2023-01-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Stackars Tova började ju faktiskt gråta för att hon kände sig utfryst utav Sabdrorna. Tror nog dom är lite smått rasistiska 🤮🤮

Om man anmäler sig till en realityserie där man ska vistas tillsammans med 11 totalt okända människor i, som längst 6 veckor, då får man nog räkna med att man inte kommer att tycka om eller bli omtyckt av alla. M a o skaffa lite hårdare skinn, det här är ingen tävling för veklingar direkt.
2023-01-25, 12:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Svårt att hitta sig en favorit än så länge. Päivi verkar ju rätt skön. JC är väl inte så dum heller. En del växer i ens ögon, men vissa sjunker till botten såsom Viktor.

Förresten. Tv4play fungerar alldeles utmärkt med adblocker. Förstår inte vad alla flashare kör för skittillägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Vad kör du med för tillägg som funkar då? Den jag kör med funkar inte med tv4play ( spelaren säger till att man måste stänga av det för att kunna se), minns inte vad den heter.
Ja det undrar jag med för jag har en hel radda med blockers. Har tom installerat nya men inget hjälper.

2023-01-25, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
VENS-pakten tror jag kommer implodera av sig självt.
VENS-pakten är redan skadeskjuten. S i VENS-pakten (Sebbe) sa ju i synk igår att den enda han kommer vara trogen fullt ut är Karin. Å andra sidan sa ju Eddie från början att det egentligen i hemlighet bara är en VEN-pakt, så Sebbe gör ju helt rätt som letar andra kamrater.
2023-01-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Håller verkligen med! Mest obehagligt att se.

Han påstår ju tydligen nu att han blivit vinklad fel av produktionen, men vadå kan någon insatt förklara för mig hur mycket de kan vinkla egentligen? För orden han sagt och det han om andra deltagare har han väl sagt? Och det jag fattat av vad han sagt så uttrycker han sig som bara en empatistörd individ hade gjort. Snart kommer han väl påstå att det är en deepfake också... Men som sagt är föga insatt i hur det går till när de vinklar.
Du kan vara lugn för att produktionen vinklar oerhört mycket. Helt godtyckligt och fruktansvärt cyniskt.

Ta Julia t ex. Jag tror inte alls att hon var det dumma och lättlurade mähä som hon utmålas som. Tvärtom så är hon en snygg, stark och smart tjej som tar för sig av livet (hon hade sex med Viktor för att han var stilig och framstod som attraktiv för stunden, inte för att hon trodde att de skulle gifta sig efter inspelningen). Så klart att hon blev besviken när han visade sitt rätta jag (redan dagen efter deras lilla äventyr beklagade hon sig över att Viktor "bara pratar om hur han skall vinna") men att hon skulle varit svartsjuk och hjärtkrossad tror jag är nonsens. Julia är starkare än så, det visade hon ju när hon blåste Viktor vid storbondevalet.

Produktionen har dock valt att visa en massa material där Viktor kommenterar deras herdestund medan vi inte fått höra någonting påtagligt om vad Julia tyckte egentligen. Var det så det var? Eller framstår det bara på det viset pga vad produktionen valt ut att visa/ inte visa?

För övrigt beklagar jag att Julia åkte ut, för jag tror att det garanterat var fulspel från Viktors sida inblandat, men hon gjorde det med flygande fanor! Fantastisk tjej!
2023-01-25, 13:10
Medlem
Victor är en tvättäkta psykopat! 😲😲
2023-01-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Du kan vara lugn för att produktionen vinklar oerhört mycket. Helt godtyckligt och fruktansvärt cyniskt.

Ta Julia t ex. Jag tror inte alls att hon var det dumma och lättlurade mähä som hon utmålas som. Tvärtom så är hon en snygg, stark och smart tjej som tar för sig av livet (hon hade sex med Viktor för att han var stilig och framstod som attraktiv för stunden, inte för att hon trodde att de skulle gifta sig efter inspelningen). Så klart att hon blev besviken när han visade sitt rätta jag (redan dagen efter deras lilla äventyr beklagade hon sig över att Viktor "bara pratar om hur han skall vinna") men att hon skulle varit svartsjuk och hjärtkrossad tror jag är nonsens. Julia är starkare än så, det visade hon ju när hon blåste Viktor vid storbondevalet.

Produktionen har dock valt att visa en massa material där Viktor kommenterar deras herdestund medan vi inte fått höra någonting påtagligt om vad Julia tyckte egentligen. Var det så det var? Eller framstår det bara på det viset pga vad produktionen valt ut att visa/ inte visa?

