Citat:
Ursprungligen postat av
antikristetkukhuve
Satan i helvete vad det här visade sig vara jobbigt. Nere på "bara" 600 mg/dag (gjorde ett stort klipp från min ursprungliga dos)
Totalt orkeslös, ångest, kan inte sova (tar jag allt vid ett och samma tillfälle på kvällen innan läggdags så somnar jag. Men då är det ju 24 timmar till nästa dos så då blir resterande symtom under dagen ännu mer påtagliga.)
Undrar om jag kanske går för fort fram och borde lägga till en 300 mg på dagen också.
På nåt sätt vill man ju gå CT och döva sig med allsköns olika preparat under dom första veckorna. Men sen läser man om folk som fått extremt långvariga (permanenta?) men av att göra det. Då blir man lite lagom skrämd. Å andra sidan kanske det bara är den lilla minoriteten man hör av och dom allra flesta som klarar sig bra håller sig i skym undan?
Har för stunden lagt alla andra preparat åt sidan men just den här jävla lyrican är nåt helt annat. Känns ibland nästan som att jag borde hoppa på oxy/horse igen för och klara mig ur det här. Vilket givetvis låter helt galet och högst troligtvis inte kommer realiseras. Älgstudsaren känns inte heller långt borta...
Jobbigast är nog ändå känslan av att vara helt själv i det. Ibland tänker man tanken att svälja stoltheten och söka hjälp men då får man väl räkna med att både jobb och körkort ryker. Samt att min familj (som alla hatar droger) kommer tappa all respekt för mig.
Fan vilken situation man försatt sig i...
Edit: har ca 30 300 mg kvar innan min nästa leverans (förhoppningsvis) kommer. Går det att köra nån form av nedtrappning med dessa, eller är det mer eller mindre jämförbart med CT? Alla säger ju att detta ska trappas ut långsamt under flera, flera månader.
Stort redflagg.
Antingen kör du på som gjort för att upprätthålla relationer, jobb, rykte osv.
Eller så trappar du ner som du håller på med, och väntar tills det blir stabilt runt den dosering du ligger på nu.
Eller så tar du tjuren i hornen och klipper allt nu, öppnar upp dig för arbetsgivare, familj etc. Ditt körkort ryker inte, heller inte din anställning.
Bara du kan bedöma vad som är mest värt.