lindrar sina Lyrica-AT mha det.

Utöver det en uppsjö av vitaminer och naturläkemedel. Lägger ingen tilltro i det sistnämnda men tänker att det lär knappast göra det sämre i vilket fall som helst.

Jag kommer trots orkeslösheten försöka aktivera mig i någon grad. Tänker promenader till en början för att efter 1 vecka eller 2 förhoppningsvis ha ork nog att börja dra igång med lite styrketräning. Kommer även försöka tvinga i mig näringsrik mat och frukt och grönt.

Hur länge kan man tänka sig att ATn kan sitta i, mellan tummen och pekfingret? Tänker att till min nackdel har jag ätit väldigt höga doser och till min fördel har jag inte gått på det så länge. Är det för optimistiskt att hoppas på att det värsta är över inom 2-3 veckor? Fullt medveten att det kommer ta längre tid att återställa sig helt och hållet men tänker på det värsta.

Några förslag utöver benzo som kan tänkas hjälpa till att underlätta med sömnen?
Citera
2022-12-21, 00:53
Medlem
gräs hjälper. mycket bättre drog med medicinska egenskaper anti-inflamatorisk
Citera
2022-12-21, 04:32
Beror på vilken typ o grad din AT är och vad just du finner jobbigast.
Skulle inte blanda in benzo.

Det absolut bästa är att genomlida helvetet eller trappa ner med lyrican. Jag har febertoppar FET ÅNGEST och tror att jag ska gå sönder. Som någon håller ett grepp om en så spänd i hela kroppen och mentalt.
Försökt lura mentalt men det går inte.
Gå långa promenader i vilken takt du känner själv. Behöver du storlipa så gör det. Släpp ut allt bara.

Ingen lurar detta rävgift. Värre än Bensodiazepiner.

Lycka till
Citera
2022-12-21, 05:04
Medlem
Ubuntu333s avatar
Microniserad kava, ”Fiji Loa waka” är en potent och bra sort både för sömn och ångest. Det ihop med cbd olja, ashwaganda och diverse vitaminer samt kratom (en vecka eller två max) har funkat jäkligt bra för mig👍 Tar absolut bort det värsta. Benzon får du va försiktig med men det vet du säkert.

Allt handlar om viljan. Lycka till!!
Citera
2022-12-21, 09:49
Medlem
Stort tack för era svar.
Citera
2022-12-21, 11:44
Medlem
BananShans avatar
Bästa är att gå Cold Turkey , visst lite jobbigt men bästa sättet att komma ur ett missbruk. Att hålla på att leka doktor åt sig själv kommer aldrig att lyckas.
Citera
2022-12-21, 16:50
Medlem
snooper123s avatar
Cold turkey och ta bara diazepam om det olidligt.
Lycka till
Citera
2022-12-22, 09:06
Medlem
Tack för era svar. Nu ska det gå 🙂
Citera
2023-01-07, 16:17
Medlem
Vafan. Hur är tanken att man ens ska gå av den här skiten? Avtändningen är ju rent ut sagt fruktansvärd. Svimmningskänslor för varje steg och kunde fan knappt prata när jag försökte gå av CT. Blev lite bättre efter en mindre dos oxy men jag vill ju inte använda andra tunga preparat (som jag dessutom kickat) för att gå av. Ska köra en snabb uttrappning på 2-3 veckor och se om resultatet blir något bättre. 4 månader på oxy var en barnlek att gå av i jämförelse med dessa 2 på preg.
Citera
2023-01-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Vafan. Hur är tanken att man ens ska gå av den här skiten? Avtändningen är ju rent ut sagt fruktansvärd. Svimmningskänslor för varje steg och kunde fan knappt prata när jag försökte gå av CT. Blev lite bättre efter en mindre dos oxy men jag vill ju inte använda andra tunga preparat (som jag dessutom kickat) för att gå av. Ska köra en snabb uttrappning på 2-3 veckor och se om resultatet blir något bättre. 4 månader på oxy var en barnlek att gå av i jämförelse med dessa 2 på preg.