För övrigt beklagar jag att Julia åkte ut, för jag tror att det garanterat var fulspel från Viktors sida inblandat, men hon gjorde det med flygande fanor! Fantastisk tjej!

Fast att Julia på något sätt skulle varit svartsjuk och hjärtekrossad är ju inte något som produktionen försökt vinkla fram... Det är ju något som uppenbart bara kommit från Viktors sida, och Eddie lite dårå. Men även det har man ju som tittare förstått varit skitsnack såsom de andra himlat på ögonen och cringeat i kroppen varje gång Viktor öppnat sin mun. Den enda som påstått att hon skulle varit svartsjuk är just Viktor.
Jag har aldrig tänkt att Julia skulle varit korkad, mer att jag sett för lite av henne för att bilda mig en uppfattning, och möjligtvis naiv. Men Viktor däremot har ju tagit upp 80% av all kameratid, sagt förkastliga saker och betett sig förkastligt. Även om det är saker tagna ur sitt sammanhang så kommer dessa ord från hans mun och ingen annans.
Det är det jag inte riktigt förstår, på vilket sätt han kan ha blivit vinklad fel när han är den enda som gjort ett bra jobb att få sig själv se i dåliga dager ut bara genom att öppna sin mun.
2023-01-25, 13:41
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Ja, det är ju faktiskt så att Julia redan dagen efter deras första natt på höloftet beklagade sig över att Viktor bara siktade på att pakta och spela spelet och därför lade hon i praktiken honom lite åt sidan.

Men sen hörde jag henne i en intervju i en podd som kom i mitten av förra veckan, innan vi visste att hon åkt ut i tinget, och där berättade hon att hon under hela sin tid på Farmen trodde att Viktor hade äkta känslor för henne. När allt var över och hon pratat med andra deltagare som talade om för henne vad han sa senare så blev hon förbannad och sökte Viktor för en kommentar, men han svarade inte.

Tillägg: Julia sa i podden att han hade messat till henne att han inte hade sagt nåt ofördelaktigt om henne i några synkar, så hon skulle inte oroa sig för några obehagligheter när sändningarna började.
Men hon kan knappt titta på det nu och hennes familj vill inte titta för att det är för smärtsamt att se honom bete sig så emot henne.
Senast redigerad av Heribald.Snygge 2023-01-25 kl. 13:47.
2023-01-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heribald.Snygge
Håller helt med dig! Jag uttryckte nåt positivt om Sandrorna tidigare här i tråden och fick väldigt mycket skit för det. Jag ser det mest som att väldigt många människor, inte bara män utan också kvinnor, har väldigt svårt för starka och självständiga kvinnor och därför finner en massa fel på dem och kallar dem för t.ex. mobbare. En man med samma beteende som Sandrorna brukar sällan få samma reaktioner.

Och nu när jag skrivit detta så kommer jag antagligen att bli beskylld för att var en jävla PK-feminist.

Du har fortfarande inte fattat att det inte är Sandrornas starka personligheter som kritiseras, det är deras översitteri, hur de ser ner på andra och letar fel hos andra.
2023-01-25, 13:53
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du har fortfarande inte fattat att det inte är Sandrornas starka personligheter som kritiseras, det är deras översitteri, hur de ser ner på andra och letar fel hos andra.

Jodå, jag har insett att det är det som vissa anser att de ägnar sig åt.
2023-01-25, 14:02
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Vilka mobbare Sandrorna är, klarar inte av att se sånt..🤮 de är så måna om att ha ett attraktivt yttre men de borde verkligen jobba på sitt inre, för där utstrålar ingen skönhet alls.

Kan relatera till Sandrorna. Det kan nog de flesta som varit på en arbetsplats där vissa myglar vilket resulterar i att man själv får jobba mer.
Man klarar bara av att hålla masken och dalta med såna som Tova x antal dagar sedan måste man ventilera sina känslor.
Går man dessutom på ett kaloriunderskott, är i en främmande miljö med massa enerverande människor är det lätt att börja störa sig.
Tova hade utan tvekan varit mitt största störningsmoment där tätt följt av Victor och Eddie.
2023-01-25, 14:19
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=4II6x5VC7PU

Vet inte om de där blivit länkat men här skyller viktor ifrån sig och nämner bland annat sin handbollskarriär som ett bevis på att han inte skulle vara en "kvinnohatare" , för i karriären har han alltid varit omtyckt

Verkar som han fått de hett om öronen iaf.. var in på hans fb och där är de mycket kommentarer.
2023-01-25, 14:28
Medlem
Senast redigerad av GeorgLagersBror 2023-01-25 kl. 14:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in