2023-01-24, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Helt rätt bruket är för löst, tror ändå att det blir tillräckligt bra för att Wincent ska godkända röken.

I en av veckans trailer (visats på linjära tvn) där har det visats lite från snickeriuppdragen, där kan se fel. Ska bli intressant se om Wincent godkänner detta.

Problemet med Wincent är att han är för snäll. Förra säsongen godkände Wincent allt.
Jag har för mig att Wincent sparkade på en murad rök eller grill en gång för att kolla att den var stabil. Har jag drömt det? Om det är för lite bruk mellan tegelstenarna för att bruket är för löst och rinner bort tänker jag den kan rasa om Wincent testar att ge den en spark.
2023-01-24, 20:49
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har för mig att Wincent sparkade på en murad rök eller grill en gång för att kolla att den var stabil. Har jag drömt det? Om det är för lite bruk mellan tegelstenarna för att bruket är för löst och rinner bort tänker jag den kan rasa om Wincent testar att ge den en spark.
Ja var något år han sparkade på röken så det rasade, minns inte vilken säsong.
2023-01-24, 20:59
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ja var något år han sparkade på röken så det rasade, minns inte vilken säsong.

Har för mig att det var det skitet Rocco från 2019 byggde. Fast det ramlade bara man titta på det.
2023-01-24, 21:01
Medlem
Någon vet vad Tova har för bakgrund?
Funderar på om hon hoppade av grundskolan i årskurs 2 för att bara läsa modetidningar.
2023-01-24, 21:10
Medlem
Murbruket såg ut som kattskit och rann av stenarna,dom har aldrig hört talas om begreppet murarfitta.
2023-01-24, 21:40
Medlem
Citat:
Helt rätt bruket är för löst, tror ändå att det blir tillräckligt bra för att Wincent ska godkända röken.

I en av veckans trailer (visats på linjära tvn) där har det visats lite från snickeriuppdragen, där kan se fel. Ska bli intressant se om Wincent godkänner detta.

Problemet med Wincent är att han är för snäll. Förra säsongen godkände Wincent allt.
Det ska till ett rökskåp uppepå eldstaden. Sen ställer man inte teglet på högkant!!!
Idioter
2023-01-24, 22:02
Medlem
greta75s avatar
Jag måste hylla några lysande delar i Farmens format.

Det är mycket svårt att få ut något vettigt från paktande även om de alltid tror det. Den som väljs ut till förstekämpe får chansen att välja andrakämpe (den sämsta) som i sin tur får välja gren. Den som åker ut väljer vem som får makt nästa vecka. De som är starka och duktiga på kunskap kan av egen kraft vinna. Mycket rättvist och ofta blir det spännande veckofinaler vilket gör att produktionen inte behöver styra upp spänningen med diverse regeländringar så ofta.

I Robinson kan en stark pakt enkelt rösta ut den de önskar vilket också hela tiden planeras. Därför måste produktionen i princip varje vecka måste ändra regler, hitta på nya förutsättningar, skjuta till hemliga immuniteter, dölja självklara planer i syncar för att bevara spänningen osv osv. Jag tycker Robinson lider mycket av det även om produktionen visat prov på otrolig fantasi.

Sen tycker jag de har hittat ett perfekt tempo i farmen. Man har ganska enkla regler som alla fattar, skickar in ett 15-tal halvbegåvade individer, ger de lite uppgifter och låter de svälta i någon vecka för att det skall bli lite grinigt varefter de får en moralhöjande belöning om de skött sig. Nästan varje vecka lyckas de skapa tillräckligt med drama.

Även torpet funkar bra i år hittills.

Jag applåderar farmens produktion och format!
Senast redigerad av greta75 2023-01-24 kl. 22:05.
2023-01-24, 22:14
Medlem
Erki122s avatar
Tyckte det var svårt att höra vad JC sa ibland, men den där hypersexuella Viktor sluddrar fan mera än JC.
Senast redigerad av Erki122 2023-01-24 kl. 22:20.
2023-01-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur kan Tova få ha ett jobb ens när hennes svenska begreppsförståelse kan ge upphov
till så spännande situationer?

Rullade bulle?

Inför språktester på Farmen

Victor är svartsjuk på Sebastian för att han klarar av att slicka Karin
i arslet på rätt sätt
Och just nu lider han av paranoid personlighetsstörning

Välkommen till Stockholms sjukvård där 50% är från olika länder ett par % har inte den tydligaste svenskan. Så de blir ett par missförstånd. Ibland inte toppen. Men det positiva är att man har snabb tolk med sig om andra språket passar.
2023-01-25, 00:01
Medlem
enlevandemans avatar
Svårt att hitta sig en favorit än så länge. Päivi verkar ju rätt skön. JC är väl inte så dum heller. En del växer i ens ögon, men vissa sjunker till botten såsom Viktor.

Förresten. Tv4play fungerar alldeles utmärkt med adblocker. Förstår inte vad alla flashare kör för skittillägg.
2023-01-25, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman

Förresten. Tv4play fungerar alldeles utmärkt med adblocker. Förstår inte vad alla flashare kör för skittillägg.
Vad kör du med för tillägg som funkar då? Den jag kör med funkar inte med tv4play ( spelaren säger till att man måste stänga av det för att kunna se), minns inte vad den heter.
Senast redigerad av Amarace 2023-01-25 kl. 02:12. Anledning: Ändring
2023-01-25, 02:14
Medlem
Har inte sett ikapp alla avsnitt ännu men alltså den där Viktor. Riktigt sjuk och obehaglig att titta på.
Så han flänger runt och raggar, som en helt manisk person. Skämmer ut sig framför kameror och deltagare. Han beter sig verkligen MANISK, han raggar t om på programledaren... Måste vara riktigt sjuk så som han skämmer ut sig i tvn.
Det finns liksom inga gränser för honom, och vadå vill vinna farmen. Han vill ju bara ligga.
Usch, något måste gått riktigt snett med honom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in