OM och jag säger OM man kan kontrollera sig själv så tycker jag man ska använda sig av lite andra preparat för att göra skiten lättare. Jag gick av lyrica efter 6 månaders användning, lite mindre doser men principen är samma. Jag klarade inte att bara sluta utan andra preparat, jag varvade lite med stesolid och kodein, båda är ju sköna och ångestdämpande tycker jag.
20mg stesolid ner till 10 i två veckor, efter det var det bättre men absolut inte bra, så jag fick tag på kodein tabletter 25mg, 200 mg i en vecka, ner till 100/75 mg i en vecka.
Tillräckligt länge för att lyrica at skulle bli betydligt lättare och tillräckligt kort behandling för att inte bli hooked på någon av substanserna.

Efter det klarade jag det galant och jag var så jävla glad att jag fick tag på dom hjälpmedel jag fick! Men det är ju som sagt om man kan kontrollera skiten, jag visste att om jag inte gör det så kan jag lika väl ge upp på mig själv!

Hoppas du fixar det, jag tror på dig!
Citera
2023-01-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennishotdog
OM och jag säger OM man kan kontrollera sig själv så tycker jag man ska använda sig av lite andra preparat för att göra skiten lättare. Jag gick av lyrica efter 6 månaders användning, lite mindre doser men principen är samma. Jag klarade inte att bara sluta utan andra preparat, jag varvade lite med stesolid och kodein, båda är ju sköna och ångestdämpande tycker jag.
20mg stesolid ner till 10 i två veckor, efter det var det bättre men absolut inte bra, så jag fick tag på kodein tabletter 25mg, 200 mg i en vecka, ner till 100/75 mg i en vecka.
Tillräckligt länge för att lyrica at skulle bli betydligt lättare och tillräckligt kort behandling för att inte bli hooked på någon av substanserna.

Efter det klarade jag det galant och jag var så jävla glad att jag fick tag på dom hjälpmedel jag fick! Men det är ju som sagt om man kan kontrollera skiten, jag visste att om jag inte gör det så kan jag lika väl ge upp på mig själv!

Hoppas du fixar det, jag tror på dig!

Tack för svar. Verkar nästan vara ett "krav" för att komma av denna substans, att ta hjälp av annat. Problemet är att jag haft problem med opi förut och är rädd att bli hooked igen om jag tar hjälp av det. Benzo har jag aldrig riktigt sett tjusningen med så har svårt och se hur jag eventuellt skulle fortsätta missbruka det, efter att ha använt det som hjälpmedel nån vecka. Kanske får bli en varvning av sub och oxy i en vecka. Sen benzo i en vecka. Eftersom jag spelat så kort på lyran kan man hoppas det värsta borde vara över efter 2 veckor. Jag fattar ju att jag måste gå av nu. Kommer ju inte direkt bli lättare ju längre jag drar ut på det... att man aldrig lär sig... suck.
Citera
2023-01-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Tack för svar. Verkar nästan vara ett "krav" för att komma av denna substans, att ta hjälp av annat. Problemet är att jag haft problem med opi förut och är rädd att bli hooked igen om jag tar hjälp av det. Benzo har jag aldrig riktigt sett tjusningen med så har svårt och se hur jag eventuellt skulle fortsätta missbruka det, efter att ha använt det som hjälpmedel nån vecka. Kanske får bli en varvning av sub och oxy i en vecka. Sen benzo i en vecka. Eftersom jag spelat så kort på lyran kan man hoppas det värsta borde vara över efter 2 veckor. Jag fattar ju att jag måste gå av nu. Kommer ju inte direkt bli lättare ju längre jag drar ut på det... att man aldrig lär sig... suck.

Förstår dig verkligen, du verkar ju ha bra självinsikt iaf och det är ju väldigt bra, alldeles för många som inte har. Därför det är tvådelat att ”uppmuntra” att använda andra substanser för att gå av. Har faktiskt gjort tvärtom också, gick av tram med hjälp av lyrica. Tyckte inte lyrica va något värst najs men det hjälpte mycket mot avisen! Va ren ett år, från ingenstans började jag använda lyrica trotts att jag inte tyckte det va najs när jag gick av tram. Men det kändes annorlunda denna gång, sen pang så va jag fast och fick gå av med motsatta medel.
Jag har iaf aldrig gått av något utan att använda annat, och lyckats hålla mig till de doser som är bestämda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in